AKTUALNO

Pravi 
Fiatov tip

Objavljeno 14. marec 2017 19.10 | Posodobljeno 14. marec 2017 19.12 | Piše: Gašper Boncelj

Fiat je nekoč že imel model z imenom Tipo. Ob koncu osemdesetih let so z njim nadomestili dotedanji model strada.

Očitno je v Fiatovi zgodovini ostal res dobro zapisan, sicer njegovega imena ne bi obudili in ga nadeli neke vrste sodobnemu nasledniku. So se pa Italijani njegove priprave tokrat lotili na svojevrsten način. Najprej je tipo nastal kot klasična štirivratna limuzina, ki ji sicer nič ne manjka, razen da to ni karoserijski tip avtomobila, ki bi bil v Sloveniji za kupce prav zanimiv. Potem je moralo preteči nekaj časa, da so dokončali in v proizvodnjo uvedli še petvratno kombilimuzino in karavana, ki sta zdaj zapeljala tudi na naše ceste. Petvratni tipo je dolg 4,37 metra, karavanski je za 20 cm daljši in malce višji. Prtljažnik pri prvem meri 440 in pri drugem 550 litrov, seveda sta oba povečljiva. S temi merami tipo jasno spada v nižji srednji razred, ki mu rečemo tudi golfov in kjer seveda konkurentov nikoli ni manjkalo.

Umirjene linije

Tipov dizajn ni tako opazen, kot je bil v začetnih časih tega modela, linije so bolj umirjene, pa morda to sploh ni slabo. Pričakovano je solidno prostoren avtomobil. Armaturna plošča je zasnovana korektno, ampak brez posebnih oblikovalskih ambicij, z deli, na katerih je plastika pač le povprečna. Bolj moderno jo lahko naredi večfunkcijski prikazovalnik, še posebno če doplačate za najboljšega.

Pogonska ponudba je zmerno široka. Na začetku je zelo klasični 1,4-litrski štirivaljnik z močjo 70 kW; sodobnejši turbo 1,4 T-jet zmore 88 kW. Dizelski multijet s prostornino 1,3 litra ima moč 70 kW, večji1,6-litrski pa 88 kW. In ta ima kot edini od motorjev poleg ročnega menjalnika lahko tudi avtomatiko z dvema sklopkama (TCT).

Izdelan v Turčiji

Če je bil nekdanji tipo avtomobil, ki so ga najprej začeli izdelovati v Italiji in šele nato drugje po svetu, je zdaj tako, da se proizvodnja že vse od začetka vsaj za evropske trge odvija v turškem Tofašu. Tipo se želi morda najbolj uveljaviti s privlačno ceno. Čisto začetna je okoli 11 tisočakov, če ima avtomobil recimo boljši bencinski motor in srednji paket opreme, ki je dokaj dobro založen, bo stal približno 14.000 evrov, in takšen naj bi bil pri nas najbolj zanimiv. S tem mislimo na kombilimuzino, pri karavanski izpeljanki moramo vselej prišteti še tisočaka. Ob vsem tem Fiatov slovenski zastopnik ne skriva, da ima s tipom velike prodajne načrte. Letos naj bi pri nas osvojil 800 voznikov, in če jih bo res, bo to po dolgem času spet bolj množični fiat. 

Deli s prijatelji