AKTUALNO

FOTO: Pajkova vrnitev

Objavljeno 06. maj 2017 17.00 | Posodobljeno 06. maj 2017 17.00 | Piše: Blaž Kondža

Na slovenski trg je prišel Fiatov roadster 124 spider, ki nastaja na Japonskem. Poleg običajne izvedenke je na voljo tudi športnejša z močnejšim motorjem, ustvarili so jo pri hišni znamki Abarth.

Najstarejši in najmlajši spider. Foto: Fiat

Nekateri avtomobili so se z velikimi črkami zapisali v zgodovino avtomobilizma in oblikovanja. Eden od takšnih je tudi fiat 124 sport spider, roadster ki je nastal leta 1966. Čeprav je star že več kot 50 let, še vedno velja za pravo ikono med zbiratelji in ljubitelji jeklenih konjičkov. Legenda je zdaj dobila naslednika, ki ohranja nekatere njene poteze in lastnosti in nosi ime fiat 124 spider. Novi model, ki so ga zasnovali v Fiatovem oblikovalskem centru v Torinu, izdelujejo pa ga na Japonskem – razvili so ga v sodelovanju z Mazdo –, je nedavno zapeljal tudi na slovenske ceste.

Srce vsakega športnega vozila je motor. Pri fiatu 124 spider je to 1,4-litrski bencinski štirivaljni turbomotor s tehnologijo multiair, ki razvije moč 103 kW (140 KM) ter 240 Nm navora in je na voljo s 6-stopenjskim ročnim ali 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Kot se za športnika spodobi, je pogon speljan na zadnji kolesi, porazdelitev mase pa je zelo uravnotežena. Zato je vožnja z njim zelo dinamična in obeta dobro lego na cesti. K temu pripomore še električno servokrmiljenje dual pinion, ki omogoča lahko in odzivno krmiljenje ter filtriranje tresljajev na cesti. V prospektu lahko preberemo, da avto doseže najvišjo hitrost 217 km/h.

Posebnost abartha sta tudi pokrova motorja in prtljažnega prostora v črni mat barvi. 

Dva paketa opreme

Tako kot je privlačna zunanjost, je zanimiva tudi njegova notranjost. Pri njenem razvoju so dali inženirji velik poudarek ergonomiji voznikovega delovnega prostora, s katero izboljšajo vozniško izkušnjo. Tu so v usnje odet športni volan in športno oblikovani sedeži. Koliko razkošja in dodatne opreme ponuja 124 spider, pa je odvisno od paketa opreme, pri čemer izbiramo med osnovnim in bogatejšim paketom iusso. Karoserijskih barv je osem. Mehko pomično streho pa odpremo in zapremo ročno – za to potrebujemo dobre tri sekunde. In ker jo zložimo za sedež, prostornina prtljažnega prostora nič ne trpi.

Strupeni škorpijon

Stilizirani škorpijon pri fiatih pomeni, da je vozilo razvito in narejeno v Abarth Racingu. Tudi 124 spider je na voljo kot abarth. Ta ima zmogljivejši 1,4-litrski turbobencinski štirivaljnik s 125 kilovati, serijsko je opremljen z mehanskim samozapornim diferencialom, ki zagotavlja pogon in oprijem v najbolj kritičnih okoliščinah in dinamično vožnjo. Vodljivost izboljšajo blažilniki abarth by bilstein, posebno umerjene vzmeti in veliki stabilizatorji. Zavorni sistem brembo s štiribatnimi aluminijastimi fiksnimi zavornimi čeljustmi na sprednjih kolesih pa zagotavlja učinkovito zaviranje.

Za pravo zvočno kuliso poskrbi serijsko vgrajen izpušni sistem record monza z dvojnim načinom delovanja, ki lahko spreminja pot izpušnih plinov glede na vrtljaje motorja ter ustvarja prijeten in globok zvok. Na voljo je s 6-stopenjskim ročnim ali samodejnim menjalnikom esseesse sports sequential, katerega delovanje je odvisno tudi od izbranega voznega programa.

Barve se imenujejo po zmagah

Športni roadster je na voljo v petih barvah, ki so poimenovane po zmagah znamke Abarth na relijih. Posebnost abartha sta tudi pokrov motorja in prtljažnega prostora v črni mat barvi. To pomeni nezgrešljivo povezavo s klasičnim modelom abarth 124 rally, pri katerem so s takšno rešitvijo preprečevali, da bi sonce zaslepilo voznika. Če v vas ni toliko dirkaške krvi, lahko brez dodatnih stroškov izberete pokrov motorja in prtljažnika v barvi karoserije.

Kaj pa cena? Na ceniku Avto Triglava, Fiatovega zastopnika pri nas, je ob vstopnem modelu fiat 124 spider zapisana cena od 26.990 evrov dalje. Vstopni model 124 spider officine abarth pa je na voljo za 36.990 evrov.

 

Deli s prijatelji