PARKIRIŠČE

Peugeot 308: vsestranski učinkovitež

Objavljeno 28. november 2014 17.30 | Posodobljeno 28. november 2014 17.30 | Piše: Andrej Brglez

Peugeot 308 SW 1,2 THP 130 razveseljuje s prtljažnikom in presenetljivo zmogljivim trivaljnikom.

Foto: Andrej Brglez

Novi peugeot 308 se je že kot petvratni model izkazal s celostno premišljenim konceptom, ki ponuja močno spremenjen pogled na 308, kot smo ga poznali. Tudi v različici z velikim, prostornim in zelo uporabnim prtljažnikom ni nič drugače, saj je od zunaj, znotraj in po voznih lastnostih povsem drugačen avto.

Športno stilizirani zadek

Peugeot 308 SW je karavan, pri katerem ni treba sklepati prostorskih kompromisov, saj s 610 litri prtljažne prostornine sega v razred 600+, kar bi moralo zadovoljiti večino lovcev na litrske rekorde. Še bolj kot prostornina pa je zanimivo, da model, kljub prirastku na zadnjem delu, oblikovno gledano svoje velike tovorne kapacitete ne kaže na boleče avtoprevozniški način, ampak jo skrije v športno stiliziran zadek, ki bolj spominja na visokotehnološki nahrbtnik kot na veliko družinsko vrečo.

Prednost velike prtljažne luknje s 610 litri prostornine je tudi, da je precej pravokotnih mer ter da ima preprost in dobro delujoč sistem za premikanje sponk po tračnicah, kar omogoča preprosto in hitro pripenjanje tovora. Hrbtišča sedežev zadnje klopi se s pomočjo vzvodov brez težav in hitro zložijo v razmerju 60:40, položeni pa ponujajo ravno nakladalno površino s kar 1660 litri prostornine. V prtljažniku je tudi dvojno dno, ki pospravi 54 litrov tovora.

Prepoznavno udobje

Tudi z vozniškega vidika se 308 SW z naskokom razlikuje od predhodnika, saj se med vožnjo hitro začutita občutno čvrstejša gradnja in trše nastavljeno vzmetenje. Prevedeno v običajno ljudsko prispodobo to pomeni, da je 308 SW ohranil prepoznavno francosko udobje, a hkrati postal občutno bolj germansko kompakten, kar mu daje tudi pri zahtevnejši vožnji dober in zanesljiv občutek vodljivosti ter lege na cesti. Polno naložen avto nekoliko bolj izrazito zaniha le pri daljših neravninah, kar pa je razumljivo, saj je zadnji previs občutno večji kot pri petvratni različici, drugače pa sta lega na cesti in udobje med vožnjo zelo primerljiva s petvratno različico.

Preizkušani model 308 SW je bil opremljen z novim močno favoriziranim bencinskim trivaljnikom, ki iz majhne prostornine stisne suverenih 130 konjskih moči. S trivaljniki, ki so nameščeni v tako velik avto, kot je 308 SW z dolžino 458,5 centimetra, so praviloma že v izhodišču težave, saj so največkrat zelo leni in hkrati preveč potratni pri porabi goriva, kar na glavo postavi njihovo izhodiščno predpostavko, da majhno pomeni tudi varčno. Z novim Peugeotovim trivaljnim turbokompresorskim bencinskim motorjem puretech pa – vsaj kar se moči tiče – ni šale, saj je je v vseh motornih vrtljajih dovolj in se lahko tudi pri nižjih, ko turbina goriva še ne odpihuje zelo zavzeto, vozi izjemno spodobno in brez pretiranega občutka energijskega primanjkljaja; najvišji navor 230 Nm doseže pri 1750 vrt/min, kar 95 odstotkov pa ga je na voljo med 1500 in 3500 vrt/min.

Dobro delo prav tako opravi ročni šeststopenjski menjalnik, ki je za to znamko presenetljivo čvrst in natančen ter s tako preračunanimi razmerji, da je vožnja pogosto mogoča tudi pri precej nizkih vrtljajih, kar seveda ugodno vpliva na porabo. Kljub temu naša na testu ni bila niti približno blizu oglaševani, je pa povprečna vrednost 7 l/100 km, za kombinacijo pretežno mestno-avtocestne vožnje, za tako velik avto kljub temu soliden rezultat. Prav tako kot cena, ki znaša za vstopni model acces z 1,2-litrskim motorjem 16.965 evrov; testni primerek, z bogatejšim paketom opreme allure, pa stane 20.515 evrov.

Deli s prijatelji