PARKIRIŠČE

Mazda CX-3: križanec iz Hirošime

Objavljeno 22. junij 2015 19.30 | Posodobljeno 22. junij 2015 19.30 | Piše: Aleš Kovačič

CX-3 je nova mazda, ki vozi v razred manjših križancev in dokazuje, da v japonski avtomobilski tovarni vedo, kako se stvarem streže.

Notranjost ne dopušča posebnih dvomov o izvoru: spogledovanje s svežo mazdo2 je povsem nesporno.Foto: Vinko Kernc

Kodo in skyactive – dve besedi, ki sta sodobno bistvo japonske Mazde. Prva označuje oblikovalski jezik ali filozofijo, druga tehnologijo. Mazda se je z njima tako rekoč izstrelila v avtomobilsko orbito in rezultati so skoraj izjemni – nova mazda6, športni terenec CX-5, prenovljena trojka, povsem nova mazda2 in zdaj CX-3. Avto s podobo športnega terenca in vsebino osebnega avtomobila. Križanec.

Mazda s CX-3 vozi v razred, kjer je kupcev – tako na slovenskem trgu kot na drugih evropskih – čedalje več. Videti je, da se je mali križanec rodil ob pravem času. In če je bilo to opravljeno načrtno, potem v avtomobilski hiši vedo, kaj delajo. Lepo.

Japonski lepotec

CX-3 deluje navzven večji oziroma daljši, kot je v resnici, kajti 427 centimetrov ni veliko. Narejen je na enaki osnovi kot že omenjena mazda2, zato je medosna razdalja do milimetra enaka (257 centimetrov). Opazno je, da je oddaljenost trebuha od tal vsega 15,5 centimetra, kar potrjuje značaj osebnega avtomobila, zapakiranega v karoserijsko podobo športnega terenca.

Skromna dolžina prinaša še katero drugo skromnost: prtljažnik zmore ponuditi nič posebno presunljivih 350 oziroma 1260 litrov prostornine, tisti, ki jim bo ukazano sedenje na zadnjih sedežih, se utegnejo spomniti, da jim je bilo udobneje, in še kaj bi se našlo.

Ampak o karoserijski všečnosti skoraj ne more biti posebnega dvoma, čeprav se o okusih ne razpravlja. In če se bo komu zdelo, da je to naj mazda, se morda ne bo vesoljno motil.

Samo trije motorji

CX-3 je na voljo s štirimi paketi opreme, dvema menjalnikoma (šeststopenjskima samodejnim in ročnim), pogonom na sprednji kolesni par ali 4x4 (ki ga označujejo z AWD) in dvema oziroma tremi motorji. Preskromno? Morda, ampak dejstvo je, da tudi nekateri najbližji tekmeci po tej strani niso na boljšem.

Bencinski agregat je samo eden, in sicer z gibno prostornino dva litra, vendar v dveh izvedbah moči: šibkejša izvedenka ponuja 88 kW/120 KM, močnejša 110 kW/160 KM. Družbo jima dela 1,5-litrski dizel, ki zmore 77 kW/105 KM. Takole na hitro bi bilo mogoče reči, da je malemu križancu šibkejši bencinar skoraj pisan na pločevinasto kožo, čeprav niti z dizlom ne more biti nič narobe – za tiste, ki ne pričakujejo ali nočejo imeti dirkača.

Štirikolesni pogon? Številke oziroma statistika dokazuje, da je tudi v tem razredu tistih, ki mislijo, da nujno potrebujejo 4x4, vse manj.

Obetavna prihodnost

CX-3, dete novih in uspešnih časov japonske avtomobilske hiše, naj bi letos zapeljal v približno 200 slovenskih garaž. Načrt, pravijo pri MMS, ki brani barve te avtomobilske tovarne na Slovenskem, se utegne uresničiti ob predpostavki, da bo v tem letu v tem razredu prodanih vsaj 4500 vozil. Če se bo to zgodilo, bo delež križanca v skupni prodaji mazd skoraj 20-odstoten. In če se bo, naj bi se okrog 25 odstotkov kupcev odločilo za štirikolesni pogon, vsaj 60 pa za različico z bencinskim agregatom.

Cene? Vse jasno: v najcenejši izvedbi – šibkejši bencinski motor, oprema emotion, pogon spredaj, ročni menjalnik – je na prodaj za 15.490 evrov. Najcenejša dizelska izvedenka stane 19.090 evrov. Kdor bo hotel samodejni menjalnik, bo doplačal 1800 evrov, prav toliko ga bo stal štirikolesni pogon, znamenita rdeča barva (red soul) pa še 600 evrov. 

Deli s prijatelji