HONDA NC 750 X

FOTO: Pa kaj, če nima 1000 kubikov!

Objavljeno 04. junij 2016 19.00 | Posodobljeno 04. junij 2016 19.00 | Piše: Blaž Kondža

Motocikli so od nekdaj čustveni nakup. Racionalnost tu marsikdaj nima kaj iskati. a japonska Honda ima v ponudbi družino 750-kubičnih motociklov NC, kjer je doma tudi razum. Preizkusili smo model NC 750 X.

Honda NC 750 X je na slovenskem trgu na voljo že od 6990 evrov. Foto: Blaž Kondža

Pregovor pravi malo denarja, malo muzike, a to pri hondi NC 750 X ne drži. Motocikel se uvršča v srednji razred, ki mu industrija še nedavno ni namenjala veliko pozornosti. Pustimo ob strani dejstvo, da je današnji srednji razred motociklov včasih sestavljal vrh ponudbe. Motocikli s 1000 ali več kubiki so bili razred zase, danes pa ima skoraj vsaka resna tovarna najmanj enega – raje več – predstavnika v tem visokem razredu. Ali je več kubikov in kilovatov zares nujno? Hondin NC 750 X je odgovor na to vprašanje. Prinaša ravno dovolj moči za udobno potovanje v dvoje ter je nezahteven za vzdrževanje in, kar ni nezanemarljivo, njegov nakup ne osuši denarnice.

Predsezonska osvežitev

Honda je za letošnjo sezono nekoliko prenovila NC 750 X, ki se v primerjavi z lanskim motorjem vozi še lepše. Med nevidne spremembe spada vrstni tekočinsko hlajeni dvovaljnik, ki je prenovljen tako, da ustreza novemu, strožjemu emisijskemu standardu euro 4. Razvije 40,3 kilovata pri 6250 vrt./min in 68 Nm največjega navora pri 4750 vrt./min. Rdeče polje motornih vrtljajev na digitalni instrumentni plošči se začne že pri 6500 vrt./min – to je agregat, ki nima rad priganjanja. Vseeno zadošča za udobno in umirjeno vožnjo v dvoje – tudi pri avtocestni hitrosti. Ročica plina je z motorjem povezana klasično, prek pletenice.

Kozmetične popravke opazimo na oklepu, opazen je predvsem sedem centimetrov višji vetrobran. Z njim so dosegli boljšo vetrno zaščito – višjerasli se bodo morda malo pritoževali nad prepihom pri hitrosti nad 100 km/h. Sodobno LED-tehnologijo najdemo tako v glavnem žarometu kot v zadnji luči; edinole smerniki so imeli klasično žarnico. Prav tako smo pogrešali funkcijo samodejnega izklopa, ki se izkaže za zelo koristno v prometu. Zavorni sistem je serijsko ABS, sprednja zavora je kolutna in premera 320 mm z dvobatnim plavajoči sedlom, zadnja prav tako kolutna in premera 240 mm z enobatnim plavajočim sedlom. Zavore opravijo svoje delo zadovoljivo. Nove so tudi sprednje teleskopske Showine vilice, ki imajo v drobovju tehnologijo showa dual bending valve. Občutek je bil, da je letošnja honda še lepše vodljiva kot lanski model.

Opazen je sedem centimetrov višji vetrobran.

Praktični prtljažni prostor

Pri družini NC nas vedno znova navduši prtljažni prostor, ki je tam, kjer imajo motocikli običajno posodo za gorivo. Njegova prostornina je pri novem NC 750 X večja za liter in meri 22 litrov ter načeloma pogoltne tudi integralno čelado. Pokrov je dodatno opremljen z zankami za namestitev prtljage. Kar nas pri inovativni »tank torbi« vsakič znova zmoti, je, da za odpiranje potrebujemo kontaktni ključ, zato moramo, če nimamo narejenega dvojnika, vsakič, ko želimo odpreti pokrov prtljažnika, ugasniti motor.

Digitalna instrumentna plošča ponuja veliko koristnih podatkov – hitrost, vrtljaji motorja, vključena prestava 6-stopenjskega menjalnika, zaloga goriva, podatki potovalnega računalnika vključno s preostalim dosegom zaloge goriva – in je pregledna. Žal potovalni računalnik še vedno krmilimo prek dveh stikal na instrumentni plošči, kar med vožnjo morda le ni najbolj praktično.

Testna izvedenka je bila dodatno opremljena s paketom travel, ki vsebuje Hondina stranska kovčka (vsak 29 litrov) in topcase kovček (45 litrov), centralno stojalo (za lažje mazanje pogonske verige), 5-stopenjsko ogrevanje ročic, zaščito rok, zaščito motorja in meglenke v LED-tehniki. Paket je trenutno na voljo po akcijski ceni 2000 evrov (siceršnja redna cena je 3100 evrov). Kot češnjica na tortici je bil tu še Akrapovičev izpuh, za katerega odštejemo dobrih 738 evrov. Motocikel lahko opremimo tudi z dvosklopčnim samodejnim menjalnikom DCT, ki stane dodatnih 800 evrov. Za testni motocikel bi odšteli 9228 evrov, medtem ko stane osnovna različica 6990 evrov. Če prištejemo še ugodno porabo – testno povprečje je znašalo okoli 3,5 litra na 100 prevoženih kilometrov (polna 14,1-litrska posoda goriva zadošča za približno 400 kilometrov) –, je ta motocikel nedvomno racionalen nakup. Pa tudi čustven, kot so mi zagotovili njegovi zadovoljni lastniki. 

Honda NC 750 X

Motor: 745 ccm, štiritaktni, dvovaljni, vrstni, 4 ventili na valj, tekočinsko hlajeni

Prenos moči: šeststopenjski menjalnik, veriga

Moč: 40,3 kW (54,8 KM) pri 6250 vrt./min

Navor: 68 Nm pri 4750 vrt./min

Zavore: spredaj: kolutna zavora, plavajoč kolut, premer 320 mm, 4-batno plavajoče zavorno sedlo; zadaj: enojna kolutna zavora, premer 2240 mm, plavajoče zavorno sedlo z enojnim batom, ABS

Pnevmatike: 120/70-ZR17, 160/60-ZR17

Okvir: jekleni

Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice showa, zadaj nihajna roka

Teža s tekočinami: 220 kg

Medosna razdalja: 1535 mm

Višina sedeža: 830 mm

Posoda za gorivo: 14,1 l 


 

Deli s prijatelji