Avtomobilski proizvajalci se za vzbujanje pozornosti pogosto spomnijo takšnih ali drugačnih obletnic, ki so lahko tudi privlečene za lase. A pričujoča se ne zdi kar tako: sloviti italijanski proizvajalec Maserati je nastal 1. decembra 1914, torej pred skoraj natančno stoletjem. Takrat se je v mali delavnici, ofičini, pet bratov Maserati začelo ukvarjati s pripravo avtomobilov znamke Isotta Fraschini za športna tekmovanja, pozneje pa so izdelovali tudi vžigalne svečke za vojne potrebe. Bilo je v Bologni, nato pa so se preselili v Modeno, kjer podjetje deluje še danes.
Italijanski Porsche?
Seveda so kmalu začeli pripravljati lastne tekmovalne avtomobile v znaku trizoba, ki jim je pred drugo svetovno vojno in po njej prinesel veliko slavo. Uspešno so tekmovali z mlajšim ferrarijem, izdelovali pa so tudi avtomobile za vsakdanjo uporabo, ki so bili zmogljivi in prestižno športni, kot na primer 3500 GT ali prvi quattroporte za njim. V 60. letih prejšnjega stoletja jim poslovno ni šlo več tako dobro, prešli so pod okrilje Citroëna, nato De Tomasa. Poskusili so postati nekoliko cenejši in bolj množični (maserati biturbo), a tudi premalo kakovostni, kar pa se ni izšlo.
V 90. letih jih je prevzel prav nekdanji tekmec Ferrari in posredno Fiat, tako je z Maseratijem še danes. Na leto so izdelali nekaj tisoč avtomobilov, nedavno pa se je začelo obdobje širitve, ki je del velike strategije premijskih znamk znotraj koncerna Fiat. Maserati je po modernem quattroporteju dobil še malce manjšo limuzino ghibli, ki naj se bije z nemško premijsko falango. Kot kaže, mu ne gre slabo, letos bo menda prodal 35.000 avtomobilov, a načrti znamke, ki jo vodi Harald Wester, so še precej bolj velikopotezni – na srednji rok je cilj 75.000. Kot da želi s tem postati italijanski Porsche, ki je zadnja leta stalno povečeval prodajo, a še vedno z dragimi avtomobili. Tudi povprečni maserati ni prav poceni, ghibli recimo stane vsaj 80.000 evrov, večji quattroporte ali granturismo precej več.
Če je Maserati že pred časom storil nekaj, česar si pred leti ne bi mislili – vselej klasičnim bencinskim šest- in osemvaljnikom je dodal dizelski motor –, pa bo očitno prestopil še en neosvojeni prag. Že pred leti je pokazal koncept športnega terenca kubang, avtomobil tega tipa z imenom maserati levante naj bi že pripravljali. Če je kakšen ljubitelj znamke ter njenih športno-elegantnih limuzin in kupejev nad potezo upravičeno ogorčen, ga bo morda vsaj malo pomirila napoved, da bodo pripravili tudi nov športni kupe, ki so ga napovedali s čudovitim konceptom alfieri.
Nosi ime enega od bratov Maserati, ki je bil menda najbolj inženirsko nadarjen, a je preostale prehitro zapustil. Nad avtomobilom, ki so ga poimenovali po njem, bi bil verjetno navdušen, vprašanje pa, ali tudi nad veliko širitvijo italijanskega proizvajalca, za katero se bo še pokazalo, ali bo z njo res znal ohraniti svoj šarm in posebnost.