AKTUALNO

Mazda6: Jezdec in konj kot eno telo

Objavljeno 22. september 2016 16.30 | Posodobljeno 22. september 2016 16.30 | Piše: Blaž Kondža

Mazda je svetovni javnosti predstavila prenovljeno mazdo6, ki prinaša veliko izboljšav za še boljši stik med voznikom in avtomobilom.

Dizelske karavanske različice lahko opremimo s štirikolesnim pogonom. Foto Mazda

Na daleč bi težko opazili razlike med dozdajšnjo mazdo6 in njeno prenovljeno naslednico. Verjetno je najbolj očitno spremenjeno zunanje ogledalo z integriranim smernikom v obliki elegantne svetlobne črte. Druge novosti, sad prenove kombilimuzinske in karavanske šestice, pa ostajajo očem skrite.

Edinstven sistem

Glavna novost je edinstven sistem, ki so ga pri Mazdi poimenovali G-vectoring control (GVC) in po njihovih besedah vpliva na dinamiko vožnje, stabilno lego vozila in ne nazadnje na udobje vožnje. Sistem GVC ob zavijanju prilagodi moč motorja, tako da je krmiljenje še bolj gladko. Razvoj sistema je sledil japonski filozofiji jinba itai, ki v prevodu pomeni »jezdec in konj kot eno telo«. Pri Mazdi ta filozofija pomeni povezavo in komunikacijo med voznikom in vozilom, ki ju dopolnjujejo z vsakim novim modelom. Tudi razvoj prenovljene mazde6 so začeli tako, da so avtomobil postavili okoli človeka – voznika.

Kako deluje omenjeni GVC? Elektronika s senzorji zazna vrtenje krmila in ob vstopu v zavoj za malenkost zmanjša navor motorja, kar privede do prenosa teže na sprednji kolesni par in s tem do boljšega oprijema. Ko sistem zazna, da je kot krmila konstanten, znova poveča navor motorja in s tem povzroči prenos teže na zadnji kolesni par.

Kako se občuti delovanje GVC? Naši občutki ob prvih prevoženih kilometrih so bili dobri, delovanje sistema pa je za voznika neopazno. Ne nazadnje je mazda6 znana po dobri vožnji. Tovarniški posnetki, ki so nam jih predvajali, sicer pokažejo razliko med avtomobilom z GVC in brez njega. Mazda6 z GVC na posnetku je po zasneženi površini bolj stabilno vozila v zavoj kot vozilo brez sistema. Na drugem posnetku, ki je prikazoval vpliv GVC na udobje, pa smo lahko videli, da je sovoznico v primeru vklopljenega GVC vidno manj nagibalo v sedežu.

Novo krmilo

Očem bolj vidna sprememba je v notranjosti, kjer voznika pričaka na novo zasnovano krmilo z novimi stikali in izboljšano ergonomsko obliko. Za hladne zimske dni je tu še (doplačljiva) možnost ogrevanja volanskega obroča. Izboljšan je tudi prikazovalnik HUD, ki ima boljšo ločljivost in barvni prikaz ter možnost, da se njegova nastavitev parametrov shrani skupaj z nastavitvami električnega sedeža (doplačljiva oprema). Na žalost se še vedno prikazuje na ločenem steklu, ki se dvigne ob zagonu avtomobila. Izboljšali so tudi instrumentno ploščo, kjer je desni večfunkcijski zaslon v merilnikih dobil barve, boljšo ločljivost in lepšo grafiko.

Izboljšani asistenčni sistemi

Prenovitev je prinesla tudi vrsto izboljšav na področju asistenčnih sistemov, med katerimi so mnogi doplačljivi oziroma je to odvisno od izbrane ravni opreme. Tako denimo sistem samodejnega zaviranja v mestu s pomočjo nove kamere omogoča delovanje sistema pri bistveno višjem hitrostnem razponu – od 4 do 80 km/h, prej od 4 do 30 km/h –, pri čemer prepozna tudi pešce. S pomočjo ultrazvočnih senzorjev deluje tudi pri vzvratni vožnji (2–8 km/h). Mazdin aktivni tempomat pa zdaj deluje v razponu od 30 do 200 km/h.

Pod pokrovom so kupcem na izbiro trije bencinski motorji (107, 121 in 141 kW) in dva turbodizelska (110 in 129 kW), ki imata po dve turbini. Pri njiju so s pomočjo nekaterih izboljšav, kot je recimo vgradnja posebnega elementa, nekakšne protiuteži v sam bat, dosegli še tišji in mirnejši tek. Karavanske različice z dizelskim motorjem lahko naročimo tudi s štirikolesnim pogonom.

Na slovenskem trgu naj bi bila prenovljena mazda6 na voljo v kratkem, cena pa naj bi bila na ravni predhodnika. 

Deli s prijatelji