AKTUALNO

Kia cee‘d: dramatičen, in vendar tišji

Objavljeno 02. junij 2016 18.30 | Posodobljeno 02. junij 2016 18.30 | Piše: Bruno Kuzmin

Pri Kii so antigolfa druge generacije pred nekaj meseci temeljito posodobili. Danes cee‘dov seznam novosti zaokrožujejo še paket športnih dodatkov GT line, širši nabor varnostnih sistemov, trivaljni turbomotor in 7-stopenjska avtomatika z dvema sklopkama.

Po štirih letih je doživel korenito prenovo, katere del so različice s paketom športnih dodatkov GT line, litrski bencinski turbotrivaljnik in 7-stopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama. Foto: Bruno Kuzmin

Kia cee'd, ki ga poznamo od leta 2012, ni bil nikoli anonimen ali oblikovno zadržan predstavnik nižjega srednjega avtomobilskega razreda. S paketom opreme GT line, za katerega odšteješ 1500 evrov, je tovrstne zadržanosti še precej manj. Ključno vlogo igra dramatičnost, saj ne spregledaš agresivno oblikovanega prednjega odbijača s privlačnima štiridelnima meglenkama s kockastimi svetilnimi LED-elementi, kakršni so bili do zdaj rezervirani le za najbolj vročekrvnega GT s 150 kW (205 KM). Zgodbo o telesni govorici nadaljujejo plastične stranske obrobe, prednje in zadnje LED-luči, zadnji odbijač s temno spodnjo obrobo in dva zajetna izpuha.

Protihrupna zaščita

Vse prej kot neopazna so 17-palčna lita platišča z nizkopresečnimi pnevmatikami, s katerimi se cee'd pelje trše in na splošno stabilno. Ponudbo GT line, ki je namenjena različicam z 1,0-litrskim bencinskim turbomotorjem ali 1,6-litrskim dizelskim, zaokrožuje polepšana notranjost. Trikrak volanski obroč je oblečen v usnje in dopolnjen s poudarjenima držaloma za palca, stopalke so aluminijaste, enako velja za naslon levega stopala. Poznavalec opazi še imenitnejše oblazinjenje, s kromom polepšane detajle, osvetljene priključke za zunanje avdio in elektronske naprave ter iz aluminija izdelano stikalo za zagon motorja. Kdor je vozil nekdanjega in sedanjega cee'da, bo opazil še nekaj: novinec je zaradi kakovostnejše protihrupne zaščite med vožnjo precej tišji in bolj salonski – vključno z dizelskimi motorji, ki tečejo v primerjavi z marsikaterimi bolj uglajeno in svileno. Vse prej kot kratek je seznam novih asistenčnih in elektronskih sistemov. Med njimi najdeš pomočnika za samodejno bočno in pravokotno usmerjanje vozila v izbrano parkirno nišo, opozorilnik za vozila v mrtvem kotu in sistema za prepoznavanje prometnih znakov ter zaznavanje vozil pri vzvratni vožnji. Ljubitelje internetnih aplikacij zna ogreti 7-palčni zaslon z navigacijskim sistemom tomtom in podatkovno povezljivostjo s prikazom aktualnih prometnih informacij, vremenske napovedi in recimo stacionarnih radarjev.

Ponudba sodobnega cee'da se začne pri dobrih 15.000 evrih.

Zmogljiv enolitrski motor

Raznolikost potreb in okusov dokazuje motorna paleta, v kateri igra najbolj zvezdniško vlogo majhen, a s turbopolnilnikom in poplavo tehnike podprt 1,0-litrski bencinski trivaljni T-GDI, s katerim bo Kia s časom nadomestila običajen 1,6-litrski štirivaljnik. Novinec ponuja 73 kW (100 KM) oziroma v naviti izvedbi 88 kW (120 KM) in vedno 172 Nm navora. Vse, ki ne znajo živeti brez prestavne avtomatike, zna razvajati 7-stopenjski robotizirani menjalnik z dvema sklopkama v povezavi z zmogljivostno posodobljenim 1,6-litrskim dizlom s 100 kW (136 KM).

Ponudba posodobljenega cee'da se začne pri dobrih 15.000 evrih, kar velja za različico z 1,4-litrskim bencinskim motorjem s 74 kW (100 KM). Za 1,0-litrskega T-GDI je treba odšteti 3500 evrov več, najdlje med vsemi cee'di pa seže 1,6-litrski dizel s paketom GT line za dobrih 24.000 evrov. Doplačilo za petvratnega cee'da je 400 evrov, za karavanskega SW pa 1000, kar velja brez joker popustov, med katerimi lahko izbira vsak kupec.  


Deli s prijatelji