PARKIRIŠČE

Mercedes C: Stuttgartsko spogledovanje z visoko modo

Objavljeno 26. januar 2015 18.10 | Posodobljeno 26. januar 2015 18.12 | Piše: Bruno Kuzmin

Plemenita kri in eleganca novega mercedesa karavana razreda C.

Karavan razreda C bo še lep čas krojil modne in tehnične smernice v delu najprestižnejše ponudbe srednjega avtomobilskega razreda. Foto: Bruno Kuzmin

S prefinjeno vsebino in graciozno držo se zdi novi karavan razreda C bližji lepoti in glamurju manekenk v Milanu in Parizu kot razmišljanju o prevažanju blatnih gorskih koles, pokvarjenih hladilnikov in taščine kredence. Plemenita kri in eleganca sta esenca tega mercedesa. Na karoseriji, s poudarkom na izraznosti sprednjega dela, težko spregledaš navdušenja vredne detajle. Izstopajo mogočna žarometa, v bleščeči se krom odeta motorna maska, čokata silhueta in zadek z nič obrtniško škatlastimi potezami. Stilizem se nadaljuje z izborom opreme AMG line, kjer gre za športno preobrazbo z na nos nameščeno zvezdo, zajetnim odbijačem z velikima odprtinama in drugimi dodatki za vzbujanje zavisti ter draženje bavarske konkurence.

Konkreten odmik od nekdanje oblikovalske tradicionalnosti dokazuje kabina. Visoka moda se piše z velikimi črkami, naj gre za okrogle odprtine za zračenje, sredinsko konzolo z informacijskim vmesnikom, lične merilnike ali odebeljen in spodaj rahlo spodrezan volanski obroč AMG. Nikakršnih težav ni s sedenjem na razmeroma trdih, a udobno oblazinjenih in dobro nastavljivih sedežih. Povsem drugačno poglavje piše prtljažnik v slogu velike damske torbe. Dovršenost meji na popolnost. Samodejno zlaganje hrbtnih delov klopi sproži nežen dotik gumba v prtljažniku ali ob robu zadnje klopi. Premikanje roloja je samodejno v povezavi z električnim pomikanjem prtljažnih vrat. Dvojno prtljažno dno lahko krasi komplet za preprostejše pritrjevanje prtljage in še bi lahko naštevali. Karavanu s 490- oziroma največ 1510-litrskim prtljažnikom bi se podalo le še dvižno zadnje steklo.

Udobje na dolge proge

Bolj znan je 2,2-litrski dizel s 125 kW (170 KM). To ni aparat za letenje. Je pa štirivaljnik gospod s konkretno prožnostjo pri nizkih in s spodobno zalogo moči pri visokih vrtljajih, kjer potegneš do hitrosti 229 km/h. Motor, ki lahko poganja zadnji kolesi prek doplačilnega sedemstopenjskega samodejnega menjalnika za 2814 evrov, združuje zadnje s porabo med šestimi in sedmimi litri ter dobrimi voznimi lastnostmi. Karavan deluje z ugodno razporeditvijo teže, natančnim volanskim mehanizmom in širokimi koloteki predvidljivo, uravnoteženo in lahkotno. Udobja ne zmoti skoraj nobena cestna neravnina, a še tisto, ki se prikrade do potniške kabine, umirijo sedeži – čeprav drži, da je mercedes s paketom AMG line bolj trd kot sicer.

Vse to nadgrajuje trditev, da je C med podobno velikimi avtomobili daleč najboljši za premagovanje dolgih razdalj. Iz njega stopiš po nekaj sto kilometrih najbolj sproščeno. Tako blagodejna nista ne BMW ne audi, kar uvršča germanskega CT 220 blueteca z osnovno ceno slabih 39.000 evrov v kar nekaj pogledih nad bližnja tekmeca.

Deli s prijatelji