PARKIRIŠČE

Ford mondeo: želi si med prestižne

Objavljeno 03. januar 2015 19.00 | Posodobljeno 03. januar 2015 19.00 | Piše: Blaž Kondža

Novega forda mondea so razvijali kar šest let, delno tudi zaradi selitve proizvodnje iz Belgije v špansko Valencio.

Foto: Blaž Kondža

V Ameriki mondea poznajo kot fusiona, delita pa si približno 75 odstotkov sestavnih delov. Ne nazadnje lahko Američani dobijo le štirivratno limuzino, na evropskem trgu pa bo Fordov novinec dobavljiv tudi kot petvratna kombilimuzina in karavan. Novi mondeo s svojo podobo ne skriva ambicij, da bi speljal kakšnega kupca v premijskem razredu. Nedvomno bo zanimiva alternativa dražjim modelom, predvsem tistim iz nemške svete trojice. Prvi vtisi za volanom so vsekakor prepričljivi.

Gumbi so del zgodovine

Fordovi oblikovalci in inženirji so vsekakor opravili domačo nalogo, ne nazadnje so si vzeli kar šest let. Najopaznejša sprememba je zagotovo v notranjosti, saj so množico gumbov na sredinski konzoli, ki so v preteklosti koga tudi odvrnili od nakupa, zmanjšali za 40 odstotkov. Zdaj je vozniški delovni prostor bolj izčiščen, usmerjen k vozniku in daje občutek športnosti. Instrumentna plošča združuje analogne merilnike in zaslon, kjer so med drugim, odvisno od opremljenosti vozila, prikazana navigacijska navodila. Sprednja maska dobrega 4,8 metra dolgega novinca je nastopaška, bočne linije dinamične in športne.

Strategija zmanjševanja prostornine motorja se nadaljuje pri mondeu. Povprečna poraba je v novi generaciji za 14 odstotkov nižja, vsi pogonski agregati izpolnjujejo emisijski standard evro 6. Ford je dal kupcem na voljo enega od štirih bencinskih (1,0 1,5 in dva 2,0 ecoboost motorja različnih moči) in štirih dizelskih agregatov (1,6 TDCi ECOnetic in trije 2,0 TDCi motorji različnih moči). Z njimi pokriva razpon moči od 92 do 177 kilovatov. Novinca lahko opremimo z večkrat nagrajenim litrskim bencinskim trivaljnikom ecoboost z 92 kilovati. Poleti napovedujejo tudi prihod četrtega, najmočnejšega turbodizelskega motorja s 155 kilovati (210 konji) in 450 Nm navora ter štirikolesnim pogonom. Takrat pričakujemo tudi prihod prestižno opremljene različice vignale in novih konceptov Fordovih salonov. Štirikolesni pogon bo prav tako na voljo za močnejši dizelski različici.

Hibridni pogon

Novi mondeo bo na voljo še v štirivratni hibridni različici, za katero so razvili posebni dvolitrski bencinski motor in elektromotor, ki se napaja prek litij-ionskega akumulatorja zmogljivosti 1,4 kWh. Na elektriko lahko dosežemo največjo hitrost 135 km/h, skupna moč motorjev pa znaša 138 kW. S takšno kombinacijo tovarna govori o povprečni porabi bencina 4,2 litra na 100 kilometrov in izpustu CO2 99 g/km.

Prepozna tudi pešce

Med asistenčnimi sistemi, ki v marsičem olajšajo voznikovo delo in pripomorejo k varnosti, a so pretežno na doplačilnem seznamu, je glavna novost tisti za preprečevanje trkov z dodano prepoznavo pešcev. Prepozna tako ljudi na cesti kot ob njej, pri čemer mu pomagata kamera in radar. Če zazna pešca oziroma potencialno nevarnost trčenja z njim (ko je denimo še na pločniku), najprej opozori voznika, in če ta ne ukrepa, sproži samodejno zaviranje v sili. Omenjeni sistem seveda posreduje tudi v primerih nevarnosti trčenja z drugim vozilom in nadgrajuje že znani sistem aktivne mestne varnosti Active City – ta deluje le do hitrosti 40 km/h. Pomembna varnostna komponenta so še napihljivi varnostni pasovi za potnike na zadnjih sedežih, ki bodo v mondeu doživeli evropsko premiero.

Nova generacija mondea, ki jo izdelujejo v španski Valencii, bo na voljo kot štirivratna limuzina, karavan in petvratna kombilimuzina. Na slovenskem trgu načrtujejo začetek prodaje v februarju 2015, koliko bodo zahtevali zanj, pa še ni znano. Verjetno bo cena podobna tisti, ki jo ima konkurenca.

Sicer že omenjena radarska tehnologija podpira še dva asistenčna sistema – aktivni tempomat in opozorilnik za varnostno razdaljo. Vgrajena kamera sodeluje tudi pri sistemu ohranjanja voznega pasu, pri katerem izbiramo med tremi načini delovanja: zgolj opozorilo, da zapuščamo vozni pas, kombinacijo opozorila in pomoči za ohranjanje smeri, ki po potrebi poseže v krmiljenje vozila, in zgolj pomoč za ohranjanje smeri. Seveda lahko sistem tudi izključimo. Novi mondeo je po pričakovanjih lahko petvratna kombilimuzina, štirivratna limuzina ali karavan. Notranjost oziroma armatura je konkretno prečiščena, množica gumbov je zgodovina. Prtljažnik kombilimuzine meri od 550 do 1446 litrov.!!!!!(izrez sprednji luči)

Novost pri (doplačljivi) opremi so dinamični žarometi v LED-tehnologiji s šestimi režimi osvetljave, ki se prilagajajo voznim razmeram. Mondea je mogoče opremiti s sistemom za samodejno parkiranje, ki obvlada tako bočno kot vzporedno parkiranje; pa tudi vožnjo s parkirišča.

Deli s prijatelji