PARIŠKI SALON

FOTO: Največji zvezdniki so bili avtomobili na elektriko in suvi

Objavljeno 05. oktober 2016 13.30 | Posodobljeno 05. oktober 2016 13.30 | Piše: Gašper Boncelj

Letošnja avtomobilska razstava v Parizu bo v spominu najbolj ostala po odmevnih napovedih električnih programov in konkretno povečanem dometu baterijskih avtomobilov. Govorimo o nekaterih modelih, ki so skoraj pripravljeni za start, in drugih, ki naj bi električno mobilnost na višjo kakovostno in količinsko raven spravili v letih 2018–2020.

Mercedes generation EQ concept je študijska napoved nove družine električnih modelov najstarejšega in še vedno najuglednejšega avtomobilskega proizvajalca na svetu. Prvi bo luč ugledal leta 2018, z dosegom okoli 500 km in ceno, kot danes približno stane mercedes GLC coupe. Potem sledijo popolnoma novi električni avtomobili. Foto: Gašper Boncelj

Gre za bistveno večji doseg z enim polnjenjem, kar se je še pred letom ali dvema zdelo nemogoče, skupaj z njim gredo napovedi, da naj bi nekatere velike znamke, kot sta Volkswagen in Mercedes, v srednjeročnem obdobju ustvarile od 10 do 15 odstotkov svoje letne prodaje z električnimi avtomobili. Če je bil to neke vrste strateški preobrat, pa tega ne bi mogli reči za sveži naval športnih terencev, ki izrivajo nekatere druge segmente, kot so nekdaj priljubljeni enoprostorci in klasične limuzine, mnogo znamk pa jih ima v ponudbi že več kot drugih nekdaj osnovnih modelov.

 
Novi suvi so še vedno gnani klasično, na bencin ali dizel. 

Seveda so ti novi suvi še vedno gnani klasično, na bencin ali dizel, ampak se temu v predstavitvah ne daje preveč poudarka, v glavnem se govori, da so lažje grajeni. Medtem ko je bilo nekdaj takšnih avtomobilov na razstavah le za okus, so bili zdaj skoraj vsepovsod, tisto, kar so bili nekoč vodilni modeli, pa je bilo na Porte de Versaillesu redkejša novost. Bili pa so tudi takšni in nekateri so bili najprijetnejše presenečenje predstave. Na njej tokrat ni bilo vseh znamk, kar se je v preteklosti že kdaj zgodilo. Če so bili takrat razlogi v gospodarski in prodajni krizi, naj bi nekatera imena tokrat ubirala druge pristope in dajala vedeti, da se avtomobilskim razstavam izteka čas. Bo že salon v Ženevi pokazal, koliko je res.

 

Deli s prijatelji