Takšen primer je Volkswagen, ki svojega legendarnega golfa zadnja leta izdeluje tudi v izvedbi priključnega hibrida ali baterijskega električnega avta. Obstajajo znamke, ki imajo kak model, ki je sinonim za drugačen pogon, npr. hibridna toyota prius; lahko pa tovrstno pogonsko kombinacijo ponudijo tudi v Volkswagnovem slogu, npr. v yarisu ali aurisu, ki sicer vozita s konvencionalnimi motorji.
Korejski velikan Hyundai se je stvari lotil podobno kot Japonci, a ne povsem identično – pripravil je avtomobil, ki je posvečen zanje povsem novemu pogonu, s pristavkom, da gre kar za tri različne izvedbe, vselej pa je vključena elektrika. Hyundaijev model z imenom ioniq namreč lahko vozi kot baterijski električni avtomobil, kot bencinsko-električni hibrid ali kot bencinsko-električni priključni hibrid. Prvi dve izvedenki – torej električni in hibridni ioniq – sta nedavno pripeljali tudi do Slovenije.
Doseg okrog 200 km
Začnimo najprej s prvo, z modelom ioniq electric. To je hyundai, katerega sprednji kolesi žene elektromotor z močjo 88 kW in ki ima v dnu zadnjih sedežev in prtljažnika akumulatorje iz litij-ionskih polimerov, vsega skupaj z zmogljivostjo 28 kWh. V idealnih razmerah naj bi to pomenilo doseg 280 km, ampak v realnih verjetno kar nekaj manj (pod 200?). Na hitri polnilnici z močjo 100 kW naj bi se bil ta elektro hyundai sposoben napolniti do 80 odstotkov v slabe pol ure, bolj mirno boste to počeli doma, pravijo, da bo ena noč dovolj.
Druga verzija je ioniq hybrid, to pa pomeni, da ga v nekakšnem sozvočju ženeta 1,6-litrski bencinski motor z neposrednim vbrizgom in v tem primeru manjši elektromotor; govorijo o skupni sistemski moči 104 kW (140 KM). Takšen pogon seveda nima tako velikih akumulatorjev, v tem primeru so nameščeni le pod zadnjimi sedeži (zmogljivost 1,56 kWh). Prtljažnik je zato večji, čeravno tudi v električnem ioniqu ni prav majhen.
Električni bolj izstopa
Obe izvedbi ioniqa imata podobno, a ne povsem identično armaturno ploščo, kjer so prikazi označeni z modro grafiko in s sorodnim barvnim ozadjem; dovolj je prostora na sprednjih in zadnjih sedežih. Navzven električni ioniq bolj izstopa, saj ima povsem zaprto masko, z drugih kotov sta si zelo podobna – po svoji pojavi ioniq spominja na Toyotinega priusa, čeravno nima toliko robov in tako odbito oblikovanih zadnjih luči.
Kot rečeno, se ioniqa pri nas že prodajata. Električnega cenijo od 35.000 do 37.500 evrov, zanj je dosegljiva državna subvencija 7500 evrov. Hibridni ioniq velja vsaj 23 in največ 28 tisočakov, ampak to je to – pri hibridih ni nobene finančne spodbude. Je pa ta možna za priključne hibride – takšnega ioniqa pri nas predstavijo jeseni; to bo avtomobil, ki bo hibrid, a bo lahko malce več (nekaj deset kilometrov) vozil le na elektriko in ga bo moč polniti na zunanjem omrežju.