OBRATI

Nadgrajeni koncept

Objavljeno 19. november 2017 20.05 | Posodobljeno 19. november 2017 20.06 | Piše: Blaž Kondža

Strokovnjaki za tovornjake ponudili dostavnik: MAN TGE, slovenski dostavnik leta 2017, je že na voljo tudi slovenskim kupcem.

Podoben je Volkswagnovemu crafterju. Foto: Blaž Kondža

MAN je značka, ki jo običajno videvamo na tovornjakih in avtobusih, saj gre za enega najstarejših proizvajalcev teh vozil. Letos pa so začeli odkrivati še svet lahkih gospodarskih vozil. Nalogo so zaupali novemu modelu TGE, ki si je že na začetku leta zaslužil laskavi naziv slovenski dostavnik leta 2017 in je od nedavnega na voljo tudi slovenskim kupcem.
Vešče oko bo hitro opazilo podobnost s Volkswagnovim crafterjem, ki seveda ni naključna. MAN je namreč del koncerna Volkswagen in je kot tak imel možnost uporabiti obstoječi koncept, ki pa ga je po svoje nadgradil. Kot pravijo predstavniki slovenske podružnice MAN, bodo z novim TGE prenesli vpeljani način poslovanja s tovornjaki na področje lahkih gospodarskih vozil. Tako bo v ospredju vedno iskanje najboljših rešitev za stranke, predvsem na področju nadgradenj, kjer MAN sodeluje tudi s preverjenimi lokalnimi nadgraditelji.

Hitra dobava

TGE bo na voljo kot zaprti furgon, zastekljeni kombi, šasija z enojno in dvojno kabino. Šasije lahko naročimo s številnimi nadgradnjami, ki so pripravljene že v tovarni – koncept so poimenovali Vans to go, kombiji za s seboj, in omogoča hitro dobavo v 9 tednih, če je na voljo proizvodna zmogljivost.

18.500 evrov bo stal najosnovnejši model brez DDV.


Dimenzije so na področju lahkih gospodarskih vozil pomemben dejavnik. Novi MAN bo na razpolago v dveh medosnih razdaljah, treh višinah strehe in treh dolžinah vozila. Vozila so v furgonski izvedbi dolga 5983 mm, 6833 ali 7388 mm. Višina vozila znaša 2340 mm, 2575 ali 2800 mm. Pri ustrezni kombinaciji dobimo tako največjo prostornino tovornega prostora 18,4 kubičnega metra. Vstopni model MAN TGE ima 3,0 t dopustne skupne teže, na zgornjem delu ponudbe pa so modeli s skupno težo 5,5 tone. Dodatne 3,5 tone lahko prevažate še v prikolici. Tisto, kar med drugim preseneti, je največja dopustna nosilnost 3,5-tonskega vozila – v idealnem primeru ga lahko obremenite s kar 1,5 tone tovora.

Pošten servisni interval

Ponudba motorjev obsega 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki lahko razvije 75 (le sprednji pogon), 90 (le zadnji pogon), 103 ali 130 kilovatov moči. V odvisnosti od dopustne skupne teže je lahko vozilo opremljeno s prednjim in zadnjim pogonom (na voljo v začetku 2018) ali pogonom na vsa kolesa ter ročnim 6-stopenjskim menjalnikom ali avtomatskim menjalnikom z 8 prestavami. Dodajmo še, da priporočeni servisni interval znaša 50.000 kilometrov.
TGE je opremljen tudi s številnimi asistenčnimi sistemi, ki jih poznamo že iz osebnih vozil koncerna VW. Na doplačilnem seznamu bodo tudi aktivni tempomat, aktivni sistem za vzdrževanje smeri vožnje ipd. Izkušnje iz snovanja tovornjakov so uporabili tudi pri snovanju notranjosti, kjer je v ospredju udobje za voznika – na izbiro so tako kar štirje modeli vozniških sedežev, vključno z dvema vzmetenima – ergoComfort in ergoActive. TGE bo cenovno pozicioniran podobno kot VW crafter, cene pa se bodo začele pri okoli 18.500 evrov brez DDV.
 

Deli s prijatelji