TEST

FOTO: Plejboj brez zlate ure

Objavljeno 05. april 2017 20.00 | Posodobljeno 05. april 2017 20.00 | Piše: Bruno Kuzmin

Pred desetletji so v maseratije vgrajevali pozlačene švicarske ure, danes so zlate ure plastične.

Levante buri domišljijo s pompoznostjo in italijanskimi čari, ki se bolj spogledujejo z butično unikatnim kot tehnično obarvanim prizvokom germanskih tekmecev. Foto: Bruno Kuzmin

S tem so maseratiji izgubili delček prikupnosti, a so hkrati postali neprimerljivo kakovostnejši in modelno bogatejši, saj seže ponudba od kupeja, kabrioleta in dveh limuzin vse do gizdalinskega športnega terenca.

Maserati levante, ki se je rojeval vse od leta 2003 oziroma predstavitve prototipnega kubanga, se zdi kot interpretacija romanskega sveta z vsemi ključnimi elementi, naj gre za ljubezen do lepega življenja, modno rafiniranost ali italijansko dramatičnost. Levante je kot avtomobilska Monica Bellucci – imel bi jo vsak, a le redki bi zmogli živeti z njo. Športni terenec, ki črpa oblikovni navdih iz limuzinskega ghiblija, ima tako velik in strašljiv gobec, da bi se ga ustrašil še morski pes. Tako razkošne motorne maske si ne upa nadeti nobeno nemško, morda niti britansko avtomobilsko ime. Tega ne spregledaš, čeprav deluje levante z drugih zornih kotov bolj umirjeno in morda neizrazito – po silhueti zadka ga v temi zlahka zamenjaš za porsche cayenna, ki je poleg BMW X6 in mercedes-benza GLE coupe njegov največji tržni sovražnik.

Kolonialni salon

Telesno govorico nadgrajuje kabinska imenitnost. To je svet plemenitega usnja s poplavo lesenih oziroma glede na debelino denarnice karbonskih in še katerih dekorativnih elementov. Je pa rokodelsko butični prizvok opaznejši od tehničnega. Maserati se zdi bolj po okusu gospodov v zrelih letih kot pubertetnih gizmo povzpetnikov iz Silicijeve doline, kjer se merijo avtomobilski atributi z velikostjo LCD-zaslonov. Levante nima povsem digitalnih merilnikov, nima niti projekcijskega sistema za prikaz podatkov v smeri vetrobranskega stekla. V spominu ostaneta prefinjeno ukrojena prednja sedeža, v katerih se težko pritožuješ nad obliko, zasnovo, vozniškim položajem in oprijemljivostjo volanskega obroča. Bolj po potrebah osnovnošolske mladine kot dolgonogih dam z visokimi razporki in vrtoglavimi petkami deluje zadnja klop. Pisanje o izjemnosti za družinsko ali poslovno rabo odpade, čeprav je ta italijan dolg več kot pet metrov. Nič drugačen ni pogled v 580-litrski prtljažnik. Kdor bo v njem vozil stare kredence ali pralne stroje, je bedak ali pa vsaj čudak.

Dizelska matematika

Dokazovanje družbenega statusa se nadaljuje z motorjem in njegovim izpušnim sistemom. Naj bo takoj jasno: to ni maserati, ki ob zagonu zarenči in nato med vožnjo skozi predor rjovi in grmi kot vojaška letala med bombnim napadom. Levante je ob hladnem zagonu dizelsko robat in šele nato salonsko umirjen. Je pa lahko navzven precej glasen, saj igrata ključno vlogo zvočnika za zunanjo simulacijo bencinsko obarvanega hrumenja. A tistega, kar ponujajo bencinski agregati, ne bo verjetno nikoli nadomestil noben zvočnik, naj bo še tako glasen. Je pa iz modela ghibli prevzeti 3,0-litrski stroj z dvema turbopolnilnikoma vse prej kot pohleven. Z 275 KM in 600 Nm navora požene več kot 2,2 tone težkega silaka do stotice v slabih sedmih sekundah, najvišje hitrosti je za 230 km/h. Kdor bi rad še več, bo moral seči po bolj žejnih in predvsem davčno bolj obremenjenih bencinskih bratih.

