PARKIRIŠČE

Praktični španec

Objavljeno 30. april 2015 19.00 | Posodobljeno 30. april 2015 19.00 | Piše: Aleš Kovačič

Čeprav ima seat leon xperience štirikolesni pogon, večjo oddaljenost od tal in nekaj zaščitnih plastičnih vstavkov, je njegova nrav prej praktična kot avanturistična.

Španija je ozemeljsko ogromna in razgibana država na evropskem jugu, zato nekako ne preseneča, da je njena avtomobilska znamka Seat nedavno začela prodajati karavansko različico svojega najuspešnejšega modela leon z oznako xperience. Gre namreč za avto, ki se dobrika posameznikom in družinam moderne dobe, ki prisegajo na zdravo in aktivno življenje. V zadku ima zato 587 litrov prostora (1470 z zloženimi zadnjimi sedeži), za premikanje pa skrbi štirikolesni pogon z oznako 4 drive z elektrohidravlično sklopko haldex najnovejše generacije. Čeprav ima xperience poleg štirikolesnega pogona tudi v povprečju (odvisno od izbire motorja) za 25 milimetrov večjo oddaljenost od tal in nekaj optično atraktivnih vstavkov temne plastike, ki naj bi poudarili njegovo zmogljivost na neurejenih cestah, gre tako kot pri konkurenci v prvi vrsti za uporabni avtomobil, s katerim pa voznice in vozniki nikakor ne bodo pogosto – če sploh – zapeljali na brezpotja.

Za kaj takega je leon kakopak preveč eleganten. Da, prav ste prebrali, nenavadno križanje funkcionalnosti in avanturizma je Špancem šlo dobro od rok, saj je xperience zagotovo najbolj skladni, elegantni in sploh najbolj posrečeni leon v ponudbi. Zaradi ostrih potez in visoke bočne linije tudi v mirovanju deluje, kot da bi se premikal ali bi to vsaj hotel. K optični dopadljivosti precej pripomorejo velika 18-palčna kolesa (230 evrov doplačila), ki so eden glavnih znakov, da s seatom xperience ne gre riniti v blato, saj so pogosto že večje udarne jame in hitrostne ovire dovolj, da zmotijo sicer dobro umerjeno in uravnoteženo podvozje.

Kar nakazuje njegova agresivna zunanjost, namreč to, da kar kliče po vožnji, potrjujejo tudi vozne lastnosti. Kljub prirastku v višini je odzivni in vodljivi stroj, ki se tudi pri hitreje odpeljanih zavojih ne nagiba opazneje. K stabilnosti in vodljivosti svoje doda štirikolesni pogon, ki lahko po potrebi polovico moči motorja prerazporedi na zadnji kolesni par.

Za pogon je v testnem primerku skrbel šibkejši dvolitrski turbo dizel, ki svojih 110 kW (150 KM) razvije pri 4000 obratih, zavidanja vreden navor 340 Nm pa je na voljo med 1750 in 3000 obrati. Avtomobil smo na testu obremenili do največje nosilnosti, kar pa agregatu ni povzročalo večjih težav, morda se je pomanjkanje navora čutilo le pri speljevanju, ko je bilo treba nekoliko odločneje pohoditi plin. Serijski šeststopenjski menjalnik prestavlja tekoče in ima razveseljivo kratke hode. Dizel je po pričakovanjih varčen, saj je pri polni obremenitvi v povprečju porabil le dobrih šest litrov goriva.

Funkcionalnost in ergonomija sta glede na avtomobilski in cenovni razred na ravni, ki jo lahko tekmeci leonu zavidajo. Nastavitve vozniškega sedeža in usnjenega volanskega obroča so izdatne, zato je optimalni položaj za volanom ne glede na postavo zlahka uresničljiv. Merilniki so pregledni in brez nepotrebne navlake, prav tako je – tudi zaradi višinskega prirastka – zelo dober pregled nad okolico. K temu seveda pripomorejo parkirna tipala (dodatnih 521 evrov), pogrešali smo morda le vzvratno kamero. Zgodba zase je 6,5-palčni osrednji barvni zaslon, občutljiv za dotik (1828 evrov), prek katerega je med drugim možno upravljati navigacijsko napravo, avdiosistem, za avanturiste pa je denimo mogoče priklicati tudi pregled podatkov o nadmorski višini in naklonu avtomobila. Vse lepo in prav, a ob vsej dodatni opremi se cena avtomobila precej zviša, saj bi vas testni xperience stal 31.440 evrov.

A če bi morali izbrati med zgolj nekaterimi kosi dodatne opreme, bi se zagotovo odločili za nakup aktivnega radarskega tempomata (511 evrov). Ta je namreč nadvse preudarna izbira, saj se z njim leon v kombinaciji z drugimi varnostnimi sistemi spremeni v skoraj samovozno družinsko križarko. Z že omenjenim štirikolesnim pogonom ter velikim prtljažnikom pa vozniku prej zmanjka želja kot leonu asov v rokavu. 

Deli s prijatelji