TEST

FOTO: Jeep je pravi italijanski kavboj

Objavljeno 13. oktober 2015 19.30 | Posodobljeno 13. oktober 2015 19.30 | Piše: Aleš Kovačič

Ameriški Jeep, ki je v lasti italijanskega Fiata, je na ceste poslal terenskega odpadnika, ki ni (le) latinski šarmer.

Notranjost je v znamenju črke X, pojavlja pa se tudi silhueta maske renegada, iz legendarnega willysa. Foto: Aleš Kovačič

Jeep renegade ali v slovenščini odpadnik je najmanjši izdelek te tovarne, ki s terenci od legendarnega willysa piše svetovno zgodovino terenskih vozil. Čeprav je družba pod okriljem ameriškega koncerna Chrysler pred leti prešla v roke italijanskega Fiata oziroma združenega koncerna Fiat Chrysler Automobiles (FCA), so novi lastniki pokazali dovolj preudarnosti in vodstvene modrosti, da so Jeepu dovolili, da še naprej počne tisto, kar najbolje, pravzaprav odlično obvlada. To pa je izdelava terenskih vozil z vrhunsko zmogljivostjo. Ker gre za prvi izdelek tega koncerna, so imeli mnogi pomisleke, češ da bo v kombinaciji latinskega šarma in ameriške robatosti prevladala prva, renegade pa bo drzen le po imenu in robustnem videzu. Vendar lahko brez nadaljnjega zapišemo, da je vreden imena in izvora, da skratka velja rek: nomen est omen.

Čeprav je navzven in tudi navznoter vse v znamenju črke X, ki jo običajno povezujemo z neznanim, renegade že ob prvem stiku deluje dostopno, vabljivo in domače. Ker je visok, njegova robatost kar kliče po zabavni terenski vožnji. Dobre vibracije voznika prav tako prevevajo v notranjosti, saj položaj za volanom zlahka najdejo tudi višjerasli. Avtomobil, ki na zunaj deluje nepričakovano kompaktno, v notranjosti ponuja obilico prostora. V 4,25 metra dolgem, dobrega 1,8 metra širokem in skoraj 1,7 metra visokem vozilu se sedi gosposko, tako v smislu prostora kot tudi ergonomije. Oglata zunanjost pa ima, kar se tiče kabine, še eno dobrodošlo, a nepričakovano prednost: obilico prostora za glave potnikov spredaj in zadaj.

Nekateri bodo negodovali nad pretirano plastičnostjo notranjosti, vendar je ta mehkejšega tipa, poleg tega pa zanimivi grafični vložki ter igre oblik sestavnih delov kabine na temo črke X in sprednje maske, ki močno spominja na willysa, posrečeno razbijajo sleherno enoličnost. Testni avtomobil je imel najvišjo stopnjo opreme (limited), ki vključuje denimo usnjene sedeže in samodejno klimatsko napravo, ne pa satelitske navigacije. Prtljažni prostor z dvojnim dnom je tako kot notranjost nepričakovano prostoren, saj je v njem od 351 do 1297 litrov prostora.

Renegade se z vožnjo zunaj asfaltnih poti izkaže kot izjemno čvrsti avtomobil z odlično zvočno izolacijo. Takrat odpadnik pokaže prednost Jeepovih genov, saj je njegova terenska zmogljivost naravnost navdušujoča. To je večinoma posledica vklopljivega štirikolesnega pogona, ki mu ukazujemo z gumbom, s katerim voznik preklaplja med voznimi režimi za sneg, pesek in blato. Zapora diferenciala pa pride v poštev v razmerah, ko si tisti za volanom iz jeepa niti stopiti ne upa.

Za motorizacijo renegada je v testnem primerku poskrbel najmočnejši turbodizelski stroj. Njegov štirivaljnik je imel 2-litra delovne prostornine, to pa zadostuje za največjo moč 103 kW (140 KM) pri 3750 vrtljajih in največji navor 350 Nm pri 1750 vrtljajih. Dovolj, da si voznik tudi v težjih razmerah na terenu ali avtocesti dejansko nikoli ne zaželi, da bi imel na voljo več moči in navora. Seveda je zaradi bolj dinamične vožnje po razgibanem terenu narasla povprečna poraba goriva, ki se je na testu gibala pod osmimi litri.

Če ne drugega, potem skoraj 33 tisočakov (32.839 evrov), kolikor stane tako opremljeni in motorizirani jeep renegade, daje vedeti, da ne gre za avtomobil, ki si želi biti terenski odpadnik samo navzven, ampak je to, kot pravijo Američani, prava stvar! 

 

Deli s prijatelji