Machina sportiva

Voznik lahko povrhu izbira med šestimi nastavitvami karoserijske oddaljenosti od tal.

Nadzvočno letenje sicer odpade, a nič zato. Levante ne pozablja na gensko povezavo z bližnjimi sorodniki, po katerih povzema podvozje iz aluminija in magnezija, zadnjo prostorsko premo in vsaj navidezno vozno dinamiko, ki ji streže z dvema različnima nastavitvama zračno podprtih vzmetnih elementov ter pogonskega sklopa. S prvo povečaš odzivnost motorja in menjalnika ter glasnost izpuha. Z drugo utrdiš in znižaš podvozje. Nov posladek prinaša zadnji diferencial, ki omogoča pospeševanje z do 24 in zaviranje z do 38 odstotkov visoko stopnjo samozapornosti. Voznik lahko povrhu izbira med šestimi nastavitvami karoserijske oddaljenosti od tal. Osnovni odmik je 208 milimetrov, najbolj terenski štiri centimetre več. Pri najbolj dinamični izbiri se levante spusti iz osnovne lege navzdol za 35 milimetrov. Še dodaten centimeter nižje lahko stoji ob vstopanju in izstopanju ter nakladanju prtljage. In kako se levante pelje? Dobro, po potrebi zna tudi precej izrazito pometati z zadkom, ob čemer velja poudariti, da je prenos moči speljan predvsem na zadnji kolesni par oziroma po potrebi do 50-odstotno na prednji kolesi. Je pa kljub vsemu med atletskimi izzivi italijanova teža prav tako opazna kot pri BMW X6 in mercedesu GLE, le porsche je za odtenek lahkotnejši.

Čustveni zapeljivec

Levante nedvomno prinaša nov pogled na ekskluzivnost športnih terencev visokega razreda. Po tej plati je visoko butičen, mikavno privlačen in italijansko eleganten. Zdi se kot avtomobilska dolce vita, gre predvsem za romanski in nič germanski perfekcionizem. Levante je po teh plateh verjetno res avtomobilska Monica Bellucci, ki jo lahko gleda na platnu vsak, a ima le malokdo, pa naj bo še tako velik plejboj z zlato ali plastično uro na zapestju. Levante buri domišljijo s pompoznostjo in italijanskimi čari, ki se bolj 
spogledujejo z butično unikatnim kot tehnično obarvanim prizvokom germanskih tekmecev. Ne boji se terenskih izzivov, čeprav deluje z bleščečo podobo precej krhko za adrenalinske 
avanture, pri katerih bi se lahko izrazila štirikolesni pogon in podvozje z višinsko nastavljivostjo. Nekoč in danes! Pred tremi desetletji so v maseratije začeli vgrajevati pozlačene švicarske ure, danes žal niso več takšne. Zasnova voznikovega okolja ne prinaša tehnično avantgardnih presežkov. Bolj ključen se zdi prizvok rokodelske tradicionalnosti. Prtljažnik je s 580 litri vse prej kot majhen. Trilitrski stroj z dvema turbopolnilnikoma je prevzet iz modela ghibli. Zadnja klop ni ustvarjena z mislijo na kronane glave, čeprav lahko tam spodobno sedijo fine dame in družinski naraščaj.

Maserati levante 3.0 V6 275 diesel

Motor: šestvaljni dizelski z dvema turbopolnilnikoma

Gibna prostornina: 2987 ccm

Največja moč: 202 kW (275 KM) pri 4000 vrt./min

Največji navor: 600 Nm med 2000 in 2600 vrt./min

Pogon: štirikolesni z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom

Masa praznega vozila: 2205 kg

Mere (D/Š/V): 5003/1968/1679 mm

Medosna razdalja: 3004 mm

Prostornina prtljažnika: 580 l

Posoda za gorivo: 80 l

Najvišja hitrost: 230 km/h

Pospešek do 100 km/h: 6,9 s

Poraba goriva (EU): 8,2/6,6/7,2 l/100 km

Izpust CO2: 189 g/km

Uradni zastopnik: Avto Triglav

Maloprodajna cena: 86.900/108.500 € testni model

Euro NCAP: preskus še ni bil opravljen 
 

 

Deli s prijatelji