DELO IN ODIH

Multivan T6 comfortline 2.0 TDI: kombi, ki se pelje kot avtomobil

Objavljeno 13. junij 2016 21.10 | Posodobljeno 13. junij 2016 21.12 | Piše: Andrej Brglez

Dvanajst milijonov prodanih transporterjev v vseh mogočih podobah in namenskih različicah ter živahna življenjska črta, dolga 65 let, je temelj, na katerem tržno prednost ustvarja novi multivan.

Značaj je prav avtomobilski. Foto Andrej Brglez

Vseeno je, ali je to polnopravna šesta ali peta in pol generacija, bistveno je, da je novi Volkswagnov multivan doživel lifting z globinskim učinkom. 

Multivan T6 comfortline 2.0 TDI ima karizmo, ki je za škatlo na štirih kolesih, kar kombiji v osnovi so, precej neobičajna. Ustvaril si je ni samo z veliko kopijami in garaškim tovornim delom, ampak tudi s spletom različnih, včasih bolj, drugič manj načrtovanih naključij. Vse to transporterju redno dodeljuje filmske vloge, ga sili v glasbene videospote, njegova karizmatična podoba je odtisnjena na majicah, kapah, pivskih vrčkih … Pa je samo kombi. Še en dokaz, da karizma ne pride in ne obstane kar sama.

Kakovostni materiali

Pri zadnji izdaji multivana so prva violina prednjega dela postale opazne in tehnicistično oblikovane luči. Seveda so v LED-tehniki in opremljene z dnevnimi LED-lučmi, kar multivan nezmotljivo postavi v današnji čas, s tem pa potegne tudi najbolj prepoznavno zunanjo ločnico do prejšnje generacije.

Bočna linija in zadnji del sta bila deležna pikolovskih posegov, a vendar na dovolj premišljeno izbranih delih, da novi multivan kot celota deluje sveže. Najbolj občutna generacijska rast se prepozna v kabini in med vožnjo. Uporabljeni materiali na oblogah vrat in na armaturi so izbrani in oblikovani tako, da povsem dosegajo cenovno višji avtomobilski razred. V tem pogledu in tudi za voznika multivan ni kombi, ampak prej osebni avto. Prav ta značilnost mu že vrsto let zagotavlja tržno prednost, s katero upravičuje višjo nakupno ceno. Ob tem ni odveč dodati, da tudi rabljen ohranja zelo visoko vrednost, kar ni nepomembno dejstvo.

Predvsem družinski prevoznik

Naklon volana, višina sedenja, preglednost, preprosto upravljanje stikal in menjalnika ter postavitev višine naslonov za roke so odlično premišljeni, kar se najbolj očitno prepozna na daljših poteh. Zadnja klop s tremi udobnimi in širokimi sedeži je dobila bolj premišljeno funkcionalnost premikanja in odstranjevanja. Odpenjanje in zapenjanje varoval v tračnicah v podu sta logični in skrajno preprosti, dvigovanje in prenos sedežev in klopi pa zaradi njihove precejšnje teže nista peresno lahko opravilo. Visoka raven udobja, kakovostna izdelava, kakovostni materiali in udobje v vožnji dajejo jasno sporočilo, da je multivan predvsem poslovno-družinski potovalni prevoznik. Z radarskim tempomatom, ki deluje do 210 km/h, sistemom za zaviranje v sili in predvsem s sistemom za dinamično uravnavanje podvozja dviguje novi multivan potovalno udobje na zelo visoko raven. V vseh treh možnostih (sport, normal in comfort) sistem blaži vsako kolo optimalno glede na izbrani program, kar nazorno začutijo tudi potniki v kabini. Manj je nagibanja, manj grobega udarjanja na kratkih grbinah in s tem je manj tudi neprijetnih zvokov iz podvozja. Preizkušani multivan je poganjal 2-litrski TDI z močjo 110 kW (150 KM), ki kljub dobrima dvema tonama teže poskrbi za visoko potovalno povprečje, dinamične sposobnosti na ovinkastih cestah in ugodno porabo goriva, ki se je pri nas v povprečju ustavila pri dobrih sedmih litrih na sto kilometrov.

Cenovno gledano se multivan visoko nosi. Preizkušani model je nosil izhodiščno ceno 36.900 evrov, a ko se vanj doda DCC, samodejno regulacijo luči, velika platišča, tripodročno klimatsko napravo in druge fine reči, se cena v hipu dvigne na 59.889. Kot rečeno, karizma ne pride sama od sebe. 

Deli s prijatelji