PARKIRIŠČE

Mikro in mini smart

Objavljeno 24. november 2014 18.00 | Posodobljeno 24. november 2014 18.06 | Piše: Gašper Boncelj

Dvosed kot novo nadaljevanje, štirisedežnik kot nov začetek.

Smart forfour je večji od dveh novih smartov, a prav tako mini avto. Je bolj prestižna, drugačna in dražja različica novomeškega renaulta twinga. Foto: Gašper Boncelj

Mali dvosedežni avtomobil je bil dolga lega edini zaščitni znak znamke Smart. Vmes je za kratko dobil večjega brata, a so tega nepričakovano hitro ukinili in se je moral uveljavljati čisto sam. Strategija je danes spet drugačna – klasični smart fortwo je povsem nov, prav tak pa je tudi smart forfour za štiri potnike, ki mu ponovno dela družbo. Omenimo le, da je forfour sorodnik Renaultovega twinga in nastaja pri nas v Revozu, dvosed fortwo pa v Hambachu, kjer je znamka Smart doma.

Boljša lega na cesti

Že prvi vtis z vožnje daje jasno vedeti, da sta fortwo in forfour rezultat hkratnega razvoja. Skoraj mikro fortwo je še vedno dolg komaj 2,7 metra, a je širši in ima boljšo lego na cesti kot predhodnik. Avtomobilček ima zdaj končno uglajen samodejni menjalnik, nova avtomatika pa je opcija za dodatne evre, saj se avto v osnovi pretika ročno.

Vse našteto velja tudi za večjega forfoura, ki sicer še vedno spada med mini izdelke, saj v dolžino meri le 3,5 metra. Pogon je na zadnji kolesi, v zadku imata oba trivaljni bencinski motor, ki bo pripravljen v treh izvedbah moči, v najsposobnejši mu je dodan turbo polnilnik. Nadvse sta okretna, fortwo bi se lahko skoraj vrtel okoli svoje osi... Če se v forfouru peljete zadaj, tu in tam slišite, da je motor za vami, ne pred vami. Voziti ju je zelo fino, poraba pa ni tako mikro, kot navaja tovarna. Kot rečeno, fortwo ima le dva sedeža, v katerih hitro najdete pravi položaj. Forfour ima zadaj še dva dobro prilagodljiva, še posebno v nekoliko boljši opremi. Tudi prtljažnika imata oba precej.

Smartovski šik

Smart je Mercedesov in hoče ali mora biti vsaj malo šik. Ampak potem ga ne boste kupovali z osnovno izvedbo. Če boste plačali malce več, boste dobili nekaj podobnega vozilom na prvih kilometrih, ki so pritegnila s prijetno ureditvijo armaturne plošče. Tam ni sledi o kakšni bridki plastiki, temveč je obdana z lepo obarvanim blagom in preseneti z domiselnim predalom. A kot omenjeno, to stane: če je najnižja cena za smarta fortwo 10 tisočakov in najvišja 15.000 (forfour je vselej za 500 evrov dražji), bo treba biti za lepo urejen izdelek najmanj na sredini med obema skrajnostma. 

Deli s prijatelji