GRAND TOURNEO

Fordova definicija prostora

Objavljeno 29. oktober 2014 19.00 | Posodobljeno 29. oktober 2014 19.06 | Piše: Gašper Boncelj

Grand tourneo connect za sedem potnikov.

Foto: Gašper Boncelj

Že pred časom sem nekje slišal, da so velikoprostorci, kot so renault kangoo, citroën berlingo/peugeot partner in volkswagen caddy life, vozila, ki jih kupujejo racionalni ljudje. Z njimi dobijo prostor in praktičnost za ne pretirano veliko denarja. No, prav vsega le ne. Očitki včasih letijo na slog; komu ni všeč njihov domnevni kombijevski imidž, a tudi v rezultatih varnostnih trkov niso bili na ravni avtomobilskih bratov.

Ford želi te očitke kar najbolj ovreči in na trg vozi svojo definicijo prostornega osebnega avtomobila z imenom, ki zahteva nekaj prostora – ford grand tourneo connect. V resnici ni tako zapleteno: gre za osebno različico (tourneo) modelske družine connect, ki je pripravljena v podaljšani izvedbi (grand). Ta 4,8 metra dolgi in precej visoki izdelek slogovno ni videti veliko drugače od omenjenih tekmecev. Razlika je znotraj, kjer je urejen bolj avtomobilsko. Tak občutek dobimo že, ko sedemo za volan, a tudi ko se peljemo, je v connectu kljub visoki strehi tiho, zvoki ne odmevajo. Vozi se lepše kot konkurenca, natančno se ga krmili, 1,6-litrski dizelski motor z močjo 85 kW se ne oglaša preveč. Bi si pa tudi umirjeni vozniki želeli nekoliko večjo odzivnost pri nižjih vrtljajih. Poraba je solidna, s tako zajetnim modelom izjemno nizkih vrednosti ne moremo dosegati, z zmerno vožnjo jo lahko ohranjamo v območju od šest do sedem litrov plinskega olja na 100 kilometrov.

Najvišja ocena za varnost

V grand connectu so za vstopanje v drugi del vozila na voljo drsna vrata, ki se odpirajo in zapirajo tekoče, zanje ni treba uporabiti prevelike sile. Tudi s prtljažnimi, ki so večja in težja, ne gre pretežko, zanka za poteg je priročna. Testni primerek je imel tri sedežne vrste in skupaj sedem sedežev. To je v redu, če res potrebujete voziti toliko ljudi (šesti in sedmi sedež sta manj prostorna), da bi imeli tretjo vrsto za vsak primer, pač ne. Vzame nekaj višine prtljažnika, a tudi sistem podiranja in zlaganja zahteva več kot le eno potezo. Dobro je, da je dno, potem ko smo drugo in tretjo vrsto podrli, povsem ravno. Slabše pa je, da ni niti pregradne mreže niti prtljažnega pokrivala.

Grand connect je bil v testni različici bogato opremljen, vozniku so predvsem v pomoč sprednji in zadnji piskači, tudi vzvratna kamera, katere prikaz opazujemo v vzvratnem ogledalu. Tu so še veliko strešno okno in prečna prtljažna nosilca, ki pa sta postavljena le na enem delu in ju ne morete premikati, kot bi si želeli. Dodati je treba, da je connect tudi prvi model tega tipa, ki je dobil najvišjo oceno varnostnega trka. Cena testnega primerka je znašala 28 tisočakov, a k znesku priznajo kar nekaj popusta, v skromnejši opravi seveda velja še kakšnega tisočaka manj.

Deli s prijatelji