Čeprav tudi najnovejša navara nadaljuje poltovornjaško poslanstvo predhodnic, ki so se izkazale predvsem kot robustni štirikolesno gnani delovni pomočniki, je hkrati bistveno drugačna. V novinko, ki jo tudi izdelujejo v Barceloni, so namreč vgradili dobre lastnosti Nissanovih križancev, kot sta qashqai in X-trail. To pomeni, da v potniški kabini vladata vzdušje in ergonomija osebnega avtomobila, vključno s številnimi asistenčnimi varnostnimi sistemi in udobnostjo. Omenimo le dvopodročno klimatsko napravo, navigacijo, sistem za nadzor okolice s štirimi kamerami, sistem za preprečevanje trka ob naletu in LED-luči.
Pa ne gre le za takšne in drugačne elektronske pripomočke, navara je v svet pickupov prinesla še eno pomembno novost. V različicah z dvojno kabino, se pravi s štirimi vrati in petimi sedeži (slednja se v Sloveniji največ prodaja) in s podaljšano kabino, ki ima v drugi vrsti le pomožne sedeže, je kot prva na zadnji osi dobila vijačne vzmeti z dodatnimi vpetji obes. To pomeni, da se je pomembno izboljšalo vozno udobje, saj je zdaj vzmetenje zadnje osi veliko bolj podobno tistim v osebnih avtomobilih. S tem so odpravili za poltovornjake značilno poskakovanje zadnjega dela vozila, kar je lahko precej neprijetno, še posebno kadar v kesonu ni tovora. Kljub temu so ohranili nosilnost, saj nova navara še vedno lahko prevaža tono tovora (na primer 42 vreč cementa ali 2,2 kubičnega metra lesa), vleče pa do 3,5 tone težko prikolico.
Narejena za slabe terene
Vse navare, ne glede na kabinske različice ali pakete opreme, poganja 2,3-litrski dCi štirivaljnik. Je pa ta dizelski agregat na voljo v dveh različno močnih izvedenkah – s 120 kW/163 KM (največji navor 403 Nm) ali 140 kW/190 KM (450 Nm); kupci lahko izbirajo med 6-stopenjskim ročnim in 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Oba motorja sta varčnejša in čistejša kot doslej. Tako so pri močnejšem dizlu v povprečju zmanjšali porabo goriva za 24 odstotkov, zato je manjši tudi izpust CO2, ki zdaj znaša 169 g/km. Dodajmo, da za novo navaro prvič dajejo petletno (oziroma za prevoženih 160.000 km) tovarniško garancijo, kar je ugodneje od tako imenovanega podaljšanega jamstva, ki ga daje le uvoznik.
Čeprav je zdaj nekoliko zmehčana z uporabnimi dodatki iz križancev, tako da je primernejša tudi za rekreativno oziroma družinsko uporabo, bi se težko strinjali, da je primerna čisto za vsak dan. Sicer je res, da ob aktualnih hišnih potezah ni videti slabo. Ostaja pa dejstvo, da je s 5,33 metra dolžine (različica z dvojno kabino), kar je tri centimetre več od predhodnice, vse prej kot primerna za mestno vožnjo, da o parkiranju sploh ne govorimo. S štirikolesnim pogonom (novost sta elektronska pomočnika za speljevanje v klancu in za spuščanje po njem) in dobrimi 22 centimetri oddaljenosti od tal se pač najbolje počuti na slabih podlagah zunaj mesta.
Najcenejša navara z dvojno kabino stane 29.050, najdražja pa 38.800 evrov; s podaljšano kabino 26.050 oziroma 30.900 evrov. Najcenejša dvokabinska navara brez DDV, torej za pravne osebe, stane 23.811, s podaljšano kabino pa 21.352 evrov; letos bodo dodali še 10 odstotkov popusta. Čisto posebna možnost, primerna za samograditelje oziroma za posebne nadgradnje, je še navara z dvojno kabino in zgolj šasijo, ki stane 28.050 evrov oziroma slabih 23 tisočakov brez DDV.