OBRATI

FOTO: Motocikel za enega

Objavljeno 20. junij 2017 18.45 | Posodobljeno 20. junij 2017 18.45 | Piše: Blaž Kondža

Hondina novost sezone je model CBR1000RR fi reblade. Na voljo je v treh izvedenkah, mi smo vozili osnovno.

Posoda za gorivo sprejme 16 litrov bencina, nalepka pod pokrovom pa sporoča, da model RR praznuje 25-letnico.

S uperšportni motocikli zahtevajo nekaj strahospoštovanja, kajti razmerje konjskih moči in kilogramov je tako rekoč 1:1. Takšna je tudi honda CBR1000RR fireblade, katere tekočinsko hlajeni 1000-kubični vrstni štirivaljnik razvije največjo moč 141 kilovatov (192 konjev) pri 13.000 vrtljajih na minuto, pripravljena na vožnjo pa tehta 196 kilogramov. Verziji SP in SP2 imata vgrajene nekatere žlahtnejše komponente, zaradi katerih sta za dober kilogram lažji, a brez dvoma bo večini zado- ščala že osnovna različica, kakršno smo preizkušali. Mi bi jo za boljšo izkušnjo opremili še z doplačljivim pomočnikom za prestavljanje, t. i. quickshifterjem, ki omogoča prestavljanje navzgor in navzdol brez uporabe sklopke. Serijski paket elektronskih pomočnikov je pri tej hondi bogat, veliko tehnologije je izposojene iz njihovega dirkalnika za motoGP. Elektronika tako nadzira zdrs pogonskega kolesa, dvig prednjega in zadnjega kolesa, zavorni sistem ABS pa omogoča varno zaviranje tudi v nagibu. Potem so tu še vozni programi, v katerih nastavimo odzivnost omenjenih sistemov in pogonskega agregata – priporočamo branje navodil za uporabo. Da je to odličen stroj za športno vožnjo, nismo dvomili, všeč pa nam je bila tudi njegova sposobnost počasnega potovanja. Malo je super- športnikov, ki jim prijajo tudi nižji motorni vrtljaji in umirjena vožnja. Fireblade je takšen. Kljub športnemu položaju za krmilom je prijeten na cesti. Na njem je prostor tudi za sopotnico, a sedež ji je zelo špartansko odmerjen. Ni kaj, to je motocikel za enega.


Drugo mnenje

Dočakali so, da so preostali pokazali, kaj zmorejo, in potem naredili,
kar sami mislijo, da je prav. CBR je zelo dobro odziven, dobro požira
neravnine, v ovinek gre tako rekoč sam in ima tako vrhunsko nastavljeno
asistenco elektronike, da si lahko privoščiš stvari, ki si jih sicer
ne bi mogel. CBR je zgodba zase. To je resnična zgodba o trenutku, ko
se jezdec in konj zlijeta v eno, temu na Japonskem rečejo džinda itaj.
Lahko uživaš v lahkotni, tekoči in nenaporni vožnji, skozi ovinke lahko
voziš dinamično, bolj grobo, a varno, in zagotovo jo lahko neusmiljeno
priviješ na dirkališču. Gospod Honda, spričevalo za leto 2017 je: letnik
opravil z odliko! Andrej Brglez

 

Deli s prijatelji