PARKIRIŠČE

Mazda2: Njeno poslanstvo je 
užitek v vožnji

Objavljeno 28. december 2014 19.00 | Posodobljeno 28. december 2014 19.00 | Piše: Gregor Pucelj

Nova mazda2 je najmanjša in najbolj sveža v hlevu te znamke.

Nova mazda2 je nedvomno odličen oblikovalski dosežek. Foto: Gregor Pucelj

Nova mazda2 je najnovejša pridobitev v pomlajenem hlevu japonske znamke. Od večjih sorodnikov je marsikaj podedovala, dobila pa je tudi veliko novega. Takoj opazimo, da v razred kompaktnih mestnih avtomobilov prinaša duha višjega razreda. Očitne so skrbne oblikovalske poteze. Pri novinki, ki le za malenkost presega dolžino štirih metrov in je od predhodnice iz leta 2008 v celoti daljša za 14 centimetrov, so upoštevali načela tako imenovanega oblikovalskega sloga kodo, ki povzema naravno gibanje. Z zamikom potniškega prostora proti zadnjemu delu vozila pa so, kljub štirim vratom, dosegli kupejevski učinek, a z osem centimetrov daljšo medosno razdaljo povečali prostornost.

Bogata oprema

Razveseljuje, da v potniški kabini niso varčevali s kakovostnimi materiali in nekaterimi pripomočki, ki jih nismo bili vajeni v tem razredu, med drugim je v boljših paketih opreme na voljo prikazovalnik nekaterih podatkov neposredno pred voznikom (head-up display). Armaturna plošča je dvodelna, s tem da je voznikov prostor urejen tako, da so vsi za vožnjo potrebni podatki na voljo ob čim manjšem umikanju pogleda s ceste. Velik sredinski sedempalčni zaslon na dotik je med vožnjo na voljo predvsem sopotniku, ki lahko prek sistema MZD connect izkorišča internetne funkcije in povezljivost s pametnim telefonom.

V mazdo2 vgrajujejo tri bencinske motorje in dizelskega, vse s tehnologijo skyactiv in emisijskim standardom evro6. Novinec je predvsem 1,5-litrski dizel skyactiv-d, ki zmore 77 kW (105 KM) ter največji navor 220 Nm; ima normno porabo 3,4 litra na 100 kilometrov in izpust ogljikovega dioksida 89 g/km. Bencinci so trije različno močni 1,5-litrski štirivaljniki skyactiv-g. Najšibkejši zmore 55 kW (75 KM), srednji 66 kW (90 KM) in najmočnejši 85 kW (115 KM). Vsi motorji imajo sistem ustavi-spelji in pet- oziroma šeststopenjski ročni menjalnik; na voljo je tudi šeststopenjska avtomatika.

Poudarek na varnosti

Veliko pozornosti so namenili pasivni in aktivni varnosti, kjer so na voljo številni asistenčni sistemi. Občutki po prvih kilometrih so zelo dobri, ugajata ergonomija in odlična vodljivost, jasno pa je, da je sedenje na sprednjih sedežih veliko udobnejše kot na bolj ali manj utesnjeni zadnji klopi.

Mazda2 bo zapeljala na slovenski trg februarja prihodnje leto. Cena vstopnega modela bo tesno pod 11 tisočaki, v kar bo všteta tudi klimatska naprava. 

Deli s prijatelji