PO SVETU

Najhitrejših 10 avtomobilov

Objavljeno 26. junij 2016 19.30 | Posodobljeno 26. junij 2016 19.30 | Piše: Damir Gorjanc

Lestvice najhitrejših športnih avtomobilov niso enotne. Po Guinnessu je kralj hitrosti veyron, ki pa so mu pri Bugattiju že pripravili naslednika. Chiron je hitrostni rekord podrl kar na testiranjih, a mu tega niso priznali. Je pa vsekakor najdražji.

Chiron na ženevski razstavi. Foto Gašper Boncelj

Bi želeli potovati skozi čas, pa nimate časovnega stroja? Najboljši približek so cestni superšportni avtomobili butičnih znamk, ki ne nehajo pospeševati niti pri 400 km/h. Tekmovanja, kdo bo izdelal najhitrejšega, ne bo nikoli konec, zato pa se vsake toliko časa najde proizvajalec, ki tekmecem na tržišče vrže kost za glodanje. Bugatti, ki je od leta 1998 v Volkswagnovem lastništvu, je na lestvici najhitrejših superšportnikov kraljeval s svojim veyronom SS, ki je s 1200 konji v pičlih dveh sekundah in pol pospešil do 100 km/h in dosegel najvišjo hitrost 431 km/h ter je s tem v Guinnessovo knjigo rekordov vpisan kot najhitrejši. Američani pa ne bi bili Američani, če ne bi eminentne lovorike hoteli prinesti na svoja tla. V Houstonu so pri Hennesseyju izdelali model venom, ki stane nekaj čez milijon evrov in je s svojim pomenljivim imenom strup za veyrona. Čeprav je s 1244 rezgetajočimi konji hitrostni rekord podrl za zanemarljive 4 km/h, pa ta ni uradno vpisan v knjigo rekordov, saj je na stezi v Kennedyjevem vesoljskem centru opravil le vožnjo v eno smer. V nasprotno niso dovolili voziti veljaki pri Nasi, za uradni pečat najhitrejšega pa potrebujejo dirkanje v obe smeri zaradi kompenzacije vremenskih vplivov, predvsem vetra. Kljub temu je to pomenilo, da so s prestola vrgli veyrona, ki je tri leta kraljeval na vrhu lestvice.

Ime po testnem vozniku

Le roi est mort, vive le roi, kralj je mrtev, naj živi kralj, so si rekli v Alzaciji, kjer izdelujejo bugattije, in pljunili v roke. Na nedavnem ženevskem salonu so pokazali novi model chiron – ime je dobil po njihovem testnem vozniku Louisu Alexandru Chironu –, ki bo na ceste zapeljal konec leta, hitrostni rekord pa so v Nemčiji že podrli med testiranjem pred končno izdelavo. Tudi končne hitrosti 464 km/h Guinness še ni uradno potrdil. Pri priganjanju na rob zmogljivosti je v posodi za gorivo nastal vrtinec, saj pri polni hitrosti požrešna žival v agregat posrka kar 190 litrov goriva na 100 kilometrov. In kakšna bo cena? Okoli 2,4 milijona evrov naj bi stala časovna kapsula, ki je do prednaročila očarala že več kot 170 bogatunov.

Na četrtem mestu najhitrejših je švedski kraljevi jajček koenigsegg agera R, ki števec za hitrost za 1,4 milijona evrov zavrti do 418 km/h. Agera R ima pod pokrovom 1140 vrancev, kar je 20 več od petouvrščenega porscheja 9ff GT9-R, ki do končne hitrosti 413 km/h zapelje za – v primerjavi s tekmeci – skoraj zmerno ceno 600 tisočakov. Američani so še na šestem mestu s saleenom S7 twin, ki pa ne zmore hitreje od 400 km/h. Števec se ustavi pri hitrostnem kilometru manj od magične meje, rabljenega pa lahko v svoji garaži parkirate za približno 700.000 evrov. Naslednji v vrsti je zopet Šved – koenigsegg CCX z 806 konji je bil v proizvodnji do lani, naredili pa so jih le 49.

Včasih so slavni in bogati tekmovali, kdo bo imel pod svojo streho spravljenega mclarna F1. Avtomobilov, ki so leteli 386 km/h, je bilo med letoma 1992 in 1999 izdelanih le 106. Na devetem mestu je danski zenvo STI in šele na desetem opevana italijanska pagani huayra. Za oba je treba odšteti nekaj več kot dva milijona evrov, zverinici pa poženeta do 375 km/h.

Deli s prijatelji