TEST

Mercedes-Benz GLC: novi oznaki, 
novi karoserijski obleki

Objavljeno 21. september 2015 21.00 | Posodobljeno 21. september 2015 21.00 | Piše: Aleš Kovačič

Mercedes-Benz je prenovil uspešna športna terenca, ki sta dobila tudi novi oznaki – GLC nadomešča nekdanjega GLK, GLE pa ML.

Zadek GLE je skoraj mogočen, ne prezreš dveh izpušnih cevi. Foto: Aleš Kovačič

Stuttgartska avtomobilska hiša Mercedes-Benz, ki je najpomembnejši del koncerna Daimler AG, je tako rekoč v nenehnem boju z velikima domačima tekmecema – münchenskim BMW in ingolstadtskim Audijem. In ker je tako, bosta jeseni na slovenski trg pripeljala nova oziroma prenovljena mercedesa, športna terenca – manjši GLC, ki se je nekdaj imenoval GLK, in večji GLE, ki je bil še nedavno ML.

Vogale zamenjal 
zaobljeni barok

GLC je športni terenec v dokaj tesni povezavi z mercedesom razreda C. To se pozna predvsem v notranjosti, zunanja podoba pa se opazno razlikuje od tiste, ki jo je ponujal njegov predhodnik GLK. Ta je bil oglat kot včasih pohištvo v dnevni sobi, zdaj je obel, skoraj baročno zaobljen. Prav je povedati, da ima pri oblikovanju stuttgartskih avtomobilov veliko besede naš Robert Lešnik, to pa nam bi moralo biti v skromen ponos.

Kakor koli že, GLC ni dobil le drugačne karoserijske obleke, ampak je zrasel v dolžino za skoraj 12 centimetrov, prav toliko se je podaljšala medosna razdalja, povrhu se je razširil za dobrih pet centimetrov, količnik zračnega upora pa je po novem kar ugodnih 0,31.

Tudi prtljažnik se je prostorninsko povečal za 100 litrov (od 550 do 1600), omembe vredno je še, da je na zadnjih sedežih prostor za noge večji za dobrodošlih 34 milimetrov.

Priključni hibrid 
in trije motorji

Kupci lahko izbirajo med tremi opremskimi linijami (off road, AMG line in exclusive), vendar se ve, da zmorejo v Stuttgartu ustreči zelo raznolikim zahtevam, zato je ponudba GLC zelo individualizirana. To pomeni, da je založenost s številnimi asistenčnimi sistemi odvisna od želja oziroma stanja na bančnem računu.

Motorji so trije – dva dizelska in bencinski, vsi štirivaljniki z močjo od 125 do 155 kW, menjalnik vedno na novo razviti devetstopenjski G-tronic, pogon zgolj štirikolesni 4matic (pozneje se pojavi še različica s pogonom na zgolj en kolesni par).

Za začetek prihodnjega leta je napovedan priključni hibrid z oznako GLC e 4matic, ki bo kombiniral bencinski (155 kW) in električni (85 kW) motor. Prodajni načrti za letos in prihodnji dve leti seveda niso skrivnost (40 oziroma 85 in 100 vozil), cene še manj: najcenejši GLC je na prodaj za 46.600 evrov.

ML je postal GLE

Mercedes GLE, ki je bil še pred časom ML, je seveda občutno večji in tudi dražji. Dodajmo, da je to najuspešnejši Mercedesov športni terenec na slovenskem trgu, in to je pomemben dosežek. GLE je najbolj nov predvsem spredaj, nekaj malega so prav tako postorili zadaj. Seznam vsega, kar je pametno imeti, in onega, kar ni nujno, a je treba bogato doplačati, je pri GLE skoraj presunljivo dolg.

Motorjev je skupaj šest – štirje bencinski in dva dizelska, menjalnik prav tako vedno samodejni (vendar v dveh različicah), pogon štirikolesni 4matic, moč pa od najmanj 150 (250 d) do največ 430 kW (63 AMG S 4matic). V tem razponu je tudi cena: najcenejša je izvedenka 250 d, ki stane 58.990 evrov, najdražji pa je dirkaški in že omenjeni 63 AMG S, ki bo v domači garaži za 166.880 evrov. 

Deli s prijatelji