ZADNJA PRESTAVA

Ljubiteljske zbirke

Fotografija:
Odpri galerijo

Pisaril sem že o starodobnikih, dirkačih, bencinskih odvisnežih, tehnični kulturi in podobnem. In očitno ta tematika deluje na spiritualni ravni, kajti tudi v naših podalpskih krajih vse pogosteje spoznavam in srečujem zbiratelje, ki v svojih štalah, garažah, prizidkih in napuščih skladiščijo svoje bogastvo in strast. Bogastvo, ki se napaja z bencinskimi hlapi in ki ga naprej žene motor z notranjim izgorevanjem. In ta ropotija mora biti seveda tehnično brezhibna, z veljavnim tehničnim pregledom, plačanim zavarovanjem, cestno takso in veljavnimi tablicami.

Na drugi strani mora biti ropotija občasno peljana na sprehod, da ohrani kondicijo in okrogle gume (sicer postanejo šestoglate). In da bremze primejo in da vidimo, ali kje voda ne pušča. In tukaj nastane težava, ker je treba imeti vso to mobilnost registrirano po slovenski zakonodaji, kar z večanjem števila primerkov postane precej drago in naporno.
Rešitev imajo že dolga desetletja – kdo drug kot naši severni sosedje. Tam sem kot otrok pri družinskem prijatelju občudoval jeepa in mercedesa, ki ju je gospod izmenično vozil, ampak vedno z istimi tablicami! Kajti dveh hkrati ni mogel voziti, gospa pa je bila vožena na častnem sovozniškem mestu.

In zakaj bi kaj takega sploh uvedli tudi na tej strani Alp?

S stališča lastnikov več vozil je jasno – predvsem zaradi zmanjšanja stroškov in izgube časa za formalizme (čeprav se strinjam, da mora vsak eksponat na letni tehnični pregled).

S stališča družbe je zadeva seveda bolj diskutabilna in rekli boste, da vsak hobi pač stane. Na drugi strani pa je res, da bi s tem država in zavarovalnice (na račun zmanjšanih dajatev) investirale svoj delež, ki bi se mu odpovedale, v dodano vrednost zbirk, kajti verjemite mi, da navdušenci vse, kar se da, reinvestirajo vanje (če se da, tako, da žena ne ve ...). In vse te zbirke večajo narodovo tehnično kulturo in bogatijo naše kraje, kajti trg starodobnikov in bencinskih eksotov je postal globalen.
S stališča varnosti je predlog tudi koristen, kajti (špekuliram) lastnik desetih fičkov ima mogoče registriranega enega ali dva, preostalih osem pa tehničnega pregleda ne vidi. Na ta način bo poskrbel tudi za preostalih osem, kajti nelegalna vožnja ga nervira, ker je pošten slovenski Janez.

In kako zadevo udejanjiti? Pustimo detajle ob strani in še enkrat poglejmo primere dobre prakse, pa potem dalje ... Vnaprej hvala za vašo državljansko so-podporo! In pohitimo, da nas prej ne izrinejo elektro avtomobili in da rešimo čim več bencinskih smrdljivcev.

Več iz te teme:

Predstavitvene informacije

Predstavitvene informacije