AVTOMOBIL

Mercedes GLA: za divjino ga je škoda

Objavljeno 04. julij 2017 17.30 | Posodobljeno 04. julij 2017 17.30 | Piše: Aljaž Vrabec

V poplavi cestnih križancev Mercedesov GLA zagotovo izstopa, s štirikolesnim pogonom pa je kos tudi brezpotjem.

Avtomobilski križanci rastejo kot gobe po dežju. Mali, veliki, mestni, terenski … Toliko jih je, da kupec med njimi skoraj ne zna več razlikovati. Včasih se razvojnikom kakšna izdelava tudi ponesreči, saj delajo križance bolj na silo, samo da nekaj imajo. Toda vsaj pri Mercedesu so pri razredu GLA dobro opravili svoje delo. V sebi skriva precej različnih osebnosti. Nekdo bo v njem videl športni avtomobil, saj ima atraktivne linije, zato si lahko brez težav predstavljaš, kako z njim divjaš skozi ovinke in iščeš skrajno mejo.

Drugi bodo prej opazili, da ima GLA zajetnejšo pločevino in številne terenske zaščitne obrobe, kar je dovolj jasno povabilo, da z njim zapeljete na stranpoti med pesek, blato in manjše kamenje. Seveda bi bilo vse to brez pomena, če avtomobil ne bi imel štirikolesnega pogona. Testni primerek GLA ga ima, zato brez težav premaguje gozdne in makadamske poti.

Prav pri tem vidiku se poraja tudi največji dvom, zakaj takšen avtomobil sploh kupiti. Pri Mercedesu so namreč naredili bleščeč avtomobil, zato se lastniku verjetno zdi škoda, da bi se z njim peljal čez kolovoze, saj lahko veje in ostre skale popraskajo pločevino.

GLA doseže 218 kilometrov na uro in do stotice pospeši v 7,7 sekunde.

Prestižna notranjost
Vse je na najvišji ravni tudi v notranjosti, kjer se takoj prepozna Mercedesov ekskluzivni slog. Materiali so prijetni na otip, vse je pregledno in elegantno osvetljeno. Osrednji zaslon ni del armaturne plošče, ampak je pripet zraven kot tablični računalnik. Marsikomu je to všeč, a kdo drug ima raje vgrajen zaslon. Problem je še ta, da je v tako moderni avtomobil skoraj greh stopiti z umazanimi čevlji, če ga uporabljaš za vožnjo v naravi.

Voznika razvaja 2,1-litrski dizelski motor s 177 konjskimi močmi (130 kW). Izbirate lahko med športnim, udobnim in varčnim načinom vožnje, v vseh primerih je izkušnja odlična. Sedemstopenjski samodejni menjalnik razporeja moč skoraj neopazno, pospeševanje je nemoteče, vse se dogodi tako, kakor si voznik zamisli. Testni GLA je seveda hiter, saj doseže vse do 218 kilometrov na uro, medtem ko do stotice pospeši v 7,7 sekunde. Ob mirni vožnji je poraba manjša od sedmih litrov, ob bolj dinamični pa se zlahka približa osmim. Težko je najti pomanjkljivosti, morda le to, da je avtomobil zadaj nepregleden, če nimaš pomoči napredne tehnike.

V testnem primerku teh težav ni bilo, saj so bili v pomoč asistent za mrtvi kot (491 evrov), pilot za parkiranje (736 evrov) in kamera za vzvratno vožnjo (365 evrov). Takšna kakovost očitno veliko stane. Razlika med osnovno ceno modela 220 d 4MATIC in ceno testnega vozila tako znaša več kot deset tisočakov.

Mercedes razreda GLA 220 d 4MATIC
Motor: štirivaljni dizelski
Gibna prostornina: 2143 ccm
Največja moč: 130 kW (177 KM) pri 3600– 3800 vrt./min
Največji navor: 350 Nm pri 1400–3400 vrt./min
Pogon: štirikolesni s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom
Masa praznega vozila: 1595 kg Mere (D/Š/V): 4424/1804/1494 mm Medosna razdalja: 2699 mm
Prostornina prtljažnika: 421 l
Posoda za gorivo: 50 l
Najvišja hitrost: 218 km/h
Pospešek do 100 km/h: 7,7 s
Poraba goriva (EU): 4,8/5,0/6,8 l/100 km
Izpust CO2 : 130 g/km
Uradni zastopnik: Autocommerce, d. o. o.
Maloprodajna cena: 39.310/51.895 € (testni model)
Euro NCAP: štiri zvezdice (2014)

 

Deli s prijatelji