Pri švedskem Volvu so se pred 55 leti domislili varnostne inovacije, ki je bila tako dobra, da jo ima še zdaj prav vsako vozilo. Izumu se reče tritočkovni varnostni pas.
Desetega julija 1962 je ameriški patentni urad švedskemu inženirju Nilsu Bohlinu podelil patent številka 3043625 za tritočkovni varnostni pas, ki bi ga uporabljali v cestnih vozilih. Zasnova pasu je bila enostavna: spodnji del pasu je človeka pričvrstil na sedež v višini bokov, zgornji del pasu pa je diagonalno prečkal trup.
Volvo pred časom
V tistem času varnostni pasovi v ZDA niso bili obvezni del avtomobilske varnostne opreme (to je storil šele zvezni zakon leta 1966, ki je začel veljati dve leti pozneje) in varnostni pasovi, ki so obstajali, so voznika ali sopotnika na sedež pričvrstili le v višini pasu oziroma bokov in niso zagotavljali zaščite zgornjega dela telesa. Bohlin, ki je prej pri Saabu razvijal katapultne sedeže za vojaška letala, je za razvoj tritočkovnega pasu potreboval manj kot eno leto, Volvo pa je novo tehnologijo v svoje avtomobile uvedel že leta 1959, in sicer v modela amazon in PV544.
Istega leta je Bohlin na drugi strani Atlantika vložil zahtevo za patentiranje svojega izuma. Kakor je zapisal v dokumentaciji, je cilj novega dizajna »zagotoviti varnostni pas, ki bo neodvisno od vzdržljivosti sedeža in njegove povezave z vozilom učinkovito in fiziološko ugodno zavaroval tako zgornji kakor spodnji del telesa pripete osebe pred močnimi naprej premikajočimi se silami in ki ga je enostavno pripeti in odpeti«.
Odprti patent
A namesto da bi patentirani izum za mastne denarce ponujal drugim proizvajalcem avtomobilov, se je Volvo odločil odpreti patent, da bi ga lahko v svoja vozila vdelali tudi drugi. Avtomobilska industrija je idejo sprejela in tritočkovni varnostni pas se je pokazal za tako učinkovitega in varnega, da ga uporabljamo še danes.