NOVINEC

Mercedes GLE: Terenska limuzina na kozmetični manikiri

Objavljeno 24. april 2016 19.00 | Posodobljeno 24. april 2016 19.00 | Piše: Bruno Kuzmin

Poslanstvo Mercedesa nadaljuje lani v GLE preimenovani in nežno pomlajeni imenitnež.

Mercedes, kakršnega poznamo v osnovi od leta 2011, ostaja ob poenotenju oznak s preostalimi družinskimi člani večinoma nespremenjen. Rezi stuttgartskih kirurgov so nežni in nič radikalni. Spremembe opazi predvsem poznavalsko oko! V spominu ostanejo spremenjena maska z dvema vzdolžnima prečkama, žarometa s serijskimi LED-svetili in popravki na zadku, kjer burita domišljijo veliki, a žal le navidezni izpušni odprtini – resnični se skrivata pod odbijačem. Damska kozmetika se nadaljuje v notranjosti. Počutje ni nič slabše od tistega v največjih hišnih limuzinah. To je sproščeno, umirjeno in od sveta umaknjeno okolje, kjer so barvne kombinacije prej zadržane kot radožive. So pa materiali večinoma izvrstni, čeprav opaziš nekaj trde plastike.

Devetstopenjski menjalnik

Novejši je polepšan trikraki volanski obroč, ki je zasnovan za izvrsten oprijem. V koraku z zadnjimi smernicami nastopa prenovljen multimedijski vmesnik z 8-palčnim zaslonom. Manj posrečen je le doplačilni sistem za projekcijo podatkov na prosojnem zaslonu iz plastike za volanskim obročem. Na trgu obstaja kar več funkcionalno in estetsko bolj dovršenih rešitev. Sta pa zajetna in gosposko odmerjena prednja sedeža na daljših poteh vsaj za razred udobnejša od konkurence. Prostora za dolge okončine ne zmanjka niti na zadnji klopi. To je hkrati logično zasnovan in uporabniško silno preprost avtomobil. Malce se obregneš le ob nerodno vrtljiva gumba za ločeno uravnavanje temperature in zlaganje zadnje klopi. Slednje izvedeš v dveh korakih. Najprej dvigneš in pomakneš naprej sedalni del, nato povezneš navzdol masiven hrbtni del, ki ob dvigovanju kliče predvsem po moški roki. Duhove buri pogonska mehanika. Uveljavljen 3,0-litrski dizel s 190 kW (258 KM) dopolnjuje nič manj kot 9-stopenjski samodejni menjalnik. Ali res potrebuješ toliko prestav, je drugo vprašanje. Je pa dejstvo, da prenaša menjalnik pogonsko moč na vsa kolesa zelo uglašeno in raznovrstno – izbor možnosti seže od salonsko asfaltnega do kleno terenskega. Avanturističnega duha nadaljuje zračno vzmetenje airmatic. Z njim pred najtežjimi izzivi privzdigneš avtomobil za dodatnih devet centimetrov oziroma vse do 262 milimetrov. Največjim puristom namenjajo Nemci še doplačilni paket z zaporo diferenciala in dodelano zaščito podvozja, s katerima se GLE približa legendarnemu terenskemu ekspertu razreda G.

Samodejno v koloni

Novinec se enako suvereno dokazuje med poslovnimi potovanji. Zračno vzmetenje zlika večino neravnin tiho in nič opazno. Stranski in vzdolžni pospeški ne pripravijo karoserije do opaznega nagibanja. To je hkrati čistokrvna potovalna limuzina, saj GLE s poplavo elektronskih pomagal samodejno vozi v koloni in ob ustrezni varnostni razdalji vzdržuje smer vožnje glede na talne oznake – vključno z mestno nizko hitrostjo. Mercedes vozi skoraj sam! Na prometno bolj umirjenih avtocestah mu lahko brez zadrege zaupaš upravljanje do uradno najvišje dovoljene hitrosti. Enako velja pri vožnji v mestnih kolonah, kjer samodejno pospešuje in zaustavlja. Novi rod Mercedes-Benzovega terenskega razreda E ponuja bolj ali manj vse, kar velja pričakovati od tovrstnih orjakov. GLE razvaja z ugledom, privlačno podobo in izvrstno mehaniko, kar dopolnjuje konkretno limuzinskoasfaltno udobje. Manj imeniten je le podatek o zajetnosti, saj stuttgartski velikan z 2175 kilogrami težko navdušuje ekološke puriste.

Deli s prijatelji