TEST

Golf R variant: svetnik in lucifer

Objavljeno 15. junij 2015 19.30 | Posodobljeno 15. junij 2015 19.30 | Piše: Aleš Kovačič

Pri Volkswagnu je črka R rezervirana za dirkaško našpičene različice, beseda variant pa za družinske karavane. Golf R variant združuje najboljše od obeh navideznih protislovij.

Dvolitrski bencinski štirivaljnik TSI s pomočjo turbinskega polnilnika razvije 221 kW (300 KM), kar je dovolj za hitrost 250 km/h. Foto: Aleš Kovačič

Njegov 2-litrski štirivaljnik TSI je izraz vrhunca nemškega motoroznanstva, če se omejimo na štirivaljnike. S pomočjo turbinskega polnilnika bencinski stroj med 5500 in 6200 vrtljaji razvije osupljivih 300 KM oziroma 221 kW, kar bi, če ga ne bi ovirala elektronika, zadostovalo za hitrosti do 270 km/h! No, za večino voznikov bo tudi zakonsko predpisanih 250 km/h dovolj, še posebno če upoštevamo podatek, da z izdatno porcijo 380 Nm navora, ki je na voljo med 1800 in 5500 vrtljaji, golf R variant do 100 km/h pospeši v bliskovite 5,1 sekunde.

Ob nizanju vseh teh za avtomobil nižjega srednjega razreda zagotovo osupljivih številk človek kaj hitro pozabi, da zna biti tale golf tudi povsem družinsko utilitarni. Od klasične kombilimuzine z oznako R se po zmogljivostih in lastnostih najbolj razlikuje prav po velikosti prtljažnega prostora, pri katerem je inženirjem iz Wolfsburga uspelo zadržati vseh 605 oziroma 1620 litrov. Tudi te številke so, čeprav gre za nekoliko drugačne vrste zmogljivost, za ta razred in takšne vrste avtomobil impresivne.

Bencinski stroj razvije osupljivih 300 KM oziroma 221 kW.

Prav v tem naj bi bil čar dirkača z nahrbtnikom, ki v že sedmi generaciji te nadvse priljubljene kombilimuzine na nosu in zadku prvič nosi tudi čislano oznako R. S stališča zunanjosti se luciferska kombilimuzina in karavan, razumljivo, razlikujeta po obliki karoserije, sprednja maska in odbijač z velikimi dvojnimi odprtinami za hlajenje in zadnji odbijač z difuzorjem ter dvema dvojnima kromiranima izpušnima cevema pa ostajajo bolj ali manj identični. Zunanjo podobo zaznamujejo tudi serijska 18-palčna kolesa, ki jih lahko za doplačilo nadgradite in si omislite za palec večja. Podobno velja za notranjost, kjer ne manjka oznak R – ta je kajpak tudi na športno spodrezanem usnjenem volanu –, medtem ko športna sedeža v kombinaciji z alkantaro vozniku in sopotniku zagotavljata dovolj bočne opore.

Pri navajanju golfovih športnih referenc ne moremo mimo ...

Ta je, upoštevajoč zmogljivost in namen karavana, vsekakor dobrodošla, saj se golf R variant samo z nekaj pritiski na osrednji za dotik občutljivi zaslon, na katerem voznik med drugim izbira vozne profile, iz družinske križarke spremeni v popoldanskega dirkača. Sistem DCC ima v tem primeru dodatno možnost race, ki skrajša odzivni čas motorja, spremeni delovanje serijskega samodejnega šeststopenjskega menjalnika DSG in ponastavi blažilnike.

Poleg tega je tu v kombinaciji s sistemom stabilnosti ESC še funkcija hitrega speljevanja oziroma tako imenovani launch control. Omeniti velja, da je za popolno adrenalinsko sproščanje sistem ESC mogoče tudi izklopiti. Seveda pa pri navajanju golfovih športnih referenc ne moremo mimo serijskega prilagodljivega štirikolesnega pogona 4motion s peto generacijo elektrohidravlične sklopke haldex ter elektronske zapore sprednjega ter zadnjega diferenciala.

Uvodni vtisi so pozitivni, saj potrjujejo, da je snovalcem iz VW naposled uspelo povezati in harmonizirati zelo drugačna koncepta avtomobilizma, zaradi česar bo ta priljubljena nemška kombilimuzina zagotovo še bolj vsestranska in bo povečala že tako impresivno število kupcev. Pri nas se cene za vražjega karavanskega golfa začnejo pri dobrih 42 tisočakih.

Deli s prijatelji