OBRATI

Ford Ranger: Čuvaj vozi četrti krog

Objavljeno 04. maj 2016 21.00 | Posodobljeno 04. maj 2016 21.00 | Piše: Blaž Kondža

Ford je nedavno tudi na Slovenskem predstavil novo, četrto generacijo trpežnega poltovornjaka rangerja, ki je udobnejši, varčnejši in varnejši.

Na novo zasnovana instrumentna plošča. Foto: Blaž Kondža

Na ameriškem trgu Ford že od nekdaj stavi na svoj legendarni poltovornjak F-150, ki je kot serija F na trgu že od leta 1948. Lani so začeli izdelavo 13. generacije tega uspešnega poltovornjaka. F-150 je za evropske pa še katere druge razmere preprosto prevelik, in zanje je Ford izdelal manjši poltovornjak ter ga poimenoval ranger. Čuvaj je na trgu že 15. leto in je, kot pravijo predstavniki Forda, lani postal najbolj prodajani poltovornjak v Evropi. Dobro mu gre tudi pri nas. Predstavniki uvoznika Summit Motorsa želijo z novim rangerjem ohraniti primat. Zato so tudi načrti zastavljeni ambiciozno – letos se jih nadejajo prodati od 200 do 250.

Mišice in udobje

Oblikovalci so zunanjosti nove generacije dali še več mišic in drznih potez, ki kažejo rangerjevo moč in zmogljivost. Za najbolj občutne spremembe pa so poskrbeli oblikovalci notranjosti, ki se zdaj še bolj očitno spogleduje z udobjem limuzin. Če si podrobneje ogledamo vse štiri generacije rangerja, hitro ugotovimo, da sta bili prvi dve predvsem delovna stroja. S prihodom tretje pa je postal Fordov poltovornjak udobnejši, njegova notranjost pa bolj podobna osebnim kot gospodarskim vozilom. Ta usmeritev je še izrazitejša pri novem rangerju, še posebno na opremskih ravneh limited in wildtrak. Sploh zadnja je, glede udobja in svojevrstne ekskluzivnosti, poglavje zase.


Dobro se znajde tudi zunaj urejenih cest.

Štiri- in petvaljnik

Pod motornim pokrovom sta lahko različici novega 2,2-litrskega turbodizelskega štirivaljnika z močjo 96 kW in 118 kW, kar je več kot pri predhodniku, ali pa najzmogljivejši 3,2-litrski petvaljnik s 147 kW. Na voljo sta tako šeststopenjski ročni kot samodejni menjalnik, kupci pa lahko izbirajo med štirikolesnim in dvokolesnim pogonom. Izvedba wildtrak je že serijsko opremljena s štirikolesnim pogonom. Pri močnejšem štirivaljniku tovarna obljublja povprečno porabo 6,5 l/100 km pri izpustih CO2 171 g/km.

Nova instrumentna plošča

Voznikov delovni prostor je zasnovan na novo in v marsičem spominja na osebne forde. To je še bolj očitno pri izvedenkah limited in wildtrak, ki imata na novo zasnovano instrumentno ploščo z dvema barvnima digitalnima prikazovalnikoma, ki vozniku posredujeta informacije o vozilu, z enim samim pogledom pa si zagotovi tudi pregled podatkov sistema za razvedrilo, navigacije in klimatske naprave. Bolje opremljeni izvedenki limited in wildtrak se ponašata tudi z najnovejšo Fordovo multimedijsko napravo sync 2, ki pri wildtraku že v serijski opremi obvlada tudi navigacijo.

Asistenčni sistemi

Novega čuvaja lahko opremimo z nekaterimi koristnimi asistenčnimi sistemi, kot so recimo prilagodljivi tempomat z opozorilom na oviro pred vozilom, opozorilo za ohranjanje voznega pasu in pomoč za ohranjanje voznega pasu, tipala za pomoč pri parkiranju na sprednjem in zadnjem delu vozila, prepoznavanje prometnih znakov ter serijski elektronski sistem za stabilnost vozila s preprečevanjem prevračanja in nadzorom zanašanja prikolice, pomoč pri speljevanju na strmini, sistem za nadzorovano spuščanje po strmini.

Tona in četrt nosilnosti

Od nekdaj je ranger znan po tem, da se dobro znajde tudi zunaj urejenih cest. Med drugim lahko brede čez vodo do globine 800 mm in ima 230 mm odmika od tal. Z robustnim elektronsko nadzorovanim preklopom lahko vozniki modelov s štirikolesnim pogonom z gumbom na sredinski konzoli kar med vožnjo prestavljajo med pogonom 4x2 in 4x4 z višjo stopnjo prenosa. Za večji navor pri manjši hitrosti ali dodatno zaviranje pri spuščanju lahko voznik izbere pogon 4x4 z nižjim prenosom, elektronska zapora zadnjega diferenciala pa pomaga izboljšati prenos moči v najzahtevnejših razmerah. Ti terenski pripomočki omogočajo tudi vleko do 3500 kg težke prikolice in izjemno nosilnost, ki znaša do 1260 kg.

Cena?

Na trgu so tri karoserijske različice: običajna dvovratna kabina, podaljšana kabina z dodatnimi zadnjimi vrati za lažji dostop do druge vrste sedežev in štirivratna dvojna kabina. Vse so opremljene s trpežnim in prostornim kesonom; njegova velikost je odvisna od izbrane različice. Kako globoko moramo seči v žep za novega rangerja? Trenutno velja na našem trgu akcijska cena s 1900 evri popusta, kar pomeni, da bi za osnovno različico z motorjem euro6 odšteli 21.690 evrov, za izvedenko z dvojno kabino in štirikolesnim pogonom 24.000 evrov, različica wildtrak pa stane od 35.800 evrov dalje.

Deli s prijatelji