PARKIRIŠČE

Espace je odslej križanec

Objavljeno 11. maj 2015 20.50 | Posodobljeno 11. maj 2015 20.51 | Piše: Gregor Pucelj

Novi renault espace ne skriva DNK predhodnikov, a odločno vstopa v informacijsko dobo.

C je prvič zapeljal med kupce leta 1984. Bil je prepoznavno velik enoprostorec, kar je bila za tiste čase precejšnja novost. Potem so se do 2004. zvrstile še tri generacije. Nato dobro desetletje nič... Zdaj pa je za nove čase na novi platformi pripravljen novi model. Novi časi zahtevajo tudi drugačno poimenovanje, novinec (uradno) ni več enoprostorec, ampak križanec, čeprav vedno le s sprednjim pogonom.

A niti tokrat ne skopari s prostorom; dolg je 486, širok 189 in visok 168 centimetrov, medosna razdalja je 288 centimetrov, in kot pravijo njegovi oblikovalci, se spogleduje z letalskim dizajnom. Omenimo še, da je ob skoraj enakih merah za kar 250 kilogramov lažji od predhodnika.

Vedno petvratnik ima pet oziroma sedem sedežev, ki so podrejeni udobju, a tudi uporabnosti. Dovolj je pritisk na gumb in že se zložijo v ravno dno, vsi ali posamezni. Renaultovsko izvirnost so ohranili tudi pri oblikovanju notranjosti, z armaturno ploščo na čelu, ki je bolj ali manj asimetrična in se izteče v visoko postavljeno sredinsko konzolo. Tam je nameščena tudi upravljalna enota s sredinskim pokončnim 8,7-palčnim zaslonom na dotik, ki ni nič drugega kot tablica R-link 2; ta deluje kot domači tablični računalnik, z enakimi funkcijami na dotik, a seveda je veliko več. Na njej na primer upravljamo sistem multi-sens (žal je pri osnovnejših opremskih paketih doplačljiv), ki omogoča izbiro petih različnih voznih režimov, vključno s prilagajanjem trdote volana in blažilnikov, upravlja delovanje tako imenovanega štirikolesnega volana (4control), spreminja konfiguracijo armaturne plošče, spreminja zvok motorja in osvetlitev potniškega prostora …

Seveda ima novi espace tudi vse znane aktivne in pasivne varnostne sisteme. Omenimo samo radarski oziroma prilagodljivi tempomat, aktivni sistem pomoči pri zaviranju v sili, opozarjanje na vožnjo zunaj voznega pasu, opozorilnik na varnostno razdaljo, prepoznavanje prometnih znakov, pomoč pri parkiranju (serijska je tudi kamera za vzvratno vožnjo) in druge. Poleg tega so vse luči v izvedbi svetečih se diod (full LED) že v osnovnem paketu opreme. Novinca so preizkusili tudi pri Euro NCAP in dobil je pet zvezdic.

Na voljo sta 1,6-litrska dizla, vstopni je energy dCi 130 s 96 kW/130 KM in 320 Nm navora od 1750 vrt/min. Gre za izrazitega varčneža, z normno porabo 4,4 l/100 km in izpustom CO2 116 g/km. Močnejši pa je energy dCi 160 EDC twin turbo s 118 kW/160 KM in največjim navorom 380 Nm od 1750 vrt/min. Če je šibkejši na voljo s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, je močnejši vedno le v navezi s šeststopenjskim samodejnim z dvojno sklopko (EDC); 1,6-litrski turbo bencinec s 147 kW/200 KM pri nas ne bo v redni prodaji.

Novi espace je že (kot rečeno le z dizloma) na slovenskem trgu. Za vstopni model energy dCi 130 life boste odšteli 29.990 evrov. 

Deli s prijatelji