AVTO SALON

Novosti v Sloveniji na vsaki dve leti

Objavljeno 01. april 2017 19.00 | Posodobljeno 01. april 2017 19.00 | Piše: Blaž Kondža

Z Davidom Juričem, predsednikom sekcije za osebna motorna vozila pri trgovinski zbornici Slovenije, ki soorganizira AS, pa smo se pogovarjali tudi že o prihodnosti prireditve.

David jurič. Foto: Marko Feist

Še prej smo Davida Juriča, sicer direktorja družbe Summit Motors, ta pri nas zastopa avtomobilsko tovarno Ford, pobarali, zakaj se je AS vrnil šele letos.

Slovenija je bila brez avtomobilskega salona kar 11 let?!

Glavni vzrok so bile tako razmere na trgu avtomobilov kot stanje v gospodarstvu. Zadnji dve leti pa zastopniki avtomobilskih znamk opažamo, da se slovenski realni avtomobilski trg prebuja. Predvsem tisti del, kjer govorimo o individualnih kupcih – fizičnih osebah. Prodaja podjetjem je bila namreč bolj ali manj stabilna tudi v najslabših časih najgloblje recesije. Z vidika posameznika pa so avtomobili in nepremičnine del tistih dobrin, ki so najbolj izrazito izpostavljene nihanju v gospodarstvu. Glede na to, da opažamo rast ekonomije, zadnji dve leti raste tudi slovenski avtomobilski trg, je bil res že skrajni čas, da na enem kraju pokažemo svojo zloščeno pločevino. Tudi večina članov naše sekcije je to odločitev potrdila.

Organizacija takšne razstave verjetno ni preprosta.

Brez dvoma je organizacija AS zahteven projekt in je seveda trajala kar nekaj časa. Najprej smo morali izbrati primerno sejmišče in izmed vseh prispelih ponudb je bila najboljša z ljubljanskega Gospodarskega razstavišča. Zelo pomembni kriterij izbire je bil tudi ta, kako ugoden je lahko obisk avtomobilskega salona za širšo javnost. Naša želja je, da si čim več ljudi ogleda salon. Mislim, da smo z Gospodarskim razstaviščem prišli do res ugodnega paketa, saj si lahko družina pride za 20 evrov ogledat vse, kar ima avtomobilizem novega ponuditi.

Kaj lahko obiskovalci te dni vidijo na Gospodarskem razstavišču?

Vsekakor nismo želeli, da bi bila to samo razstava avtomobilov, zato smo poskrbeli tudi za zanimiv spremljevalni program, ki pa je tako zabaven kot izobraževalen. Če naprej pogledava, kaj vse bo razstavljeno. Sodeluje 27 razstavljavcev avtomobilskih znamk, ki bodo slovenski javnosti pokazali tudi 30 salonskih premier, avtomobilov, ki jih pri nas še nismo videli. Med njimi bo celo konceptno vozilo. Razstavljenih bo tudi sedem električnih in sedem hibridnih vozil. Skupaj bomo pokazali 260 osebnih in gospodarskih vozil. Skratka vse, kar ima slovenski avtomobilizem ponuditi, je zbrano na enem kraju. Omenim naj še, da se nekaj znamk ni odločilo za sodelovanje na salonu – razlogi za takšno odločitev nam niso znani in jo težko komentiram.

Omenili ste zanimiv spremljevalni program.

Drži, pločevina ne bo edino, kar bomo kazali na salonu. Ustvarjalci televizijske oddaje Avtomobilnost imajo v sklopu salona Tehnološki paviljon, na katerem lahko obiskovalci izvejo mnogo zanimivega. Tam imajo možnost testiranja enega od najzmogljivejših simulatorjev vožnje, ki je plod domačega znanja. S strokovnjaki se lahko pogovarjajo o novih tehnologijah, ki ne omogočajo samo večje varnosti, ampak tudi večje udobje potencialnim uporabnikom. Govor bo tudi o novih konceptih in paradigmah mobilnosti, se pravi o električni mobilnosti, o avtonomni mobilnosti, mogoče debate o tem, ali je modro imeti avto v lasti ali si ga je bolj pametno izposojati ali si ga celo deliti. Skratka, vsa tista vprašanja, ki so široko prisotna v avtomobilski srenji, bodo obdelana tudi na tokratnem AS.

Smernice v avtomobilskih razstavah gredo v krepitev pomena nacionalnih salonov v Evropi.

Nacionalni saloni so vsekakor v vzponu – nekateri so zasnovani kot razstavni, drugi, nam najbližji je v Beogradu, kot prodajni. Slovenski je predvsem razstavni, a obiskovalci imajo možnost na enem kraju potipati skoraj vse avtomobile, ki jih trg ponuja, in se usesti vanje. Omenim naj še, da se je proces nakupa avtomobila v zadnjih letih močno spremenil. Če je nekoč veljalo, da trgovino z avtomobili obiščemo šestkrat, preden odpeljemo novi avtomobil, je to danes samo še 1,5-krat. Namreč, vse informacije o avtomobilu pridobimo na internetu, na blogih, v različnih medijih, zato tudi ni nuje, da bi tolikokrat obiskali salon. S tega vidika je nakup malo drugačen, res pa je, da je zelo dobrodošlo, če imate vse avtomobile na enem kraju – tako kot zdaj v Ljubljani.

Nekateri nacionalni saloni so šli v standardiziranje razstavnih prostorov. Ali ste o čem takem razmišljali tudi v vaši sekciji?

Ker je nakup avtomobila še vedno čustvena odločitev, in ne racionalna, je večina članstva naše sekcije menila, da se ne bi bilo modro odpovedati identiteti znamke, ki je v mnogočem vizualna. Zato je seveda priprava salona dražja, kot če bi bili razstavni prostori standardizirani, ampak v tem primeru bomo zelo pragmatično sledili večini članov naše sekcije, ki je soorganizator salona.

Kdaj lahko pričakujemo naslednji Avtomobilski salon Slovenije?

Naša sekcija si želi, da bi bil AS bienalni in da se ne bi pokrivali z Zagrebom, ki je v neposredni bližini. Prihodnje leto bo salon tam, zato ga bomo v Ljubljani organizirali leta 2019. Pri organizaciji se bomo trudili, da ne bo prevelikega prekrivanja z drugimi avtomobilskimi prireditvami v Evropi. Tokrat je recimo najbližje Beograd, pa tudi salon v Ženevi je še relativno nedaven. Od konca ženevskega do začetka ljubljanskega salona je minilo relativno zelo malo časa, da bi pridobili največ možnih novitet. 

Deli s prijatelji