Še več, v Novem mestu, kjer danes v Adrii Mobil poleg prikolic nastajajo tudi avtodomi, so pomembni igralci v svoji panogi in žanjejo številna priznanja.
Ekipa inženirja Martina Severja si tistega vročega avgusta 1965, ko so preverjali še zadnje podrobnosti svojega novega izdelka, verjetno ni niti v sanjah predstavljala, da so zapisali prvo poglavje novomeške zgodbe o uspehu. V takratni tovarni IMV (Industrija motornih vozil) v Novem mestu so sestavili prvo počitniško prikolico, ki so jo poimenovali adria 375, in jo predstavili na sejmu v Stockholmu.
Dober nakup
Marca 1966 so odpremili prve modele na sejem na Švedsko. Adria je svoje tržne nastope že od začetka pospremila s prodajnim geslom Lahka in dobro opremljena prikolica za ustrezno ceno. Prav takšen pristop je botroval hitremu prodoru in uspehu podjetja na skoraj vseh trgih Evrope.
Leta 1970 so Adrijine prikolice prve generacije dobile dekorativni modri pas v višini (in širini) oken, ki je pozneje postal prepoznavni znak novomeških prikolic in se je ohranil do danes. Sprva kupci te oblikovne poteze niso najbolje sprejeli, saj so bile v tistih časih moderne pastelne barve, a nato se je modra, ki je predstavljala modrino Jadranskega morja in neba ter s tem brezmejnost prostega časa, prijela. Prva generacija je bila ovalna, izdelovali pa so le eno serijo v treh modelih in osmih tipih.
Adriatik odpira nove horizonte
Osemdeseta leta so bila za Adrio pomembna, saj je podjetje naredilo nekaj korakov v pravo smer. Takrat so začeli izdelovati tretjo generacijo prikolic mistral (med letoma 1982 in 1994), ki se je ponašala z aerodinamično obliko, kar je bila v tistih časih pomembna konkurenčna prednost. Prav tako so v Novem mestu kot prvi evropski proizvajalec uvedli črtasti grafični dekor in prekinili monotono zunanjost. Tehnološko gledano pa so uvedli tako imenovano sendvič tehnologijo za izdelavo karoserijskih delov, kar je bil pomemben korak naprej.
Leta 1982 so v Adrii naredili prva (prototipa) avtodoma adriatik 420 in 450 in za njuni podvozji uporabili Renaultovega masterja. Vedeti moramo, da je prihod avtodomov zahteval tudi spremembo načina preživljanja prostega časa iz tedaj modernega mondenega hotelskega k bolj dinamičnemu, nomadskemu. Zapišimo, da so se z idejo o avtodomu v IMV poigravali že konec 60. in v začetku 70. let, a so z realizacijo počakali na druge čase. Vseeno pa je tedanje vodstvo razmišljalo dovolj strateško in zaščitilo blagovno znamko Adriatik.
Turbulentni časi
Podobno kot za večino slovenskih podjetij je bil razpad nekdanje skupne države Jugoslavije za blagovno znamko Adria skoraj usoden. IMV je sicer razpadel, znamka pa se je v okviru novoustanovljene Adrie Mobil dvignila kot feniks s pogorišča. Dodajmo še, da so leta 1991 zasnovali prvi polintegrirani avtodom, nekatere poteze takrat zelo napredne oblike pete generacije prikolic iz leta 1994 so v uporabi tudi pri danes aktualnem modelu prikolic altea. Za segment avtodomov je pomemben mejnik tudi izdelava prvega Adrijinega bivalnega kombija (adria van) leta 1995.
Moderna Adria
Blagovna znamka danes zaseda tretje mesto v Evropi z več kot pol milijona prodanimi prikolicami, z več kot 70.000 avtodomi in vani ter z več kot 10.000 prodanimi mobilnimi stanovanjskimi enotami v minulem polstoletnem obdobju. »Adria Mobil je danes mednarodna korporacija, ki je svoj osnovni posel – proizvodnjo vozil za prosti čas – uspešno diverzificirala in ga danes dopolnjuje s proizvodnjo pohištva za počitniška vozila, proizvodnjo mobilnih hiš, prodajo vozil in tudi turistično dejavnostjo,« pravijo v podjetju in dodajajo: »S celotno paleto aktivnosti pa pooseblja poslanstvo družbe: Življenje v gibanju.« Podjetje je s svojimi izdelki prisotno na 36 trgih Evrope in sveta (Avstralija, Rusija, od lani tudi Kitajska).
Zadnjih deset let proizvodnja poteka v novi tovarni v Prečni pri Novem mestu, na katero so zelo ponosni. Njihovi izdelki na mednarodnih sejmih karavaning opreme, kakršen je denimo jesenski v Düsseldorfu, osvajajo nagrade, prav tako so Adrijine prikolice in avtodomi čislani v strokovnem tisku.
Najnovejše iz Adrie
Za letošnjo sezono so v Adrii pripravili jubilejno prikolico altea4four, katere posebnost je v dizajnu, ki si ga lahko kupec izbere sam in tako dobi lastno, tako rekoč po meri oblikovano prikolico. Poleg nje je tu še popolnoma prenovljena adora z impresivnima strešnim in panoramskim oknom ter prostorno notranjostjo v slogu atrija. V programu avtodomov sta glavni novosti sonic in matrix. Sonica so za novo sezono popolnoma prenovili – ponaša se z drugačnim notranjim dizajnom, funkcionalnimi tlorisnimi rešitvami ter drugimi zunanjimi in notranjimi elementi, ki so popolnoma integrirani v bazno vozilo znamke Fiat. Novi matrix, ki je na voljo tako na Fiatovem kot Renaultovem podvozju, je vsestranski in bo kot tak po besedah Adrijinih tržnikov zadovoljil še tako zahtevnega kupca. Da je to udobni in vzdržljivi avtodom, so preverili tudi na lanskem reliju Dakar, kjer so ga preizkusili tudi zmagovalci dirke.
Vodstvo Adrie Mobil o Adrii
»Ob 50. rojstnem dnevu Adrie lahko ugotovimo, da smo nedvomno dosegli strateški cilj, ki pa je odlična odskočna deska tudi za naprej: Adria namreč meri v sam vrh Evrope in to je naloga, ki jo že uresničujemo z jasno vizijo, ciljno usmerjeno strategijo in preizkušeno metodologijo timskega dela, temelječega na znanju, razvoju in inovativnosti tako na področju tehnologije kot tudi oblikovanja in prodaje ter trženja. To je preizkušen recept, ki nam je že pomagal prebroditi dosedanje krize in nas popeljati visoko v vrh panoge, in to kljub izjemno močni mednarodni konkurenci,« je ob jubileju povedala generalna direktorica Adrie Mobil Sonja Gole.