Lexus kot prestižnejša veja Toyote je pri nas še dokaj redka avtomobilska znamka, a z novim kompaktnim športnim terencem NX se to utegne spremeniti. Jasno je: primerjava s plebejskimi modeli odpade, nasproti mu stojijo avtomobili nemške prestižne trojice (Audi, BMW, Mercedes-Benz), a tudi Range Rover s podobno drzno oblikovanim evoqueom.
Lexusa NX na cesti vsekakor ne boste spregledali, pri opremi F sport tudi zaradi nekaterih dodatkov, ki pa še večji vtis pustijo v notranjosti. Tudi ta je nekaj posebnega, še zlasti izstopa položna sredinska konzola, na kateri je polno upravljalnih elementov in celo analogna ura. Kljub navidezni zmedi je večina stvari, ki so pomembne med vožnjo, preprosto dosegljiva, nekoliko samosvoj je le uporabniški vmesnik info-zabavne naprave.
Športni sedeži, ki so del opreme F sport, voznika objamejo, tako da je počutje enako kot v školjki – a to nikakor ne pomeni, da je utesnjeno. Dober občutek obogati prijazno majhen volanski obroč, a v resnici si ne obetajte zelo športnega odziva. Testni lexus NX je imel vgrajen dobro delujoč radarski tempomat, ki je omogočal tudi samodejno ustavitev med vožnjo v koloni, a za njegov vklop so uporabili kar klasično in že zastarelo ročico, ki jo srečamo tudi v (naj)cenejših toyotah.
V prtljažnik so nas spustila električno upravljana vrata, za katerimi je lepo obdelana površina, tudi uporabna velikost je za ta avtomobilski razred povsem spodobna. S podiranjem zadnjih sedežev (v razmerju 60:40) dobimo ravno dno, pogrešali pa smo kak uporaben pripomoček za vsakdanje prevažanje manjših vrečk (kljuka, mreža...).
Lexus NX je na prodaj le z bencinskim motorjem, dizla nadomešča s hibridno različico. Ta živi dvojno življenje: doktor Jekyll vas bo prijazno in skoraj neslišno vozil po mestu in na dolgih relacijah, gospod Hyde pa rad razgraja, ko se boste odločili malo konkretneje stopiti na plin, še posebno če boste izbrali športni režim vožnje. Ta dvojnost je opaznejša pri majhnih hitrostih, med nabiranjem avtocestnih kilometrov pa negativno preseneti visoka poraba, ki je redko nižja od 8 litrov na 100 kilometrov. Še to: vgrajena sta dva električna motorja. Prvi s 105 kW prispeva k večji skupni moči avtomobila (145 kW) in poganja sprednji kolesni par, a le nekaj kilometrov, manjši elektromotor (50 kW) pa je nad zadnjo osjo in poskrbi, da je lexus NX lahko tudi štirikolesno gnani avtomobil.
Za model NX 300h F sport boste odšteli nekaj več kot 50.000 evrov, dobili pa boste kompaktnega športnega terenca, ki izstopa iz sivega povprečja – ne samo po videzu, ampak tudi po nekaterih rešitvah. Ljubiteljem konfekcije ta avtomobil zagotovo ni namenjen – in to tudi takoj pokaže.