AVTO

Passat: Sveži veter iz Wolfsburga

Objavljeno 04. november 2014 19.00 | Posodobljeno 04. november 2014 19.00 | Piše: Blaž Kondža

Prihaja že osma generacija Volkswagnovega modela passat.

Kako pomemben za koncern Volkswagen je passat, povedo že številke: s prodajo 1,1 milijona vozil (2013.) po svetu na leto je njegov prodajni hit. Povsem novi model ima znova visoke cilje, uspešno naj združuje lastnosti avtomobila tako za službene potrebe kot družinska potepanja v prostem času.

Več ugodja

Za osmo generacijo so opravili številne spremembe v notranjosti in zunanjosti. Novinec je celo za odtenek krajši od predhodnika, a vseeno prinaša več prostora in ugodja. Za to je zaslužno dejstvo, da se je opazno povečala medosna razdalja – za skoraj osem centimetrov, medtem ko sta srednji in zadnji previs krajša kot prej. Prtljažnik v limuzini meri 586 litrov, v variantu 650 litrov (oziroma 1780 ob zloženih zadnjih sedežih), kar je znova več v primerjavi s predhodnikom.

Nove poteze passata vključujejo premik potniškega prostora bolj proti zadku, s čimer se avtomobil navzven riše bolj elegantno. Zanimiva podrobnost in obenem varnostni element so zadnje luči, ki imajo serijsko tehniko svetečih diod. Za doplačilo lahko naročimo še »boljše« zadnje luči, ki ob pritisku na zavoro namesto v vodoravni postavitvi zasvetijo v navpični.

Osebne prilagoditve

V notranjost so najbolj izstopajoče drugačne prezračevalne šobe, ki potekajo v vodoravni neprekinjeni liniji po celotni širini. Sredinska konzola je že znana iz preostalih hišnih modelov, za dotik občutljiv zaslon meri pet, 6,5 ali osem palcev, odvisno od vgrajenega multimedijskega sistema; največji zaslon ima izvedenka discovery pro. Multimedijski sistemi se znajo povezati s prenosnim telefonom prek standarda mirrorlink.

Zasnova notranjosti je posvečena vozniku, s poudarkom na ergonomiji. Prvi vtisi sedenja so dobri, še posebno v sedežu ergocomfort, ki je serijski od ravni opreme comfortline. Pomembna novost, ki so jo ponudili kot opcijo, je digitalni zaslon active info display, ki nadomesti klasične merilnike na instrumentni plošči. S tem se odpirajo nove možnosti osebnih prilagoditev avtomobila.

Deset motorjev

Z uporabo novih materialov in tehnologij je passat do 85 kilogramov lažji od prejšnje generacije, motorji izpolnjujejo emisijski standard evro6, v primerjavi s prejšnjo generacijo je poraba goriva za približno petino nižja. Na voljo bo deset agregatov z neposrednim vbrizgom in turbopolnilnikom, tako bencinskih TSI kot dizelskih TDI. Vse bo mogoče opremiti s samodejnim menjalnikom DSG z dvema sklopkama – ta bo serijski pri najmočnejših motorjih. Bencinski motorji bodo imeli 92, 110, 132, 162 ali 206 kW moči, dizelski pa 88, 110, 140 ali 176 kW. Nekateri od naštetih bodo dosegljivi šele prihodnje leto.

Zagotovo je zanimiv 110-kilovatni štirivaljnik 1,4 TSI s tehniko izklopa dveh valjev ACT, s čimer so po tovarniških podatkih dosegli povprečno porabo 4,9 l/100 kilometrov. V ponudbi bo tudi priključni hibrid passat GTE, ki razvije skupno moč 160 kW in lahko do 50 kilometrov prevozi zgolj na elektriko. V Sloveniji se bo cena gibala od 23.140 evrov (limuzina) oziroma od 24.610 evrov (variant).

Deli s prijatelji