Nemški avtomobilski velikan je minulo leto končal v izjemni poslovni formi. VW je imel lani več kot 202 milijardi evrov prometa in kar 10,8 milijarde evrov dobička, kar je za skoraj 20 odstotkov več kot leto poprej. To so nedvomno številke, o katerih lahko večina avtomobilskih tovarn samo sanja. A ker so Nemci perfekcionisti, ima tudi ta monumentalni uspeh črno piko. Kljub silovitemu jurišu jim namreč ni uspelo zavzeti avtomobilskega olimpa, kjer se za zdaj še zmeraj drži japonska boginja Toyota. Ta je Nemce prehitela le za »borih« 90.000 vozil. Seveda v Wolfsburgu na sedežu največjega evropskega koncerna ne bodo obupali, kar še najnazorneje kaže spomladanski cvetober kar treh novih izvedenk njihovega nadvse priljubljenega golfa. Danes vam predstavljamo morda najzanimivejšo novost iz bogatega golfovega hleva: alltracka.
Novinec, s katerim bo nemški jurišnik zapolnil vse pomembnejšo nišo (družinskih) voznikov z aktivnim življenjskim slogom, ni nič drugega kot golf v karavanski izvedbi za brezpotja. Čeprav ozaljšan s kar nekaj vstavki odebeljene plastike na najbolj izpostavljenih delih, tu, tako kot pri mnogo tekmecih, ki puščajo vtis robustnosti ter terenske nepremagljivosti, v praksi pa seveda neslavno pogorijo že na malo bolj razdrapanem makadamu, ne igra le vloge šminke. Poleg 20 milimetrov dodatne višine ima namreč štirikolesni pogon 4motion, katerega osrednji del sestavlja najnovejša generacija elektrohidravlične sklopke haldex. Poleg tega mu pri plezanju pomagata še sistema EDL in ESC, ki v navezavi delujeta kot elektronska zapora diferenciala.
Ko in če bo alltrack prilezel na olimp ter tam skupaj s kameradi opravil s konkurenčno soldatesko, se bo seveda moral tudi spustiti. Golfov pohodnik bo namreč po doseženi zmagi, z vključenim programom za terensko vožnjo, ki v kombinaciji s sistemom za spust (hill descent control) spremeni režim delovanja zavornega pomagala ABS, tako previdno in počasi sestopal z vrha, da ne bo povozil niti ene planike.
Avanturist, ki poleg elektronskih pomagal in bogatih paketov opreme ohranja vse praktične lastnosti civilnega varianta (predvsem med 605 in 1620 litri prtljažnika), ima v nosu novost. Gre za 1,8-litrski štirivaljni bencinski stroj s turbo puhalom (TSI), ki zmore 132 kW (180 KM) in 280 Nm navora. Tako motorizirani golf bo do 100 km/h pospešil v 7,8 sekunde, števec hitrosti pa se bo ustavil pri 217 km/h. Če bi vseeno raje dizla, so tu trije že znani stroji s prostorninama 1,6 in 2 litra ter močmi 81, 110 in 135 kW. Najmočnejši bencinec in dizel imata serijsko vgrajena samodejna šeststopenjska menjalnika DSG.
Na slovenske ceste oziroma brezpotja bo alltrack zapeljal v septembru, pravijo pri uradnem zastopniku Porsche Slovenija. O prodajnih ciljih ne govorijo, povedali pa so, da se bo golfova terenska zabava začela pri 25.900 evrih, kolikor bo treba odšteti za najšibkejšega dizla.