PREDSTAVITEV

Lexus RX: tako agresiven, pa hkrati tako umirjen

Objavljeno 18. maj 2016 20.40 | Posodobljeno 18. maj 2016 20.42 | Piše: Gašper Boncelj

Lexus je prestižni del toyote, znamka, ki so si jo Japonci v devetdesetih letih prejšnjega stoletja omislili za Ameriko in bili tam z njo zelo uspešni.

Lexus RX je večji športni terenec Toyotine prestižne znamke, poln je ostrih robov in gleda napadalno. pod kožo je bolj umirjen. Foto: Gašper Boncelj

Lexus RX četrte generacije je športni terenec, ki z videzom nedvomno želi biti opažen – poln je ostrih poudarkov, linije so zašiljene, opazna je napadalna maska v slogu črke X. Kot da hočejo Japonci na vsak način doseči izrazito prepoznavnosti in se ločiti od na tem področju prevladujoče nemške ponudbe.

Ležerno potovanje

Zmogljiv športni terenec, ki ni dirkač.

Če je zunanji dizajn ob velikih 20-palčnih kolesih zelo agresiven, je notranjost bolj umirjena, nekateri poudarki v tej izvedbi (npr. aluminijaste stopalke) tako kot ime opreme (F-sport) sicer namigujejo na konkretno športnost, a RX v resnici nima veliko skupnega s športom. Znotraj je namreč velika večina stvari pripravljena z mislijo na ugodno potovanje, pa naj bodo to sedeži z raznovrstnimi možnostmi prilagajanja ali izvedba kabine, kjer se izmenjujejo kakovostno usnje, les in kovine. Vse je izdelano tip top in daje občutek, da bo tako še dolgo. Radio igra čuteče lepo. Elegantno prisekan je sredinski večfunkcijski prikazovalnik. Njegovo upravljanje z miško pač ni nekaj, čemur bi navdušeno ploskali, čeprav je res, da po nekaj dneh privajanja z njo ni več prevelikih težav. Morate pa imeti lahkotno roko.

Na drugi klopi so za počivanje prijazno nastavljivi koti naslonjal. Prostora je za noge v obeh vrstah povsem dovolj. Pogled v prtljažnik pusti grenak priokus, ker zelo prostoren pač ni. Če se s čim poskuša odkupiti, so to denimo električno zlaganje in dviganje naslonjal in prav takšno upravljanje prtljažnih vrat pa kovinski zaključek ravnega prtljažnega dna.

Brez dizla

Lexus RX je lahko gnan z bencinskim turbomotorjem ali pa ima hibridno pogonsko kombinacijo (dizlov pri tej znamki ni!), kot jo je imel testni primerek. Ta združuje za današnje pojme kar velik 3,5-litrski šestvaljni bencinski motor in dva električna motorja (spredaj in zadaj), ki mu občasno zagotavljata štirikolesni pogon. Slednje je mišljeno predvsem za boljšo lego na običajni cesti, tako salonskega SUV pač ne bi zaganjali v resnejše terene. Za prenos skrbi brezstopenjski samodejni menjalnik (CVT), ki je najmanj navdušujoč del pogonskega sklopa. V nekaterih okoliščinah ima preveč dela in lovi neka svoja razmerja, takrat je morda bolje vse skupaj prestaviti v športnejši program.

Poraba je lahko ugodna, če avtomobila ne ženete, v zmerni vožnji po tekoči magistralki ga zmorete držati med sedmimi in osmimi litri, če ste veliko na prehitevalnem pasu avtoceste, pije vsaj dva litra več. Ne bo nova ugotovitev, da je vse to opazno več, kot govori tovarniški podatek o porabi. Po mestu občasno in samo na kratko vozi le na elektriko, takrat je še bolj tih kot sicer – to je ena od njegovih odlik, ki prispevajo k dobremu počutju v kabini. Se pa slednje tudi pričakuje, če vemo, da takšen avtomobil stane konkretno vsoto denarja.

Lexus RX 450h sport premium je kar zmogljiv športni terenec, ki pa sploh ni dirkač. V najlepši luči se pokaže, če se ga uporablja zmerno, kar je, kot rečeno, malce v nasprotju z njegovim videzom. Nekako samosvoj je ta japonski SUV.

 

 
Lexus RX 450h F sport premium

Motor: šestvaljni bencinski in dva električna (spredaj in zadaj)

Gibna prostornina: 3456 ccm (bencinski motor)

Največja skupna izhodna moč: 230 kW (313 KM)

Pogon: štirikolesni z brezstopenjskim samodejnim menjalnikom

Masa praznega vozila: 2210 kg

Največja dovoljena masa: 2715 kg

Mere (D/Š/V): 4890/1895/1685 mm

Medosna razdalja: 2790 mm

Prostornina prtljažnika: 453 l

Posoda za gorivo: 65 l

Najvišja hitrost: 200 km/h

Pospešek do 100 km/h: 7,7 s

Poraba goriva (EU): 5,5/100 km

Izpust CO2: 128 g/km

Uradni zastopnik: Toyota Slovenija

Maloprodajna cena: 91.200 € (92.400 € testni model)

Euro NCAP: 5 zvezdic (2015) 


 

 

Deli s prijatelji