DELO IN ODDIH

Na počitnice z najetim avtodomom

Objavljeno 03. julij 2016 10.30 | Posodobljeno 03. julij 2016 10.30 | Piše: Uroš Grošelj

Načinov preživljanja prostega časa je nešteto, eden od njih je potovanje z avtodomom. Toda tudi slednji so različni, zato pred odhodom na poletni dopust nekaj nasvetov pri njihovem najemanju.

Na poti. Foto: Uroš Grošelj

Na internetu poiščite podjetje, ki oddaja avtodome, in preverite njegovo resnost. Nato izberite avtodom. Pri teh je velikost vsekakor pomembna. Prostorninska formula je D – 2. D pomeni deklarirano število oseb, za katere je narejen. Za štiričlansko družino je torej ustrezen takšen, deklariran za šest oseb. Vse drugo je mučenje. Temeljito tudi preglejte zunanjost in notranjost vozila ter pred prevzemom fotografirajte vse praske in poškodbe, preverite drobni tisk v pogodbi o kavciji in vaši odgovornosti za škodo (avti so sicer kasko zavarovani, a vaša participacija ni zanemarljiva!), preverite funkcionalno delovanje plina, peči, hladilnika, pip, stranišča, televizorja, pozanimajte se za stroške končnega čiščenja in prevzema in, predvsem zdaj, poleti, preverite stanje pnevmatik in njihovo starost, defekti zaradi preobremenitve niso redki.

Na dan si naložite največ 300 kilometrov.

Trening

Če nimate izkušenj z upravljanjem vozil, večjih od avtomobila, pred odhodom priporočam obisk znanca, ki ima kombi, pa na bližnjem parkirišču potrenirajte vožnjo okrog kegljev. Medosna razdalja avtodoma je pač bistveno daljša kot pri avtu, zato je treba ovinek vzeti manj na kol, sicer boste z zadnjim kolesom rušili obcestno navlako (v najmilejšem primeru robnike). Daljši avtodomi imajo konkreten previs čez zadnjo os, pa vam zadek ritne v obratno smer, kot obrnete volan. Recimo, da ste lepo vzporedno parkirani s sosednjim avtom in želite zaviti strogo desno – zadek bo poškodoval vozilo, parkirano levo od vas.

Poleg tega imejte vedno in povsod v mislih (sploh če najemate alkoven – avtodom s spalnim nadstreškom nad kabino), da ste bistveno višji, tja do 3,2 metra. To pomeni, da postanejo prenizki marsikateri podvoz in višinske rampe pred trgovskimi centri.

Predpriprave

Morda zgolj še nekaj intimnih nasvetov: ženi in hčeram poskusite dopovedati, da avtodom ni priključen na javni vodovod, opravljanje potrebe pa je priporočljivo na bencinski črpalki, ne v avtodomu.

In še mladim mamicam pred prvim najemom. Ali nonstop tičite skupaj z najboljšo prijateljico, ki ima ravno tako moža in otročička? Se vaša sončka perfektno razumeta, skoraj tako kot mamici? Razmišljate, da bi skupaj najeli velik avtodom za šest oseb in šli na Nordkapp, 10 dni bo za 10.000 km ravno dovolj? Svetujem, da ne. Če pa že, imate veliko možnosti, da bosta razpadli dve družini. Otročička se bosta takoj ob odhodu čudovito zaigrala. Na Karavankah jima bo že dolgčas, pa bosta začela težiti. Mamici ju bosta mirili, seveda neuspešno, in skoraj gotovo sledi ženski ravs nekje v Salzburgu. Hkrati bo že v Halleinu zmanjkalo vode, le možaka bosta na voznikovem in sovoznikovem sedežu popolnoma navdušena nad potovanjem.

Zato za začetek priporočam manj podjetne cilje, na dan si naložite največ 300 kilometrov poti. In bo dopust z avtodomom res pravi užitek. Morda se boste celo odločili, da kupite rabljenega. O tem pa prihodnjič. Potovanje naj bo užitek, ne mučenje. Na poti Parkirišča za avtodome so včasih urejena, drugič bolj divja. Kampi naj bi
bili redka izbira.

Kam z avtodomom?

Odgovor je preprost: kamor vam srce poželi, pa ni preveč oddaljeno za cestni izlet. Sicer je dobro vedeti, kje boste spali in preživljali prosti čas, ko ne boste za volanom. Glede na to, da najemate avtodom in ste avtonomni, naj bi bil kamp zadnja izbira. Najboljša je uporaba t. i. PZA (parkirišča za avtodome), ti pa so različni in vseh vrst. Nekateri so plačljivi, drugi zastonj. Nekateri vam ponujajo oskrbo (voda, praznjenje WC-ja, elektrika), drugi so zgolj običajno parkirišče. Nekateri so v središču dogajanja, drugi oddaljeni. Imejte pa v mislih, da je najslabša možnost prenočevanje na avtocestnih črpalkah, kjer jo boste v Italiji in Franciji težko odnesli brez kraje, pa tudi Hrvaška grdo leze v to smer... Vedno več avtocestnih bencinskih črpalk ima na voljo brezplačno oskrbo za avtodome, kar je označeno že na tabli pred izvozom z avtoceste. Sicer velja nenapisan rek: kjer parkiranje z avtodomom ni izrecno prepovedano, je dovoljeno, vključno s prenočevanjem. Velja sledeče – Slovenija: vsaka občina ima svoj odlok o (ne)‌dovoljenem parkiranju/prenočevanju z avtodomom. Vedno več slovenskih naselij ima PZA, pa se pravočasno pozanimajte, kako in kaj. Najhujša možna organizacijska tvorba je Triglavski narodni park, pa vas bodo skoraj gotovo preganjali v Trenti, Bohinju ali na Pokljuki, čeprav boste zgolj in samo parkirali svoje vozilo in ne kampirali; Italija in Francija: vsaka vas ima PZA in uporabljajte jih! Kamp je zadnja in tako rekoč nepotrebna možnost; Avstrija: mirno in brez skrbi se ustavite, kjer koli vam je všeč, sploh pozimi. Če vidite tablo s prepovedjo prenočevanja za avtodome in ne sneži, se vam ravno tako ne bo zgodilo nič, table so tam samo zaradi nemotenega pluženja. Avstrijci zelo cenijo vsak turistični cent! V najslabšem primeru boste z listkom za brisalci obveščeni, da vas vljudno naprošajo, če se do 20.00 odstranite, sicer sledi kazen; Hrvaška: tam dobesedno odganjajo turiste, zato ste obsojeni na avtokampe. Grčija, Črna gora, Albanija, ves preostali Balkan: to je avtodomarski Las Vegas, pustite domišljiji prosto pot, pravil ni.





 

Deli s prijatelji