To tudi dokazuje, da gre za že četrto generacijo optime, ki se je dobro prodajala predvsem v ZDA, z novimi linijami, kakovostno izdelavo in bogato opremo pa naj bi odslej prepričala tudi več Evropejcev in s tem slovenskih kupcev.
Testni primerek je bil klasična limuzina (na voljo je tudi karavanska različica) z izrazito položnim zadkom, ki bi na prvi pogled lahko obetal peta vrata, v resnici pa je pod njim običajni limuzinski prtljažni prostor s prostornino dobrih 500 litrov. Že ob prvem pogledu ti je jasno, da boš potreboval razmeroma veliko garažo, saj je optima dolga le nekaj manj kot 4,9 metra. To tudi pomeni, da s pomanjkanjem prostora ne bo težav, podobno kot jih ni v konkurentih, kot so ford mondeo, škoda superb, peugeot 508, opel insignia, renault talisman in hyundai sonata, s katerimi si kia optima deli platformo.
Sedež se umakne
Da poskušajo Korejci prepričati tudi izbirčnejše kupce, dokazuje vstop v vozilo, ko se voznikov sedež prijazno umakne od volana in ob vklopu motorja s pomočjo elektrike spet vrne v nastavljeni položaj. Takšno razvajanje praviloma ponujajo bistveno dražja vozila. A s tem prijetnih presenečenj še zdaleč ni konec. Korejka že v osnovnem paketu ponuja bogato opremo, v testnem vozilu z najbogatejšim paketom limited pa je bilo tako rekoč vse, kar praviloma za doplačilo ponujajo avtomobili iz premijskega razreda. Usnjeni sedeži (sprednji in zadnji) so ogrevani, sprednja pa vas v poletni vročini lahko še dodatno hladita. Armaturna plošča je pregledna, z instrumentnim delom namenjena vozniku, s sredinsko nameščenim 8-palčnim zaslonom na dotik pa tudi sopotniku. Na sredinski konzoli je poleg prestavne ročice solidnega samodejnega 7-stopenjskega menjalnika z dvojno sklopko in možnostjo obvolanskega ročnega prestavljanja tudi nekaj priročnih gumbov, med katerimi omenjam izbiro voznega režima (normal, sport in eco), vklop sprednje kamere s prikazom okolice celotnega vozila in asistenco pri bočnem parkiranju.
Tipk in gumbov je manj kot pri predhodnici, a še vedno so jih ohranili za najpogostejše ukaze, tako da vozniku ni treba iskati v različnih podmenijih za na primer spremembo osvetlitve instrumentov ali recimo izklop asistence za ohranjanje voznega pasu. Intuitivno in pri roki oziroma na volanskem obroču je tudi upravljanje radarskega tempomata, vključno s prilagajanjem varnostne razdalje.
Še več pasivne varnosti
Pri optimi četrte generacije so v primerjavi s predhodnico tudi pomembno povečali vzvojno togost karoserije (za 50 odstotkov) in tudi sicer poskrbeli za izboljšanje pasivne varnosti. Dodali so še kopico aktivnih varnostnih sistemov in pomočnikov. Od popolnega kompleta varnostnih blazin in zaves do sistema za preprečevanje naleta, sistema za nadzor mrtvih kotov, s podsistemom za opozarjanje na promet ob vzvratni vožnji in 360-stopinjskega pogleda na okolico vozila, vključno z že omenjeno kamero, ki ob počasni vožnji vozniku pokaže dogajanje tik pred nosom vozila, in kamero za vzvratno vožnjo. K varni nočni vožnji prispevajo tudi odlični ksenonski žarometi s prilagodljivim snopom. Nova optima za morebitnimi konkurenti ne zaostaja niti pri infozabavnih sistemih. Poleg navigacije in prepoznavanja prometnih znakov povezljivostne storitve vključujejo informacije o stanju prometa, lokacije kamer za meritve hitrosti, informacije o vremenu … Posodabljanje tega sistema je brezplačno še sedem let po nakupu vozila. V paketu limited je poleg tega serijski avdiosistem harman kardon. Če imate ustrezen telefon, se vam bo na polici na sredinski konzoli tudi brezžično polnil.
Udobno potovanje
Kijina limuzina se od večine že omenjenih konkurentov, da o bolj premijskih limuzinah niti ne govorimo, razlikuje po motorni ponudbi. Pod prednjim pokrovom testne optime je prijetno tiho brnel 1,7-litrski turbodizel, ki je v Sloveniji tudi edina motorna možnost. A bodite brez skrbi. Čeprav na prvi pogled 104 kW (141 KM) za tako veliko limuzino ni veliko, se med vožnjo izkaže za povsem solidno konjenico, ki jo podpira tudi konkreten največji navor 340 Nm, ki je na voljo že od 1750 vrt./min. Torej je jasno, da ob speljevanju na semaforju ne boste smodili sprednjih pnevmatik, boste pa zato uživali na dolgih relacijskih vožnjah. A optime v nobenem pogledu ne smemo podcenjevati. Jasno je, da je tudi podvozje podrejeno udobju, a to nikakor ne pomeni, da gre za kakšno zasanjano ameriško limuzino. Vodljivost je odlična, predvsem v športnem režimu vožnje. Da gre za udobno potovalno limuzino, ki se ne boji nekajstokilometrskih razdalj, ne nazadnje priča tudi 70-litrski rezervoar za gorivo, s katerim smo med testnimi vožnjami prevozili celo nekaj več kot 1100 kilometrov.
Na koncu še nekaj besed o ceni. S skoraj 38 tisočaki najbolje opremljena optima seveda sploh ni poceni. To karto so pri Kii izigrali že pred nekaj leti. Zdaj igrajo na kakovost in k tej spada tudi sedemletna garancija.
Kia optima 1.7 CRDi EX limited Motor: štirivaljni dizelski s turbopolnilnikom Gibna prostornina: 1685 ccm Največja moč: 104 kW (141 KM) pri 4000 vrt./min Največji navor: 340 Nm od 1750 do 2500 vrt./min Pogon: prednji s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko Masa praznega vozila: 1605 kg Največja dovoljena masa: 2080 kg Mere (D/Š/V): 4855/1860/1465 mm Medosna razdalja: 2805 mm Prostornina prtljažnika: 510 l Posoda za gorivo: 70 l Največja hitrost: 203 km/h Pospešek do 100 km/h: 10,6 s Poraba goriva (EU): 5,1/4,1/4,4 l/100 km Izpust CO2: 116 g/km Uradni zastopnik: KMAG – Kia Motors Adria Group, d. d., Ljubljana Maloprodajna cena: 37.990 € Euro NCAP (2015): 5 zvezdic |