OBRATI

Polo postaja aristokratski

Objavljeno 11. avgust 2017 17.00 | Posodobljeno 11. avgust 2017 17.00 | Piše: Blaž Kondža
Ključne besede: polo avto

Volkswagen je predstavil novo generacijo svojega predstavnika v razredu kompaktnih vozil – pola.

Prtljažni prostor sprejme 25 odstotkov več prtljage in je velik 351 litrov. Foto: Blaž Kondža

Po osmih letih je napočil čas za korenito prenovo njegove pete generacije in s tem prihod nove, ki je v marsičem zrasla. Kako uspešen bo novinec, ki je luč sveta prvič ugledal davnega leta 1975, bo pokazal čas. Na prvo žogo je viden napredek na vseh področjih, ali se tudi tako dobro vozi, kot obljubljajo vodilni v Wolfsburgu, pa bomo morali še preizkusiti.

Daljši in širši

Šesta generacija pola je postala bolj možata, kar ustvarja karizmo z vseh perspektiv njegovega ekspresivnega dizajna, pravijo Volkswagnovi oblikovalci. Polova drža je nižja in športnejša, njegove zunanje poteze pa nam dajo hitro vedeti, da smo zagledali pola. Ta je v primerjavi s 5. generacijo zrasel tako v dolžino kot širino. Dolžina 4,053 metra pomeni 81 milimetrov več, kot je meril predhodnik (oziroma malo manj kot uspešni golf četrte generacije). Daljša je tudi medosna razdalja, ki je z 2,564 metra 94 milimetrov večja. Prirastek v širino znaša 69 milimetrov, zaradi česar ponuja potnikom več udobja, za kovčke in torbe pa je več prostora. Polov prtljažni prostor je zdaj velik kar 351 litrov – to je 71 litrov oziroma 25 odstotkov več kot prej.

Notranjost so zasnovali na novo. Osrednji del avtomobila je za dotik občutljiv zaslon multimedijske naprave, prek katere upravljamo številne funkcije. Odvisno od različice ima zaslon od 6,5 do 8 palcev. Klasična sta le še gumba za nastavitev glasnosti in premikanje po meniju. Upravljanje klimatske naprave so prav tako zaupali starim dobrim stikalom.

Polo nove generacije ima večino asistenčnih sistemov, ki pa so žal pretežno na seznamu doplačljive opreme. Serijsko dobimo sistem front assist, ki poskrbi za samodejno zaviranje v sili v mestu in zna prepoznati tako avtomobil kot pešca. Med doplačljivimi (odvisno od paketa opreme) so radarski tempomat, ki v kombinaciji s samodejnim menjalnikom omogoča samodejno vožnjo v koloni, asistenčni sistem rear traffic alert, ki opozarja na bočni promet med vzvratno vožnjo in po potrebi zavre, in še bi lahko našteli.

Kar devet motorjev

Volkswagen je novinca izbral za predstavitev nove, 2. generacije digitalnega kokpita, ki mu pravijo active info display. Ta je po besedah predstavnikov tovarne še preprostejši in intuitivnejši za uporabo. Na žalost pa takšen kokpit ni del serijske opreme – če bi bil, bi polo res razbijal tabuje v segmentu. Na področju povezljivosti je novost v njem nova aplikacija We by Volkswagen, ki bo med drugim omogočala brezgotovinsko plačevanje parkirnine po mestih (trenutno že deluje v nemškem Berlinu).

Motorna paleta obsega kar devet pogonskih agregatov. Med njimi je šest bencinskih (48, 55, 70, 85, 110 in 147 kW), dva dizelska s SCR-katalizatorjem (59 in 70 kW) in pogonski agregat na zemeljski plin. Zadnji, ki ima oznako 1.0 TGI in razvije 66 kilovatov moči, je novost v njihovi ponudbi motorjev za kompaktna vozila. Vsi agregati izpolnjujejo normo Evro 6. Polu so namenili tudi novi bencinski agregat 1.5 TSI evo s 110 kW, ki omogoča izklop dveh valjev za gospodarnejšo vožnjo. Najmočnejši dvolitrski bencinar s 147 kilovati je rezerviran za športno izvedenko GTI.

Sicer pa bo novinec na voljo v treh že poznanih opremskih ravneh trendline, comfortline in highline. Osnovni trendline bo v Nemčiji stal od 12.975 evrov, cene za slovenski trg, kjer pola pričakujemo oktobra, pa še niso znane. 

Za glasbene navdušence

Ko govorimo o izvedenkah, sta športni GTI in glasbeno navdihnjena izvedenka polo beats poglavji zase. Beats ima med drugim vgrajen 300-vatni glasbeni sistem ameriške znamke slušalk Beats (Dr. Dre). Potem bo tu še nekaj opremskih paketov, kot so R-line, black in style.

 

Deli s prijatelji