TEST

Fiat tipo: staro ime, nova vsebina

Objavljeno 05. maj 2016 17.00 | Posodobljeno 05. maj 2016 17.00 | Piše: Bruno Kuzmin

V njegovem imenu ne gre iskati pretiranih povezav z leta 1988 rojenim petvratnim Fiatovim »golfom«.

Ni revolucionaren in dramatično izstopajoč, je pa povsod soliden, predvidljiv in všečen. Foto: Bruno Kuzmin

Tipo ni običajen karoserijski derivat, ki bi nastal po prodajno bolj množični petvratni izvedbi. To je čistokrvna triprostorska limuzina, ki se dobrika in išče prodajno srečo predvsem na trgih južne Evrope in Sredozemlja, do katerih prihaja iz Fiatove tovarne v turškem Tofasu. Že zato ne gre iskati pretirane ekstravagance in modnosti v podobi 4,54 metra dolge limuzine. Pogled se ustavi predvsem na zajetni maski in čokatem prtljažniku, ki se že navzven zdi vse prej kot majhen. Bolj ključna je notranjost, kjer štejejo predvsem centimetri in bolj malo vizualni učinki. To je prostorsko zelo razkošen fiat. Gosposko sediš spredaj in na zadnji klopi. Zadrege z dolgimi okončinami odpadejo, vključno z višjo populacijo. Tipo je po tej plati precej večji od bližnje konkurence, v katero lahko prišteješ marsikaj. Zgodba se ponovi v globokem prtljažniku z visokim nakladalnim robom, v katerega spraviš goro prtljage. Prostora je za 520 litrov, kar postavlja fiata ob bok največjih, in če želite, celo najdražjih premijskih limuzin 7. Priročnost dopolnjuje prevažanju daljših predmetov namenjena dvodelno zložljiva klop.

Težko bo ponoviti uspeh

Fiat tipo prve generacije je ob prihodu na trg osvojil naziv evropski avto leta in med letoma 1988 in 1995 prepričal skoraj dva milijona kupcev. Da bo novodobni fiat z enakim imenom ponovil uspeh, vendarle ne gre verjeti. 

Udoben

Je pa jasno, da je tipo glede materialov in oblike predvsem nizkocenovni avtomobil! V notranjosti prevladuje trda in sodeč po vonju precej specifično dišeča plastika – kar zna biti precej izrazito pri na soncu pregretem avtomobilu. Je pa to oblikovno racionalen in ergonomsko soliden fiat. V oči padeta prepoznaven volanski obroč in v novodobnih fiatih precej opazen ter dobro delujoč zaslon z informacijskim sistemom uconnect. Novejši so merilniki s črno-belim sredinskim zaslonom in velikanskim izpisom določenih podatkov, kot je tisti s trenutno hitrostjo. To zna ugajati marsikomu! Manj posrečena je ročna klimatska naprava, ki jo velja ob zadostnih financah zamenjati za samodejno. Sta pa prednja sedeža zajetna in dovolj udobna za daljše poti.

Kombi še pride

Zmeren in racionalen, a po potrebi dovolj zmogljiv je 1,6-litrski dizel z 88 kW (120 KM) in konkretno zalogo navora, kjer vleče štirivaljnik dobro že od kletnih vrtljajev naprej. To je stroj, ki je za ušesa precej bolj všečen od obeh šibkejših in opazno glasnejših bratov. Na svilen šepet pa v tem cenovnem razredu vseeno ne gre računati. Podobno velja za podvozje, pri katerem gre za konvencionalno rešitev z neodvisnim prednjim vzmetenjem tipa macpherson in zadnjo poltogo premo. Kombinacija v večini primerov deluje posrečeno. Oprijem je nadpovprečen, možnost doseganja visokih hitrostih v zavojih prav tako. Nekoliko nemiren je le volanski sistem ob močnejšem pospeševanju, kjer deluje motorni navor na prednji kolesi precej sunkovito.

Limuzinski tipo ni nikjer revolucionaren in dramatično izstopajoč. Je pa povsod soliden, predvidljiv in všečen. To je limuzina, ki v številnih pogledih prekaša podobno, recimo ji nizkocenovno konkurenco. Je pa jasno, častilcev tovrstnih limuzin je pri nas malo. Tipo bo zato v naših krajih verjetno zaživel šele prihodnje leto oziroma ob prihodu kombi izvedbe.  

Fiat tipo 1.6 multijet 16V opening edition plus

  • Motor: Štirivaljni dizelski s turbopolnilnikom in štirimi ventili na valj
  • Gibna prostornina: 1598 ccm
  • Največja moč: 88 kW (120 KM) pri 3750 vrt./min
  • Največji navor: 320 Nm pri 1750 vrt./min
  • Pogon: prednji s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom
  • Masa praznega vozila: 1345 kg
  • Največja dovoljena masa: 1770 kg
  • Mere (D/Š/V): 4532/1792/1570 mm
  • Medosna razdalja: 2636 mm
  • Prostornina prtljažnika: 520 l
  • Posoda za gorivo: 45 l
  • Najvišja hitrost: 199 km/h
  • Pospešek do 100 km/h: 9,7 s
  • Poraba goriva (EU): 5,2/3,6/4,2 l/100 km
  • Izpust CO2: 110 g/km
  • Uradni zastopnik: Avto Triglav
  • Maloprodajna cena: 16.490 € testni model
  • Euro NCAP: preskus še ni bil opravljen.

 

Deli s prijatelji