RENAULT

Popestritev iz Novega mesta

Objavljeno 20. oktober 2014 19.30 | Posodobljeno 20. oktober 2014 19.30 | Piše: Boštjan Okorn

Renault twingo je v tretji generaciji spet poseben avtomobil, če nič drugega, zaradi motorja in pogona zadaj.

Renault twingo je znova postal všečen mestni avto, ki mu daljše razdalje niso tuje. Foto: Boštjan Okorn

V prvi izvedbi je vsekakor popestril evropske ceste, drugo so pri Renaultu zasnovali preveč previdno, a novi twingo se znova vrača v vsej svoji posebnosti. Morda se na prvi pogled ne vidi, a že nekaj kilometrov vožnje vas bo prepričalo.

Vrnitev v preteklost?

Po novem ima motor v zadnjem delu, prav tako je tudi pogon speljan na zadnji kolesni par. Vrnitev v preteklost, ko je ta kombinacija prevladovala? Morda, a to ne pomeni nujno, da je z njo kar koli narobe. Če nič drugega, je hrup motorja vsaj v sprednjem delu bistveno manj moteč kot pri dosedanjem twingu, hkrati pa avtomobil ni izgubil na področju uporabnosti ali varnosti.

Zadaj je namreč še vedno povsem spodobno velik prtljažni prostor, ki v nasprotju s tako veliko konkurenco ni zoprno vdrt, a ima visok nakladalni rob. Nad prtljažnikom je zanimiva mehka polica, velikost pa je mogoče v najboljši opremi povečati s podiranjem naslonjal zadnjih sedežev in voznikovega sedeža, s čimer je odprt prostor še za prevoz precej dolgih predmetov.

Zadreg med vožnjo z zadnjim pogonom vsaj v testnem avtomobilu s šibkejšim, 52 kW (70 KM) močnim motorjem, ni bilo. Malo ga iz tira lahko vrže zgolj veliko pretiravanje, a še takrat neželen odziv izniči stabilnostni sistem ESC. Je pa motor povsem zadovoljivo sposoben premagovati vsakodnevne poti, če vendarle ne peljejo preveč daleč po avtocesti. Tam twingo sicer brez večjih muk doseže najvišjo dovoljeno hitrost, a ta med vzponi hitro pade, ne pomaga niti prestavljanje navzdol.

Mestni kralj

V mestu je twingo kralj, njegov obračalni krog je smešno majhen in omogoča, da avtomobil obrnete v enem zamahu na običajno široki dvopasovni cesti. Mestna poraba goriva za povrh v povprečju ne odstopa močno navzgor, je pa seveda jasno, da boste najmanj porabili na mirnih relacijskih vožnjah z malo ustavljanja in pospeševanja. V povprečju smo na testu pokurili 6,3 litra na 100 kilometrov, verjamemo, da bo kdo še manj – ali več...

Twingo je dovolj poseben tudi v notranjosti. Najprej: zdaj ima štiri vrata, tako da je dostop do zadnje klopi olajšan. No, napisati bi morali do zadnjih dveh sedežev, ki sta dovolj razkošna, sedenje niti odraslim ne bi smelo biti odveč. Stranskih šip zadaj ni mogoče odpreti, lahko ju le nagnemo navzven. Tudi spredaj je počutje med vožnjo solidno, volanski obroč je sicer nastavljiv le po višini, sedeži zadovoljijo na kratkih vožnjah, drugače pa niso zelo udobni (niti, kajpak, športni). Odlagalnih površin bi moralo biti dovolj, presenetijo široki predali v vseh vratih. Info-zabavna oprema je odvisna od vašega pametnega telefona, če nanj prenesete brezplačno aplikacijo, si lahko na zaslonu med drugim ogledate tudi merilnik vrtljajev. Drugače pa dobite spodoben radijski sprejemnik, ki ne zna slovensko, a ima vmesnik bluetooth.

Twingo s šibkejšim motorjem in najboljšim opremskim paketom dynamique je na prodaj od 10.990 evrov. Dodate mu lahko kakšno modno pritiklino in dopolnite barvne poudarke na armaturni plošči, tudi zadnjih vratih, ki so naredili testni avtomobil bolj igriv. Kajti ta oznaka mu tudi najbolj pristoji...

Deli s prijatelji