AVTOMOBILI

Porsche: Dirkalniki, 
športna terenca, 
limuzina 
in hibridi

Objavljeno 05. oktober 2015 21.00 | Posodobljeno 05. oktober 2015 21.00 | Piše: Aleš Kovačič

Ponudba tistega, kar izdeluje sloviti Porsche, se je v zadnjih letih precej spremenila. Pri nas se najbolje prodaja cayenne.

Panamera je admiralska ladja, ki pa se drugo leto pojavi v prenovljeni podobi. Foto Vinko Kernc

Sloviti Porsche, ki je že nekaj časa v naročju ta hip na sramotilni steber pribitega Volkswagna (VW), zadnja leta tolče rekorde – prodajne in seveda finančne. Vse kaže, da bo 31. decembra padel še eden. V nemškem Zuffenhausnu, torej zelo blizu Mercedes-Benza oziroma Daimlerja AG, naj bi izdelali nič manj kot 200.000 vozil! Sem in tja je že slišati vprašanje oziroma trditev, da to ni več unikatna proizvodnja, a je očitno, da si pri Porscheju s tem ne belijo glave. Vsaj za zdaj ne.

Priljubljeni cayenne

Znamka ima na slovenskem trgu že nekaj časa dokaj stalen krog kupcev, katerih vrste je pred leti nekoliko razredčil popolnoma nesmiseln in predvsem fiskalno neučinkoviti davek na motorje z gibno prostornino nad 2,5 litra. Tudi to je razlog, da je tovarna slovenskim avtomobilskim novinarjem na poligonu na Vranskem predstavila marsikaj tistega, kar ima v ponudbi. Je pač tako, da niti novinarji nimajo prav pogosto priložnosti sesti za volan avtov, ki so v mislih in željah številnih.

Modelska ponudba Porscheja se je v zadnjih letih občutno spremenila. Razumljivo, saj so okoliščine prav tako zelo drugačne, in niti tako slovito avtomobilsko ime jih ne more in predvsem ne sme prezreti. Ikona, torej 911, ostaja železni repertoar hiše, ki jo je konec 40. let prejšnjega stoletja ustanovil dr. Ferdinand Porsche. Toda 911 ni prodajni zastavonoša, ampak je to športni terenec cayenne, in še ta v dizelski izvedbi! Nekoč, res nekoč, so pri Porscheju na vprašanje, kdaj se bodo v njihovih avtomobilih vrteli dizli, odgovorili – nikoli.

Več kot 100 porschejev

Pred slabima dvema letoma je luč dneva ugledal tudi manjši športni terenec macan. Pri Porscheju priznavajo, da jih je njegov tržni uspeh vsaj malo presenetil. Kakor koli, številke kažejo, da je prav macan letos najbolje prodajani porsche na slovenskem trgu. Prostor pod Karavankami seveda ni nekaj, s čimer bi se pri znamki posebno ukvarjali, a je jasno, da kupcev – upoštevaje število prebivalcev in kupno moč oziroma gospodarsko stanje – niti ni tako malo. Kaže, da bo letošnja prodaja presegla številko 100. Toda nujna je razlaga: s slovenskimi tablicami se bo vozilo le nekako 35 porschejev, druge so prodali na Hrvaško, v Srbijo in še kam.

Uradni predstavnik nemške avtomobilske tovarne pri nas ob tem zaznava, da se počasi prebuja tudi trg z izrazito športnimi izvedenkami njihovih modelov. Razlog? Letos so že prodali dva porscheja 911 GT3 RS. To je dirkalnik, ki ga poganja 3,8-litrski šestvaljnik bokserske zasnove s 350 kW/475 KM. Cena? Okoli 250.000 evrov! V ponudbi imajo tudi hibride, ki so bistveno bolj prijazni do okolja. Ta hip ponujajo tri oziroma dva priključna: cayenna z oznako S E-hybrid in panamero S E-hybrid. V obeh sta bencinski šestvaljnik in elektromotor s skupno močjo 306 kW/416 KM in kar 590 Nm navora, pri čemer tovarna navaja povprečno kombinirano porabo okoli 3,4 litra bencina in izpust C02 79 g/km. Spodbudno, a treba je vedeti, da je prvi na prodaj za najmanj 94.000, drugi pa za nekaj več kot 121.000 evrov!

Deli s prijatelji