Seveda so že zdavnaj pozabljeni časi, ko je mitsubishi pajero, kleni terenec, ki tedaj še ni imel pridevnika športni, obvladoval dobršen del tovrstnega trga. Še vedno je v ponudbi te japonske avtomobilske hiše, a mu družbo delata ASX in outlander.
Malenkostne spremembe
Outlander začenja točno na začetek koledarske jeseni v nežno prenovljeni podobi pot po slovenskem avtomobilskem prostoru. Vedno ali vsaj pogosto obstaja dvom, ali je neki avtomobil narejen povsem na novo ali je zgolj prenovljen. Pri japonski tovarni, ki je na stari celini (in ne zgolj pri nas) že poznala boljše oziroma uspešnejše čase, glede te velike dileme niso v posebni zadregi.
Outlander je prenovljen, pri tem pa vseh novosti – številne so tudi nevidne oziroma skrite pod pločevino – verjetno ne zmore v celoti prepoznati niti outlanderjevsko izurjeno oko. V času avtomobilskih škandalov je takšna poštenost ali vsaj načelnost vsekakor dobrodošla.
Avto se v dimenzijskem pogledu ni spremenil niti za las. V dolžino se potegne tja do nič mestno primernih 469 centimetrov, v višino meri razmeroma postavnih 167 centimetrov. Dolžinskega ali drugega prirastka torej ni, zato je enako velik kot prej tudi prtljažnik, ki ponuja skoraj razkošnih 550 oziroma v najboljšem primeru 1755 litrov.
Kakovostna evolucija
In, končno, kaj je novega ali drugačnega? Seznam je kratek. Pomudili so se predvsem pri sprednjem in zadnjem delu. Sprednji ponuja podobo, ki naj bi bila v prihodnje značilna tudi za druge športnoterenske mitsubishije. Nekoliko drugačna je maska, nova so ležišča meglenk, tako imenovani LED-žarometi (sveteče diode) postajajo sestavni del zunanje podobe (razen pri osnovni izvedenki, kjer so ohranili ksenonske luči) ipd. Na zadku so prav tako spremenjene luči, malce drugačne so obrobe vrat, nova so kolesna platišča … in to bi bilo skoraj vse. Se pa ne vidi, da so povečali togost karoserije, da je vpetje sprednjega kolesnega para drugačno in da je posledično izboljšana vodljivost oziroma stabilnost. Ni revolucija, ampak zgolj kakovostna evolucija, pravijo.
Notranjost je drugačna, a niti tukaj ni veliko novega. Volanski obroč je spremenjen (z usnjenim vložkom), obloga sredinskega naslonjala za komolce je mehkejša, vsa stikala imajo po novem simbole za namen uporabe, nekoliko sta spremenjena tudi voznikov in sopotnikov sedež. Pri notranjosti je treba dodati, da je izboljšana izolacija potniške kabine, zato je vožnja prijaznejša oziroma tišja.
Outlander ima še vedno pet ali sedem sedežev, ponujajo pa pet različic glede na opremo, menjalnik (ročni in samodejni, oba šeststopenjska); pomembno je, da si je mogoče avto po novem precej bolj kot prej opremiti po lastnih željah oziroma globini žepa.
Brez bencinca
Motorna ponudba je skromna – na voljo je le dizelski, 2,2-litrski štirivaljnik s turbinskim polnilnikom in s 110 kW/150 KM ter različnim navorom (to je seveda odvisno tudi od menjalnika). Zakaj ni bencinskega agregata? Ni pravega zanimanja zanj, pravijo pri slovenskem zastopniku japonske avtomobilske tovarne. Kakor koli že, dizelski motor zmore ustreči zelo raznolikim zahtevam, zato kakšne hude krize zaradi abstinence bencinskega pogona le ne bi smelo biti. Pogon? Vedno štirikolesni.
Mitsubishijev outlander naj bi po sedanjih načrtih do konca leta zapeljal v nekako 90 slovenskih garaž. Imidž je dober, zato se utegne načrt posrečiti. Nekaj bo k temu pripomoglo tudi dejstvo, da je v ceno že vštet popust 2500 evrov, tako da je v najcenejši izvedbi (2,2 intense, ročni menjalnik, pet sedežev) na prodaj za 27.490 evrov. Sprejemljivo? Znano bo že konec leta.