DOMA IN PO SVETU

Optima še kot karavan in hibrid

Objavljeno 02. april 2017 15.00 | Posodobljeno 02. april 2017 15.00 | Piše: Gregor Pucelj

Ko smo pred slabega pol leta vozili četrto generacijo limuzinske izvedenke kie optima, smo napovedali, da bo kmalu sledila še uporabnejša karavanska različica, imenovana sportswagon (SW), in tik za njo še tehnično naprednejša optima PHEV, se pravi priključni hibrid. V teh dneh sta obe pripeljali tudi na naše ceste.

Optima SW ne more skriti, da je dolga skoraj 4,9 metra. Foto: Gregor Pucelj

Optima SW s karavanskim zadkom je na prvi pogled precej večja od limuzinske. A kot se rado zgodi, videz znova vara. S 4,855 metra dolžine je optima SW enako dolga kot limuzina, imata enake zunanje mere, le da je SW za pet milimetrov višja. To seveda pomeni, da s prostorom nikjer ni težav, tudi na zadnjih sedežih sedite kraljevsko in za večje družine zlepa ne zmanjka prostora v prtljažnem prostoru. Ta je za 42 litrov večji kot pri limuzini in ima pri običajni postavitvi 552 litrov prostornine, z zlaganjem naslonjal pa ga lahko povečate do 1686 litrov; k njegovi uporabnosti prispeva še zložljivost naslonjal zadnjih sedežev v razmerju 40:20:40.


Optima PHEV ima količnik zračnega upora le 0,25.

 

Ustvarjena za avtoceste

Kot smo pri Kii že navajeni, ima tudi optima SW že v osnovni opremi zajeten paket varnostnih asistenčnih sistemov. V bogatejših paketih in za doplačilo pa je dosegljivo tako rekoč vse, kar premorejo tudi prestižnejši konkurenti. Enako velja za infozabavni sklop, do katerega dostopate prek 7- oziroma 8-palčnega osrednjega zaslona.

V Sloveniji je optima SW na prodaj zgolj z 1,7-litrskim CRDi, se pravi turbodizlom, ki ima največjo moč 104 kW (141 KM) in največji navor 340 Nm, kar zadostuje za najvišjo hitrost 203 km/h in pospešek do 100 km/h v 10,6 sekunde. Optima SW je solidno vodljiva, a najbolje se izkaže med daljšimi avtocestnimi vožnjami. Vozno udobje povečata še elektronsko nadzorovano vzmetenje in 7-stopenjski dvosklopčni samodejni menjalnik (7DCT), ki je na voljo ob 6-stopenjskem ročnem menjalniku. Vstopna optima SW comfort stane 26.190 evrov, kar je za 2000 evrov več kot limuzinska. Za najbolje opremljeno limited pa boste odšteli 37.490 evrov.

Na elektriko do 50 km

Iz nekoliko drugačnega zornega kota pa je zanimiva limuzinska optima PHEV (plug-in hybrid). Kot priključni hibrid optima zgolj na električni pogon, se pravi brez vsakršnih izpustov, lahko prevozi do 50 kilometrov, v sodelovanju z bencinskim motorjem pa z enim rezervoarjem goriva prevozi nekaj manj kot tisoč kilometrov, v tem primeru je izpust CO2 zgolj 37 g/km. Dvolitrski bencinec ima največjo moč 115 kW (156 KM), elektromotor dodatnih 50 kW, tako da je sistemska moč 151 kW (205 KM) in največji navor 375 Nm; optima PHEV ima vedno samodejni menjalnik in doseže najvišjo hitrost 192 km/h ter pospeši do 100 km/h v 9,4 sekunde. Zaradi namestitve baterije so morali žrtvovati del prtljažnega prostora, ki ima le dobrih 300 litrov prostornine, in kot kaže, je to edina pomanjkljivost optime PHEV v primerjavi z običajno.

Optima PHEV ima nekaj sprememb tudi na karoseriji, saj so ji izboljšali aerodinamiko in dosegli količnik zračnega upora 0,25. Drugačna sta sprednji in zadnji odbijač, dodali so drugačna platišča, omenimo pa še tako imenovane aktivne zračne lopute na sprednji rešetki. Poleg varnostnih asistenčnih sistemov je optima PHEV vsestransko povezljiva. Če dodate 4500 evrov subvencije, jo lahko kupite že za 35.490 evrov. 

Deli s prijatelji