retji megane je svoje delo opravil, pred nami je njegov naslednik. Ta pred občinstvo in kupce stopa precej bolj suvereno in odločno, samozavest pa črpa iz neprimerljivo privlačnejše in drznejše oblike. Ko temu doda še posebne tehnične presežke, dobi med tekmeci nekaj za prodajo zelo dobrodošle drugačnosti.
Oblika, kot jo je potreboval
Izstopajoče obrobe luči, kombinacija mehko zaobljenih in na drugi strani ostro odrezanih karoserijskih potez, velika sprednja mreža ter dizajnerski zadnji del so povsem v sozvočju s sodobnimi modnimi trendi. A zunanji videz novega megana tokrat ne bo v središču naše pozornosti. S preskusom in zbiranjem vtisov bomo šli raje v drugo smer, v kabino ter v drobovje mehanike in z njo povezane vozne dinamike. V preteklosti je znal megane v kabini precej razočarati, saj dizajn praviloma ni dohiteval zunanje radoživosti. Uporabljeni materiali, končna izdelava in vsesplošna pustost niso povzročili posebne sreče. Tokrat lahko rečemo, da so naredili opazen korak naprej. Močan vtis v kabini vsekakor pusti velik 8,7-palčni zaslon, občutljiv za dotik, ki kraljuje v osrednjem delu armature. S tem daje celotni kabini močan tehnološki pečat, vozniku pa dovolj veliko komunikacijsko točko, na kateri se vsebine izpisujejo v uporabno veliki grafični podobi. To vsaj nekoliko zmanjša težavo sočasnega upravljanja številnih vsebin, ki se ponujajo na zaslonu, in potrebe po zbranosti, nujne za varno spremljanje prometa.
Vsako kolo šteje
Prava posebnost preskušanega družinskega športnika pa je v tehnologiji, s katero so med tekmece, še posebno tiste, ki ponujajo tudi visokooktanske športne derivate, vnesli precej svežine. Dirigiranje delovanja 1,6-litrskega štirivaljnika, podprtega z zmogljivo turbino, prevzema elektronika, ki vozniku ponuja različne programe, od udobnega do športnega. To vpliva tako na delovanje samodejnega sedemstopenjskega dvosklopčnega menjalnika kot na odzivnost motorja, neposrednost krmilnega mehanizma in na sistem 4control. Ne glede na prepričljivo moč 151 kW (205 konjskih moči) agregata prav sistem krmiljenja vseh štirih koles skupaj z odlično uigranim podvozjem naredi družinski GT resnično vozniško uživaški.
Lega in stabilnost
Podvozje so nastavili pri hišnem oddelku Renault Sport, lego in občutek v vožnji pa dokončno na posebno mesto postavi sistem krmiljenja koles s kotom zavijanja zadnjih koles, ki v skrajni legi doseže 3,5 stopinje: pri hitrosti do 60 km/h sistem 4control zadnji kolesi obrača v nasprotni smeri sprednjih, pri višji pa v isto.
Ker je GT namenjen predvsem vozniško zahtevnejšim kupcem, ki se kljub družinskim potrebam po prostornosti in udobju med vožnjo nočejo odreči užitku v dinamično odpeljanih ovinkih, je sistem 4control tisti, ki jim v takih primerih nariše nasmeh na obraz. To je še en dokaz, da ni vse v moči. Družinski megane GT namreč omogoča vozniku, da pred ovinkom zavira blago in da gre vanj z nekoliko višjo hitrostjo ter da začne zavijati za odtenek po prevoženi idealni točki. To omogoči zgodnejše pospeševanje in vožnjo skozi ovinke z manj popravljanja v volanu, kar seveda ugodno vpliva tudi na udobje potnikov pri dinamični vožnji. Megane za uživače in poznavalce torej.
Renault megane grandtour GT TCe 205 EDC Megane grandtour GT TCe 205 EDC Motor: štirivaljni vrstni turbo bencinski Gibna prostornina: 1618 ccm Največja moč: 151 kW/205 KM Najvišji navor: 280 Nm Pogon: prednji Masa praznega vozila: 1505 kg Največja dovoljena masa: 1980 kg Mere (D/Š/V): 4628/1814/1435 mm Medosna razdalja: 2715 mm Prostornina prtljažnika: 521–1504 l Posoda za gorivo: 50 l Najvišja hitrost: 230 km/h Pospešek do 100 km/h: 7,4 s Poraba goriva (EU): 7,8/4,9/6 Izpust CO2: 134 g/km Uradni zastopnik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana Cena: 25.890 evrov testni model Euro NCAP: pet zvezdic (2015) |