RENAULT ESPACE

Francoz pete generacije je križanec

Objavljeno 02. junij 2015 19.30 | Posodobljeno 02. junij 2015 19.30 | Piše: Aleš Kovačič

Na slovenski trg se je pripeljal novi renault espace, ki ni več enoprostorec, ampak križanec ali crossover.

Za najdražjega espacea bo treba imeti v žepu 41.990 evrov. Foto: Vinko Kernc

Dolgo, zelo dolgo se je zdelo, da je usoda Renaultovega espacea, velikega enoprostorca, ki je sredi osemdesetih let prejšnjega stoletja oral evropsko ledino v tem povsem novem razredu, zapečatena. Galska tovarna ni kazala prave vneme pri predstavitvi njegovega naslednika. A nikoli ne reci nikoli, in zdaj je espace v novi, tokrat že peti izdaji nared in na voljo. Toda razlika obstaja: prej je bil enoprostorec, zdaj Francozi pravijo, da je križanec ali crossover.

Odločitev zanj – čeprav je treba priznati, da vesoljne razlike med tem in enoprostorcem vendarle ni – je posledica tržnih številk. Te kažejo, da zanimanje za velike enoprostorce na evropskih trgih zlagoma upada, nasprotno pa je v razredu križancev precej več optimizma in kupcev. Morda se tudi zato novorojenec iz francoske avtomobilske hiše, ki ji gre zadnja leta dokaj dobro, dovolj opazno spogleduje z upokojenim renaultom avantimom. Ampak tisto, kar je bilo nekoč preveč, utegne biti zdaj ravno prav.

V dolžino se espace pete generacije potegne do prav nič skromnih 485 centimetrov, opazno pa je, da je od predhodnika za sedem centimetrov nižji (168 cm) in hkrati za tri širši. Pri oblikovanju zunanjosti so si malce pomagali tudi s tistim, kar znajo pri evropskem Airbusu, in tako je nastal novi espace: veliki kos avtomobilske pločevine, a s podobo, ki ni tako drugačna, kot je bila prva generacija, toda dovolj samosvoja in zato prepoznavna.

Novi renault je vedno petsedežnik, za doplačilo (1000 evrov) dobi še dva sedeža v zadnji, tretji vrsti. Sedenje tam zadaj je dovolj udobno predvsem za manjše in malce anoreksične, vsem drugim pa je na voljo dovolj prostora tako po višini kot za noge.

Kaj reči o notranjosti? Tukaj Renault (po dolgem času) dokazuje svojo drugačnost, tudi izvirnost, kajti pokončni 8,7-palčni barvni zaslon na dotik sredi armature ni nekaj, kar bi videli vsak dan. Prav prek njega oziroma sistema multi-sense se lahko ukazuje celotnemu avtomobilu. Ne le da se lahko tudi s pritiskom na virtualna stikala na zaslonu podre oziroma zloži vseh pet ali sedem sedežev, spreminja se lahko tudi odzivnost motornega agregata, nastavlja njegov zvok, klimatsko napravo in podvozje, voznik se lahko poveže s spletom ipd. Po tej strani je espace malce futurističen, ali bo to po volji kupcev, pa se bo kmalu pokazalo.

Na voljo je s tremi paketi opreme (najbogatejši, skoraj razkošni je initiale paris) in tudi s štirikolesnim krmiljenjem 4control. Zadeva ni nova, francoska tovarna je to ponujala že pri nekaterih drugih modelih (denimo laguni), omogoča pa večjo okretnost in boljšo vožnjo v ovinek, saj se lahko zadnja kolesa obračajo do 3,5 stopinje v smeri sprednjih ali nasprotno. Motorja sta dva, oba dizla. Prvi oziroma šibkejši ponuja za tako veliki in kljub vsemu težki avtomobil nekoliko nadušnih 96 kW/130 KM, zato utegne biti precej primernejši tisti z oznako dCi 160 s 118 kW/160 KM. Zraven gre bodisi ročni šeststopenjski bodisi prav tako šeststopenjski samodejni menjalnik EDC. Ni bencinskega motorja? Je, a na slovenskem trgu le po naročilu...

Križanec je že na prodaj, prodajni načrti pa so zaviti v tančico skrivnosti, pri čemer pravijo, da pravzaprav nima neposrednih tekmecev. Tako ali drugače, pri cenah ni skrivnosti: v osnovni različici s šibkejšim dizlom in začetnim opremskim paketom stane 29.990 evrov. Kdor bo hotel najbogateje opremljeno izvedenko z močnejšim dizlom in samodejnim menjalnikom, pa bo moral imeti v žepu 41.990 evrov. Novi espace pete generacije je prej crossover kot enoprostorec. Za najdražjega espacea bo treba imeti v žepu 41.990 evrov.

Deli s prijatelji