MAZDA2

Mazdina 
premijska zvezdica

Objavljeno 21. april 2015 19.30 | Posodobljeno 21. april 2015 19.30 | Piše: Aleš Kovačič

Resda mazda2 ostaja najmanjši model v ponudbi te japonske tovarne, vendar je po novem tako velika in izvrstno opremljena, da sili razred višje.

Zunanjost nove mazde2 je v skladu z modnimi zapovedmi znamke v oblikovalskem jeziku kodo. Foto: Aleš Kovačič

Očitno je, da Japonci niti letos pri predstavitvah novih modelov in uvajanju tehnoloških inovacij ne bodo obsedeli križem rok, saj so napovedali predstavitve kar treh novih oziroma osveženih modelov. Prvi je prav najmanjša mazda2, ki se je nedavno v izjemno lepi kovinsko rdeči barvi pripeljala tudi v uredništvo Nedeljskih novic.

Na zunaj mala mazda deluje drzno, sveže in povsem v skladu z najnovejšimi zapovedmi hišnega oblikovalskega jezika oziroma filozofije z imenom kodo. Več kot očitno je, da so si oblikovalci dali duška, ali bolje rečeno, da so jim inženirji pustili veliko več manevrskega prostora kot običajno. Za udejanjanje zelo všečnih potez so imeli na voljo tudi precej veliko platno, saj je malček daljši za opaznih 14 centimetrov. Dobre štiri metre (406 centimetrov) je namreč že dolžina, s katero mazda2 sili razred višje, predvsem pa je narastek dobrodošel s stališča prostornosti. Morda je visoko zaključeni zadek, zaradi česar avto deluje kot kak mini križanec, celo bolj svojski in dinamičen od sprednjega dela, kjer kraljuje široko razpeta maska v obliki znaka tovarne.

Zagotovo je glavni adut petvratne kombilimuzine nepregleden seznam serijske opreme, ki je v primeru najbolje založenega paketa revolution top zares premijski. Takšen pa je v tej izvedbi tudi avtomobil, čeprav se uvršča v nižji avtomobilski razred. Bi namreč v avtu nižjega razreda pričakovali v usnje oblečeni del armaturne plošče ali brezstični ključ? Ali prikazovalnik hitrosti in napotkov navigacijske naprave (500 evrov doplačila) na vetrobranskem steklu ali pa morda sistem za regeneracijo energije pri zaviranju? Opreme in varnostnih sistemov (med drugim zna mazda v sili tudi samostojno zavreti) je na pretek, med njimi pa zagotovo izstopa razumljiv in lahko berljiv infotainment z obilico informacij o vozilu in vožnji, med katerimi voznik brska in preklaplja med množico funkcij z logičnim (vrtljivim) vmesnikom med sprednjima sedežema.

Ergonomija kabine je na zavidljivi ravni, vozniki pa ustreznega položaja za volanom ne bodo iskali dolgo. Do zadnjih sedežev se zaradi dodatnega para vrat dostopa preprosto, zaradi radodarne medosne razdalje (2570 mm) ni občutka utesnjenosti niti za višjerasle. Pripombe letijo na visoko dvignjeni rob prtljažnika, ki sicer deluje všečno na pogled, a ne pretirano prijazno do rok in križa.

Majhna masa (1055 kilogramov), ki so jo inženirji dosegli z inovativno zasnovo karoserije skyactiv, mazdi2 zagotavlja izvrstno vodljivost in igrivost. Ne nazadnje tudi zaradi 16-palčnih koles, ki spadajo med dodatno opremo (190 evrov). Omenjeni lastnosti motorja pa gresta z roko v roki s poskočnim 1,5-litrskim bencinskim strojem, ki razvije 85 kW (115 KM) in 148 Nm navora pri 4000 vrtljajih. Neobičajno visoko kompresijsko razmerje (14:1) najmočnejšega motorja v ponudbi se v praksi izrazi kot zvezno pospeševanje, saj tako motorizirana mazda do 100 km/h »pridirka« v le 8,7 sekunde. Vendar imajo zmogljivosti in dinamičnost motorja svoj davek. V tem primeru je to precej neznosen hrup, saj se štirivaljnik med odločnim pospeševanjem oglaša z zelo nadležnim truščem. Tudi pretirano skromen ni, saj je na testu v povprečju porabil dobrih šest litrov bencina (115 g/km CO2). Šeststopenjski ročni menjalnik je treba občasno deloma prisiliti v želeno prestavo, a je njegovo delovanje večinoma vzorno.

Glede na zapisano morda niti ni čudno, da tako opremljena mazda2 stane zajetnih 17.990 evrov, kar pa je cena, za katero človek lahko pogleduje že razred više.

Deli s prijatelji