AKTUALNO

FOTO: Megane 
kot kupe 
in karavan

Objavljeno 26. oktober 2016 19.00 | Posodobljeno 26. oktober 2016 19.00 | Piše: Gašper Boncelj

Megane je avtomobil, ki je za Renault skupaj s cliom kot kruh in maslo.

Prtljažnik je pričakovano prostoren, ima raven zaključek in se dobro povečuje. Foto: Gašper Boncelj

Kljub naraščanju števila suvov in crossover avtomobilov francoski znamki od nekdaj prinašata pomembne prodajne količine. Tako seveda ni presenetljivo, da iz najpomembnejše kombilimuzine vselej hkrati ali malo pozneje razvijejo tudi variacije na osnovno temo. Te niso vselej iste sorte, tokrat so se odločili, da bo megane še karavan in kupejevska limuzina – grandtour in grandcoupe.

Grandtour se je v meganovi zgodbi res dobro uveljavil v drugi generaciji, ko je bil že osnovni avtomobil pripravljen radikalno drugače, v avantgardnem slogu, ki ga je narekoval Patrick le Quement, karavan pa je bil videti kot kak mali volvo. Naslednja (dosedanja) generacija je imela svoje kupce, čeravno se je oblikovno zdela manj posrečena. Sveži grandtour pa je bolj eleganten avtomobil, zasnovan pod taktirko Laurensa van den Ackerja, oblikovno deluje kot skrčen talisman grandtoura. Dolg je 463 cm ali 27 cm več kot kombilimuzina, spredaj je v kabini že vse znano, na drugi klopi pa je več prostora kot v osnovnem meganu, naslonjala so rahlo bolj položna. Prtljažnik zmore v osnovi sprejeti 521 litrov in se lahko s potegom vzvodov v prtljažnem prostoru podre v razmerju 60/40 (škoda, da ne 40/20/40), ob čemer nastane približno ravna in zajetna tovorna površina. Zaključek je ugodno raven, zaščiten s kovino, da se pri nakladanju ne opraska.

Sveži grandtour oblikovno deluje kot skrčen talisman grandtoura.

Manj prostora za glave

Grandcoupe je pač štirivratni model z ločenim prtljažnikom, dolg povsem enako kot grandtour (463 cm). Tudi ta ima zadaj kar veliko prostora za noge, je pa kupejevsko usločen, kar mu daje vabljivo zunanjo pojavo, a je zato manj prostora za glave zadnjih potnikov. Prtljažnik v osnovi meri zajetnih 550 litrov. Grandcoupe ima kako svojo muho, saj je npr. prtljažnik mogoče odpreti s pritiskom na tipko pod armaturo, ob čemer se odprejo tudi vratca za gorivo; odpirati ga je mogoče sicer le še pritiskom na kartici ključu ali če imate dokupljeno nastopaško zadevščino, da za prtljažnikom pomigate z nogo, kar sicer ponujajo tudi pri grandtourju.

Več motorjev pri karavanu

Niti pri grandtourju niti pri grandcoupeju ni motornih presenečenj. Izbire je več pri karavanu, ki bo imel po predvidevanju precej številno slovensko občinstvo. Interesenti bodo lahko izbirali med štirivaljnimi bencinskim in dizelskimi motorji v razponu moči od 66 do 151 kW, poleg ročnega menjalnika je dosegljiv samodejni z dvema sklopkama, kar sploh ni slaba stvar. Grandcoupe ima na voljo le en bencinski motor pa več dizlov; število njegovih kupcev bo verjetno manjše, za Renault je ta različica nov teritorij. Grandtour je od kombilimuzine dražji za tisočaka, grandcoupe pa za 500 evrov. Konkretno to pomeni, da se njune cene začenjajo pri 15.000 oziroma 14.500 evrih, lahko pa sežejo tudi 10.000 evrov višje.  


Deli s prijatelji