MOTORJI

Najlepši 
na salonu, hiter na stezi

Objavljeno 22. april 2017 18.00 | Posodobljeno 22. april 2017 18.09 | Piše: Primož Jurman

Skrit za majhnim vetrnim ščitom novega ducatija supersport s pičim po ciljni ravnini španskega dirkališča Monteblanco, kakšnih 50 kilometrov južno od Seville.

Zapeljivi dizajn in šarm. Foto: Ducati/Milagro

Še posebno če sediš na motociklu, ki rad odpušča napake, ni pretirano športen in te ne sili v močno naprej pomaknjen dirkaški položaj, kjer te pri zaviranju nabije na roke. No, in ta supersport S je prav tak. Supersport (SS) je v Ducatijevi hiši tradicionalno ime, ki spominja na zmago ducatija 750 SS na prestižni dirki 200 milj Imole. Dvovaljni agregat, razprt pod kotom 90-stopinj, z dezmodromičnim krmiljenjem ventilov je hišna posebnost, plod dela legendarnega inženirja Fabia Taglionija. No, tale najnovejši SS ime poleg dveh esov v oznaki še tretji S (jasno, kot sport). Ima tudi bolj civiliziranega, cestnega brata, ki ne nosi te oznake, imata pa enak agregat tradicionalne hišne zasnove testastretta 937 euro4, ki zmore 83,1 kW (113 KM), jeklen cevni okvir, zavore monobloc brembo M4-32 in elektroniko.

Športni brat ima drugačne, popolnoma nastavljive sprednje vilice prestižne znamke Öhlins s premerom 48 mm in sistem za prestavljanje brez uporabe sklopke ducati quick shift (DQS) – ta je dokupljiv tudi pri cestnem modelu. DTC (ducati traction control) zaznava in nadzira zdrs pogonskega kolesa in s tem ohranja varnost ter mirnost motocikla. S tremi programi riding modes (touring, sport in urban) lahko hitro spremenite značaj motocikla in ga prilagodite stilu in razmeram vožnje. Možne so tudi osebne nastavitve parametrov. Športna različica je od osnovnega modela dražja za dobrega jurja in pol in zanj pri zastopniku pričakujejo za drobiž manj kot 15.500 evrov.

Za stezo in službo

Ko se po ciljni ravnini španskega dirkališča, kjer z Ducatijem ujamem hitrost približno 260 kilometrov na uro, pripeljem pred prvi desni zavoj in se hitrost krepko spusti pod 90 kilometrov na uro, motocikel kljub močnemu zaviranju ostaja miren in stabilen. Tak je tudi skozi zavoj, in ko ga preložim v levi zavoj, uboga brez protestiranja. Točno, supersport je vozljiv športno-turistični motocikel za vikendaško preganjanje po stezi in kljub temu dovolj kultiviran, da vas čez teden v zmernem cestnem ritmu ponese v službo in po opravkih.

Ni (pre)močan. Tisti, ki si želijo rasnega športnika, si bodo omislili hišnega športnika panigale, za zmerne hobi dirkače pa je supersport idealna rešitev. In ja, tudi ženskam bo všeč. Pa ne samo zaradi zapeljivega latinskega dizajna in šarma, ki ga izžareva, temveč zaradi všečnih voznih lastnosti, majhne teže in dejstva, da je tudi na dirkališču prijazen do uporabnika. Dvakrat lahko ugibate, kateri motocikel je bil izbran za najlepšega na prejšnjem salonu EICMA v Milanu. Da, prav novi supersport. 

Deli s prijatelji